• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-02-13 14:59:59 följande:

Ååååå är rätt nervös nu. Bebisen har inte alls rört sig som den brukar sen igår. Så nu ska jag å sambon till förlossningen å kolla till den. Vi väntar bara på barnvakten. Har känt av att den har haft hicka idag å kanske någon rörelse men inte så starka som den brukar. Var tvungen å skriva av mig .

Bra att den hickar i a f. Och att ni åker in, man ska alltid kolla. För det allra mesta är det ju helt ok!
  • NellieMeja

Bebis mådde fint. Å när vi åkte till sjukhuset så kände jag den 2 gånger men så den skrämdes. Så nu andas vi ut här hemma

• Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-02-13 18:57:21 följande:

Bebis mådde fint. Å när vi åkte till sjukhuset så kände jag den 2 gånger men så den skrämdes. Så nu andas vi ut här hemma

Vad skönt att höra! Hur långt gången är du nu?
  • Reflexen

Skönt att det såg bra ut, NellieMeja!

Vad härligt att det går så bra för er nu, Aztec! Tror att omställningen kan ta ett litet tag när det blir så annorlunda mot vad man trott!

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-02-13 19:07:10 följande:

Vad skönt att höra! Hur långt gången är du nu?

Gick in i v36 igår. Men nu ikväll har den rört på sig som vanligt väldigt skönt. När vi var på sjukhuset så kom tankarna att snart är man här på riktigt med värkar å allt. Lite läskigt men spännande men oxå minnen på hur ont det gjorde sist. Men jag längtar ändå massor tills det är dax å få träffa godingen som gömmer sig i magen. Tror oxå att bebisen låg med huvudet ner nu. Å hoppas den stannar så nu. Ska till Bm på onsdag så går vi se
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-02-12 12:24:21 följande:

Jag var på ul för att kolla moderkakans placering igår. Den låg tillräckligt långt från utgången för att det ska vara helt ok med vaginal förlossning. Skönt att veta.

BM mätte pyret och hen beräknas bli lite större än genomsnittet, ca 4 kg troligtvis. Storasyster vägde 3500 g på bf+1, så lite skillnad verkar det bli.

Vad skönt att ha det kollat och att det såg bra ut! 4kg är ju också helt normalt skulle jag säga (mina har varit större...) så hoppas det också känns ok.
  • Emzaan

Spännande att det börjar närma sig för några. Min make har varit på mig om att packa BB väskan. Då vi inte lyckats med det någon av de två gångerna tidigare. Första gången tog jag med busskortet så vi kunde åka hem igen( jag trodde inte det var dags) andra gången, hade jag inget med. Jag ringde jobbet och sa att jag skulle komma senare för vattnet hade gått!! Men vad ska jag packa?? Har ni era väskor redo??

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-14 16:43:17 följande:

Spännande att det börjar närma sig för några. Min make har varit på mig om att packa BB väskan. Då vi inte lyckats med det någon av de två gångerna tidigare. Första gången tog jag med busskortet så vi kunde åka hem igen( jag trodde inte det var dags) andra gången, hade jag inget med. Jag ringde jobbet och sa att jag skulle komma senare för vattnet hade gått!! Men vad ska jag packa?? Har ni era väskor redo??

Jag har börjar packa...vet inte riktigt vad jag ska ja med mig? Hant heller aldrig packa någon väska förra gången. Det jag har packat nu är : tandborste, trosor, strumpor, fick nya fina mysbyxor från twilfit i julklapp (enligt mamma ska man ha nya fina myskläder med sig, det "piggar" upp lite). Nytt linne, amningsbh. Den i all hast slänger jag väl ner lite schampogrejs o lite smink. Ska ha med mig nyponsoppa o någon energibar också.

Har ni andra några tips?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-14 17:24:12 följande:

Jag har börjar packa...vet inte riktigt vad jag ska ja med mig? Hant heller aldrig packa någon väska förra gången. Det jag har packat nu är : tandborste, trosor, strumpor, fick nya fina mysbyxor från twilfit i julklapp (enligt mamma ska man ha nya fina myskläder med sig, det "piggar" upp lite). Nytt linne, amningsbh. Den i all hast slänger jag väl ner lite schampogrejs o lite smink. Ska ha med mig nyponsoppa o någon energibar också.

Har ni andra några tips?

Jag tar med mitt babynest. Det var jobbigt att rulla kuddar sist. Sen har jag köpt tofflor som kan kastas efteråt för att inte dra hem sjukhusbakterier. Har även med systemkamera eftersom vi bara tog iphonebilder med stora dottern. Min fina vetekudde ska också med. Funderar även på Naproxen eftersom jag fick tjata om det senast...
  • mammave

Har packat färdigt här. Är ju redan i 38+0

Har med hygienartiklar, trosor, strumpor, amningsbh, tofflor, mjuka kläder till mig o bebisen, kamera, vattenflaska (mkt enklare att dricka ur när man halvligger), fl-brev, mobilladdare. Tror det var det mesta

Svar på tråden Marsbebis 2016