• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Smilla: jag är så lat att jag nog inte skulle åka 1 timme idag men å andra sidan är jag väldigt flexibel ang färg o modell på vagn och kan säkert hitta en acceptabel vagn närmare just pga att jag inte vill ha nån speciell... Men, fundera på om skillnaden i pris är värt resan. Om det skiljer många tusenlappar, kan man ha j-ligt mycket kul för de pengarna!!!

• Reflexen

Santine: yoga är inget för mig smidig som ett kylskåp även i vanliga fall liksom

Har dock bestämt med en kompis att vi ska gå på gym två dagar i veckan nu o framåt, tänker mig lite cykling och nåt för bålstabiliteten. Känns lagom för mig

• Santine
    Reflexen skrev 2015-11-08 13:59:39 följande:

Santine: yoga är inget för mig smidig som ett kylskåp även i vanliga fall liksom

Har dock bestämt med en kompis att vi ska gå på gym två dagar i veckan nu o framåt, tänker mig lite cykling och nåt för bålstabiliteten. Känns lagom för mig

hahaha :D jag har bllvit så rostig med åren men kan allt både böja och sträcka på delar av kroppen ffde.
    Jag har skaffat gymkort men inte ens gått då min foglossning knakat igång och ömmat/gjort ont. Då dog det intresset. :(
  • CatEyes
    Smilla80 skrev 2015-11-08 13:09:31 följande:

Ghhhaaaa! Är så i valet o kvalet ang vagn! Vi har valt mellan Kronan duo S och Stokke trailz. Nu har jag fått ett bra erbjudande på en helt ny kronanvagn med rätt färg fast för begagnat pris av en privat säljare, men då måste jag tacka ja IDAG (på fars dag o allt) o åka 1 timmes resväg enkel väg o titta på den... för det är många som ringt men vi har första tjing. Samtidigt har mitt hjärta klappat lite extra för Stokken som har allt, men också är många tusenlappar dyrare o det finns ingen på begagnatmarknaden så blir nog att köpa nytt. Har ni något snabbt råd att ge? vad gör jag? Måste svara henne snarast...

Trevlig söndag!

Tips! Om du har facebook så finns det en grupp som heter Barnvagnar där folk säljer massor med barnvagnar. Har sett flera som har lagt ut Stokke, nästan helt nya.
  • Santine
    CatEyes skrev 2015-11-08 14:11:26 följande:
    Tips! Om du har facebook så finns det en grupp som heter Barnvagnar där folk säljer massor med barnvagnar. Har sett flera som har lagt ut Stokke, nästan helt nya.
    Måste man ffde vara medlem därinne?
  • Elenic
    Santine skrev 2015-11-06 10:29:24 följande:
    Passa på och njuta en massa nu!!! Speciellt när du ramlat och slagit dig :(
    Vad heter sonen? :)
    Tack! Sonen heter Matteo. :)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-11-06 10:29:33 följande:

Och stort grattis till er 2-åriga förlovningsdag, Elenic!

Tack! <3
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-06 15:15:08 följande:

Usch för att ramla i trappan! Det är lite av en skräck för mig, att ramla med bäbisen i famnen sen! Vår trapp är ganska hal, så det känns lite ostadigt ibland. Krya på dig, Elenic! Hoppas ni får ett härligt dygn!

Ja, usch, verkligen - en liten skräck för mig också! Sonen konstaterade att det är bäst att pappan (Christian) bär bebisen upp och nedför trappen sen, "för han är ju stor och vuxen och inte barnvuxen som du mamma". ;)
  • Elenic
    Soltimman skrev 2015-11-06 19:17:10 följande:

Hej!

Får jag vara med här? :)

Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!

Absolut, välkommen! =)
  • Elenic
    Madski skrev 2015-11-06 23:46:06 följande:

Usch, vad läskigt med fall i trappen.. Skönt att höra att allt gick bra! Ett besök på yasuragi kunde inte kommit lägligare ;)

Igår kände jag de första riktiga sparkarna och även sambon lyckades känna några.. Jag Har kännt fladder och små buffar tidigare, men igår var det riktiga kickar och även ikväll.. Hoppas på att storasyster kan få känna dom snart.. Idag är jag exakt halvvägs, jippie :)

Någon av er som testat gravidyoga/gravidpilates? Funderar på att boka in mig på någon klass, men är vill gärna höra lite huss/diss först.. När bör man börja? Känner mig sjukt osmidig, haha, undrar varför!??

Ja, det var verkligen skönt med besöket! Få vila lite I sköna bad och skön säng var inte alls fel. :)

Jag kör inte gravidyoga men har fortsatt på vanlig yoga och tycker att det är jätteskönt! Kommer garanterat att göra det så länge jag kan vilket jag tror blir ända fram till bf faktiskt (man får bara skippa vissa rörelser). Gravidyoga låter toppen tycker jag.
Svar på tråden Marsbebis 2016