• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF

Grattis till ett bra RUL Reflexen! Det blir många påskbebisar. :)

Lycka till idag Smilla80, jag håller tummarna! Spännande att berätta på jobbet, lycka till med det också!

• Santine
    Reflexen skrev 2015-11-03 23:40:08 följande:

RUL gick bra idag!! Bm såg och kunde mäta allt hon ville. Jag är så glad och lättad! Är på 19+3 enl tidiga dateringen, hon fick det till 19+5, men ändrade inte bf pga att det är inom felmarginalen. Så en påskbäbis it is! Hon sa inget om kön, verkade inte kolla de regionerna heller.

Jag ska tillbaka i v32 för att kolla moderkakan, det var lite svårt att se om den låg för öppningen eller inte. Är det nån mer som ska kolla moderkakan igen?

Så bra!! :)
  • Santine
    Smilla80 skrev 2015-11-04 05:56:11 följande:

Hej alla! Oj vad ni har skrivit tjejer, har inte varit inne på en vecka nu när vi varit på semester och hade 73 olästa inlägg! Det var många intressanta ämnen ni "avhandlat", ska bli kul att läsa ikapp!

Skulle vilja ge lite mer respons men tar det senare när jag hinner - men vill iaf gratta till alla lyckade RUL på sistone - så härligt!! Hoppas ni kan slappna av lite mer nu! :)

Idag är det ÄNTLIGEN dags för vårt RUL (v 20+3), snälla håll tummar för att allt ser bra ut!! Ska också berätta på jobbet idag tänkte jag... För nu går magen inte dölja längre! Känner mig lite nervös inför alltihop.... Kram!

Lycka till :)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-11-04 05:56:11 följande:

Hej alla! Oj vad ni har skrivit tjejer, har inte varit inne på en vecka nu när vi varit på semester och hade 73 olästa inlägg! Det var många intressanta ämnen ni "avhandlat", ska bli kul att läsa ikapp!

Skulle vilja ge lite mer respons men tar det senare när jag hinner - men vill iaf gratta till alla lyckade RUL på sistone - så härligt!! Hoppas ni kan slappna av lite mer nu! :)

Idag är det ÄNTLIGEN dags för vårt RUL (v 20+3), snälla håll tummar för att allt ser bra ut!! Ska också berätta på jobbet idag tänkte jag... För nu går magen inte dölja längre! Känner mig lite nervös inför alltihop.... Kram!

Stort lycka till idag! Coolt att du lyckats inte berätta på jobbet ännu, det skulle ha varit omöjligt för mig... (Å andra sidan, nu när jag tycker att magen är enorm så är det fortfarande såna som förvånat utbrister "Va, är du gravid??" när någon anna säger något om det - fattar inte hur de kan missa det..)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-03 23:40:08 följande:

RUL gick bra idag!! Bm såg och kunde mäta allt hon ville. Jag är så glad och lättad! Är på 19+3 enl tidiga dateringen, hon fick det till 19+5, men ändrade inte bf pga att det är inom felmarginalen. Så en påskbäbis it is! Hon sa inget om kön, verkade inte kolla de regionerna heller.

Jag ska tillbaka i v32 för att kolla moderkakan, det var lite svårt att se om den låg för öppningen eller inte. Är det nån mer som ska kolla moderkakan igen?

Åh vad härligt! Vad glad jag blir!
    Roligt att vi är fler som inte vet kön, känns som att "alla" vet om de väntar en liten flicka eller pojke. För mig känns det verkligen helt egalt den här gången, ganska skön känsla faktiskt. Vilket som blir en glad överraskning, jag önskar mig bara en frisk och stark bebis typ...

Min moderkaka sa hon bara att den låg i bakkant, och ingen kommentar om att kolla den igen. Hoppas det går bra för dig med det, har för mig att det för de flesta inte blir något problem.
  • Elenic
    AKF skrev 2015-11-03 21:01:49 följande:
    Tack snälla! :) Fint att lyssna på hjärtljuden varje gång tycker jag! Skönt att allt ser fint och bra ut!

Ett tips ang vaccin: jag bor i Stockholms län, min barnmorska hade just fått mail om att de ska rekommendera alla sina blivande mödrar att vaccinera sig mot säsongsinfluensan. Hon sa att det fanns indikationer på att det kan komma att bli en riktigt elak omgång av influensan i år.

Det är förstås upp till var och en, men detta var rekommendationen jag fick.

Jag kommer absolut att vaccinera mig. Har astma och blev väldigt sjuk i vintras som jag kanske nämnt innan.
    Tack för tipset! Bra att veta. Då ska jag nog ta och ringa henne ändå och kolla upp det..
    Jag har vad jag vet bara haft influensa en gång (som vuxen) och UJ vad sjuk jag var då, det skulle jag nog inte vilja uppleva nu som gravid, det har du rätt i. Jag är väl bara en sån obotlig optimist som inte tror att det skulle drabba mig. ;)
  • AKF
    Elenic skrev 2015-11-04 09:20:59 följande:

Tack för tipset! Bra att veta. Då ska jag nog ta och ringa henne ändå och kolla upp det..

Jag har vad jag vet bara haft influensa en gång (som vuxen) och UJ vad sjuk jag var då, det skulle jag nog inte vilja uppleva nu som gravid, det har du rätt i. Jag är väl bara en sån obotlig optimist som inte tror att det skulle drabba mig. ;)

Låter klokt att kolla vad hon säger! :)

Vaccinet ger också barnet ett bra skydd under nyföddhetsperioden.
  • NellieMeja

Jag tror oxå det kommer att bli många påsk bebisar i denna tråd. Med mig inräknad fick ju datumet 17/3 på RUL men tror mer på den 21 som jag hade först. Med första dottern gick jag över 11 dagar å med dotter 2 gick jag 1dag över. Så jag tror starkt på en påskbebis .

• Madski
    NellieMeja skrev 2015-11-04 12:47:02 följande:

Jag tror oxå det kommer att bli många påsk bebisar i denna tråd. Med mig inräknad fick ju datumet 17/3 på RUL men tror mer på den 21 som jag hade först. Med första dottern gick jag över 11 dagar å med dotter 2 gick jag 1dag över. Så jag tror starkt på en påskbebis .

Du ger mig hopp om Att kanske slippa allt för mycket övertid ;) fick dottern på bf+10 och hoppas att jag slipper gå över tiden den jär gången.. Bf 24/3 för mig så det lutar åt en påskbebis :)
  • Elenic

Själv gick jag över 10 dagar med första och 14 med andra, så ska den trenden hålla i sig blir det väl igångsättning den här gången för mig... Flört

Svar på tråden Marsbebis 2016