• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Santine

Man kan aldrig veta! På sonen, en dag innan bf datum gick vattnet och värkarna igång, dock dröjde det 4 dagar innan han var ute helt och för att KSS i Skövde inte ville göra en igångsättning heller, då dem tyckte att jag såg "fräsch och pigg ut" fast 0 intag av mat, 0 toabesök och 0 sömn på 3 dagar! Fick i mig vätska iaf!! Grät och ville dö i slutet.. Men som sagt så såg jag ju så fräsch och pigg ut!!! När jag väl kom in var jag så slut att jag bad om epidural och allt dem kunde hitta så jag iaf kunde få sova igenom värkarna.. Med dottern fick jag värkar 4dagar innan bf och när vi ringde in bad dem mig att komma in direkt, tur var det, när vi kom innanför dörren gick vattnet och hon kom typ lika fort! Denna gången sa dem att det kan gå ännu fortare för min del!

• Reflexen

Jag satsar också på påskbäbis, även om det kanske är lite optimistiskt att den ska komma på bf! Dottern kom på bf+1, så har hyfsad statistik iaf

Ska också kolla upp influensavaccinet. Har inte åkt på den innan, men om det ska bli en extra elak variant i år är det kanske bäst att ta vaccinet.

Jag har en stor mage sen innan, sån övervikt som ser ut som en gravidmage även i vanliga fall. Så jag tror inte det är så jättestor skillnad på mig, mer än att jag nu väljer andra kläder än annars. Annars vill jag helst trolla bort magen, nu kan jag visa den skönt

• Madski
    Santine skrev 2015-11-04 15:54:19 följande:

Man kan aldrig veta! På sonen, en dag innan bf datum gick vattnet och värkarna igång, dock dröjde det 4 dagar innan han var ute helt och för att KSS i Skövde inte ville göra en igångsättning heller, då dem tyckte att jag såg "fräsch och pigg ut" fast 0 intag av mat, 0 toabesök och 0 sömn på 3 dagar! Fick i mig vätska iaf!! Grät och ville dö i slutet.. Men som sagt så såg jag ju så fräsch och pigg ut!!! När jag väl kom in var jag så slut att jag bad om epidural och allt dem kunde hitta så jag iaf kunde få sova igenom värkarna.. Med dottern fick jag värkar 4dagar innan bf och när vi ringde in bad dem mig att komma in direkt, tur var det, när vi kom innanför dörren gick vattnet och hon kom typ lika fort! Denna gången sa dem att det kan gå ännu fortare för min del!

Haha, ja huvudsaken är såklart att man ser pigg och fräsch ut.. Stackare, inte kul att höra när det enda man vill är Att ha hjälp och smärtstillande..
    Jag såg allt annat än pigg och fräsch ut ;) iaf enligt mig själv., haha
  • Santine
    Madski skrev 2015-11-04 16:48:09 följande:
    Haha, ja huvudsaken är såklart att man ser pigg och fräsch ut.. Stackare, inte kul att höra när det enda man vill är Att ha hjälp och smärtstillande..
    Jag såg allt annat än pigg och fräsch ut ;) iaf enligt mig själv., haha
    Haha *gråter* haha...
  • LisaKMB

Många påskbebisar tydligen! Kul! För min del blir det dock inte så. Har ju bf 5/3 och dottern föddes åtta dagar före bf så jag räknar nästan med en februaribebis. Men man vet aldrig!

• mammave

AKf och reflexen: grattis till bra rul!

Här tänker vi på namn för fullt eftersom vår minsting redan "döpt" bebisen o kallar honom för ett namn vi inte gillar. Så vi vill bestämma snart så vi kan plantera det hos vår 2-åring innan han helt snöat in på "sitt" namn på bebisen. Men killnamn är svårast....

Var hos bm igår o hörde hjärtljud för första ggn

Känner doc

• Santine
    mammave skrev 2015-11-04 19:36:59 följande:

AKf och reflexen: grattis till bra rul!

Här tänker vi på namn för fullt eftersom vår minsting redan "döpt" bebisen o kallar honom för ett namn vi inte gillar. Så vi vill bestämma snart så vi kan plantera det hos vår 2-åring innan han helt snöat in på "sitt" namn på bebisen. Men killnamn är svårast....

Var hos bm igår o hörde hjärtljud för första ggn

Känner doc

Haha förstår att ni vill ha det, men det e fasiken inte lätt med namn, vi ska ha fler namn på vår lilla, men där blev vi helt oeniga om alla namn! 
    Kommer ta en evighet innan vi hittar ett som vi vill kalla vårt barn.
    Skulle vår lilla mot förmodan inte passa i vårt valda namn så kmr hon dessvärre bli namnlös under sina första dagar/veckor i värsta fall månad... :|
  • mammave

Oj, en del försvann....

Skrev att jag dock känner bebisen varje dag, vilket känns bra

Hoppas på februaribebis för vår del, har datum 28 feb

Idag funderade jag nästan på att stanna hemma från jobbet, men kom iväg iaf. Är så sjukt trött så jag knappt kmr ur sängen Och kmr somna om typ två minuter (lägger mig supertidigt). Har aldrig varit såhär trött, blir nästan gråtfärdig ibland när jag är som tröttast. Brukar inte vara den som är hemma från jobbet,så detta känns väldigt jobbigt

• Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-11-04 19:58:16 följande:

Oj, en del försvann....

Skrev att jag dock känner bebisen varje dag, vilket känns bra

Hoppas på februaribebis för vår del, har datum 28 feb

Idag funderade jag nästan på att stanna hemma från jobbet, men kom iväg iaf. Är så sjukt trött så jag knappt kmr ur sängen Och kmr somna om typ två minuter (lägger mig supertidigt). Har aldrig varit såhär trött, blir nästan gråtfärdig ibland när jag är som tröttast. Brukar inte vara den som är hemma från jobbet,så detta känns väldigt jobbigt

Fast hellre 1 mars än 29 feb!

Jag är också trött, orkar inte riktigt med mina arbetsdagar. Har en helt oförstående chef. Jag har mer att göra än nånsin och får lära upp ny personal och även ha hand om en praktikant... Har du ett jobb som tillåter lite slackande?
Svar på tråden Marsbebis 2016