• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-11-06 22:19:33 följande:

Ang bokstäverna tycker jag att det är fint ibland att namnet matchar, men att man undvika piff och puff-känsla. Mariella, Massimo och minelle är ju tre väldigt olika namn som santine skrev, medan Leo, Leon och Leonie är patetiskt en annan variant är ju att ta samma bokstav men olika ljud; Petter och Philip eller Kerstin och Karl. Även rim som Doris och Boris eller lika ändelserna som Annika och Monika kan jag tycker blir för mycket. Gillar inte heller givna kombinationer som Tristan och isolde eller Dante och Beatrice. Men alla tycker olika såklart!

Hihi, håller med! Skrattade gott åt dina nämnda namnkombinationer ovan! Har ett par bekanta vars barn heter Erik o Erika samt Johan och Johanna, liksom sluta nu... ;)) men smaken är som baken! :)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-11-07 15:10:28 följande:

Vi bor precis mellan två sjukhus och får därför välja, även om vi bor på landet och eg hör till det enas område. Kommer välja samma som med dottern, vi trivdes bra där.

Vi har inte heller så mkt att välja på som lantbor, blir väl det som ligger närmast.

Vilket sjukhus är det du ska du välja Reflexen? :)
  • Smilla80
    AKF skrev 2015-11-07 08:40:04 följande:

Grattis till ett fint RUL Smilla80! Låter som en mysig krabat du har.

Elenic: Jag hoppas verkligen att du mår bättre efter fallet. Yasuragi ett dygn låter fantastiskt skönt! Vi har barnvakt över natten och ska gå ut och äta fint ikväll. :) Lite ljus i novembermörkret behövs verkligen!

Tack söta!
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-11-07 17:45:13 följande:

Vi har inte heller så mkt att välja på som lantbor, blir väl det som ligger närmast.

Vilket sjukhus är det du ska du välja Reflexen? :)

Det blir Värnamo för oss. Vart hör ni?

Det verkar vara många från Stockholm här.
  • sandra84

Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.

• Carabellis kusp
    sandra84 skrev 2015-11-07 19:30:07 följande:

Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.

Matteo känns ju otroligt snyggt till Olivia och charlie! Fast egentligen måste väl inte namnen matcha? Christer Fuglesangs barn heter Malin, rutger och denise, vilket i mina öron nästan är så omatchat det kan bli...!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-11-07 18:30:33 följande:

Det blir Värnamo för oss. Vart hör ni?

Det verkar vara många från Stockholm här.

Samma här!
  • Smilla80

Ghhhaaaa! Är så i valet o kvalet ang vagn! Vi har valt mellan Kronan duo S och Stokke trailz. Nu har jag fått ett bra erbjudande på en helt ny kronanvagn med rätt färg fast för begagnat pris av en privat säljare, men då måste jag tacka ja IDAG (på fars dag o allt) o åka 1 timmes resväg enkel väg o titta på den... för det är många som ringt men vi har första tjing. Samtidigt har mitt hjärta klappat lite extra för Stokken som har allt, men också är många tusenlappar dyrare o det finns ingen på begagnatmarknaden så blir nog att köpa nytt. Har ni något snabbt råd att ge? vad gör jag? Måste svara henne snarast...

Trevlig söndag!

• Santine
    Smilla80 skrev 2015-11-08 13:09:31 följande:

Ghhhaaaa! Är så i valet o kvalet ang vagn! Vi har valt mellan Kronan duo S och Stokke trailz. Nu har jag fått ett bra erbjudande på en helt ny kronanvagn med rätt färg fast för begagnat pris av en privat säljare, men då måste jag tacka ja IDAG (på fars dag o allt) o åka 1 timmes resväg enkel väg o titta på den... för det är många som ringt men vi har första tjing. Samtidigt har mitt hjärta klappat lite extra för Stokken som har allt, men också är många tusenlappar dyrare o det finns ingen på begagnatmarknaden så blir nog att köpa nytt. Har ni något snabbt råd att ge? vad gör jag? Måste svara henne snarast...

Trevlig söndag!

Köp den ni absolut vill ha... Hade det varit en stokke, hade du ens satt dig för att diskutera saken härinne?

Förresten ni som skulle på gravidyoga har ni ansökt om att prova??
    Bor ju mitt i en liten håla mitt i sveriges ingenting typ, så här finns ju inget sånt och tänker inte åka flera mil för att gå på ngt sånt heller, men hade det varit tillgängligt här hade jag absolut prövat!
Svar på tråden Marsbebis 2016