• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-08 21:53:48 följande:
    Det är så surt när man inte kan sova! Jag ligger vaken mellan 2 och 3 varje natt, ofta kramp i benen... minns inte alls det från förra graviditeten.
    Jag har ungefär samma tid! Kan börja vid 01 o hålla på till 03. Det är nog något magiskt med de timmarna:) nu hoppas vi på en bra natt! Godnatt!
  • NinanaMama

Är det någon mer som har otroligt ont nu på slutet? är i vecka 37 här (36+4) Och får så ont i livmoderetappen(känns det som) att jag spontant kan skrika rätt ut, då det kommer så hastigt, det liksom hugger och sliter där inne, har hållt på i nån vecka nu, antar att det är min lilla tjej som försöker fixera huvudet på några nerver men jag känner mig så otroligt larvig när jag försöker förklara för omgivningen vad det är som gör så ont, ingen verkar känna igen sig riktigt..Det plus att jag inte har sovit mer än 4 timmar på raken i säkert 10 veckor nu börjar verkligen gå en på graviditetsnerverna! Jag känner som om jag bara gnäller och klagar, måste vara det tråkigaste sambon nu! Blir nästan irriterad när folk frågar hur jag mår haha!

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-08 19:55:07 följande:
    Känner igen det där osköna vid sammandragningarna. Och andfåddheten...! men det blir ju oftast bra när man drar ner på tempot. Inte min starka sida dock!

Lyxigt med helledighet, men jag blir så uttråkad och skulle definitivt göra av med för mycket pengar på onödiga bebissaker.
    Haha, inte min starka sida heller... ;) Båda mina andra barn är ju dock födda i slutet av augusti, så då jobbade jag till typ juli och gick sen på semester, och sen bara fortsatte jag vara ledig i augusti. (Ingen idé att börja jobba och jobba en vecka typ, de var ju båda 2 veckor sena också.)

Shoppa är jag däremot jättedålig på! Vi har fortfarande bara typ 2-3 uppsättningar bebiskläder och jag försöker verkligen köpa mer men jag tycker att de könsneutrala varianterna är SÅ tråkiga (och även om jag gärna sätter på en son nåt gulligt rosa, eller en dotter nåt coolt blått) så orkar jag inte än en gång förklara för alla runtomkring att jo, den söta blåklädda bebisen faktiskt är en tjej.... (suck!)
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-02-08 21:04:35 följande:

Jag är jätte andfådd nu! Flåsar så fort jag går upp på övervåningen. Näsan har svullnat igen o jag får nästan panik då lungorna tryckts upp i bröstkorgen. Jag har varit hemma i en vecka nu, o imorgon ska jag nog ta min första slappdag i soffan framför tvn. Så mycket man ändå vill göra o sen när dagen är slut är man helt färdig! Sover som en kratta nu oxå, har restlesslegs! Enormt frustrerande o försöker bota det med Järn o magnesium tabletter. Snart v 34.

Ja, andfåddheten är helt klart påtaglig. Gå upp för trappan och sen typ ta på vinterskorna och man är helt slut!

Jag sover också jättedåligt, typ totalt 5 timmar per natt upphackat på som längst 90-minuterspass.. Är ju 50% sjukskriven för att kunna vila dagtid, men vi har ju hantverkare hemma som bygger badrum, så det går inte att sova dagtid. L Är helt slut! Längtar ihjäl mig tills de är klara om c.a en vecka, oj vad jag ska vila då!

• Elenic
    NinanaMama skrev 2016-02-09 02:48:48 följande:

Är det någon mer som har otroligt ont nu på slutet? är i vecka 37 här (36+4) Och får så ont i livmoderetappen(känns det som) att jag spontant kan skrika rätt ut, då det kommer så hastigt, det liksom hugger och sliter där inne, har hållt på i nån vecka nu, antar att det är min lilla tjej som försöker fixera huvudet på några nerver men jag känner mig så otroligt larvig när jag försöker förklara för omgivningen vad det är som gör så ont, ingen verkar känna igen sig riktigt..Det plus att jag inte har sovit mer än 4 timmar på raken i säkert 10 veckor nu börjar verkligen gå en på graviditetsnerverna! Jag känner som om jag bara gnäller och klagar, måste vara det tråkigaste sambon nu! Blir nästan irriterad när folk frågar hur jag mår haha!

Har inte riktigt kommit dit än, men med tidigare graviditeter hade jag så. Har för mig att det är nerver i bäckenet som kommer i kläm när huvudet sjunker ner. Och det gör verkligen ASONT! Att inte sova är grymt jobbigt? Jag sover aldrig längre omgångar än MAX 90-minuter (oftast 60 eller 30) och får vara nöjd om jag får till typ 3-4 såna sovpass per natt. Gör mig som du säger rätt grinig, tappar lusten till allt som skulle kunna vara roligt, blir stingslig och korthuggen ? INTE roligt. Önskar så att jag kunde få sova en hel natt, det skulle göra underverk?

• Frida Li

Idag e jag trött! Ska vila på soffan hela dagen!! Vad vi klagar allihopa:) jag vill inte ha fler barn! ;)

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-09 10:11:22 följande:

Idag e jag trött! Ska vila på soffan hela dagen!! Vad vi klagar allihopa:) jag vill inte ha fler barn! ;)

Helt ok att klaga! Skönt för våra partners om vi pyser ut lite gnäll nån annanstans också.

Jag är dock pigg, traskade 5 km efter att jag lämnat på föris med Vattnet går podcast på hög volym. Ska jobba 13-17 och sen middag med en vän på restaurang. Bara 26 dagar till BF så måste ta vara på tiden! Fick även packat bb-väskan igår, känns tryggare. Alla kollegor är helt säkra på att mitt vatten kommer gå på jobbet, hehe.
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-09 10:38:32 följande:
    Helt ok att klaga! Skönt för våra partners om vi pyser ut lite gnäll nån annanstans också.

Jag är dock pigg, traskade 5 km efter att jag lämnat på föris med Vattnet går podcast på hög volym. Ska jobba 13-17 och sen middag med en vän på restaurang. Bara 26 dagar till BF så måste ta vara på tiden! Fick även packat bb-väskan igår, känns tryggare. Alla kollegor är helt säkra på att mitt vatten kommer gå på jobbet, hehe.
    Helt rätt och riktigt - bättre klaga här än bara hemma. Och jag måste erkänna, jag är verkligen inte en sån där som tycker att det är asmysigt att vara gravid, jag ser det mest som något att ta sig igenom med vett och sans i behåll typ... Tycker att det är otroligt skönt att veta att jag bara har veckor kvar av detta NÅGONSIN.

Gå 5 km? Wow!! Nu blev jag avundsjuk. Det skulle inte mina fogar klara... Har 40 dagar till bf men börjar också känna att det snart är dags att packa väska. Jag hoppas VERKLIGEN inte att vattnet går på jobbet. Vid min första förlossning startade det med en riktig sån där Hollywoodvattenavgång, tack och lov hemma i badrummet för det var ju SJUKT mycket vatten...
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-09 10:46:19 följande:

Helt rätt och riktigt - bättre klaga här än bara hemma. Och jag måste erkänna, jag är verkligen inte en sån där som tycker att det är asmysigt att vara gravid, jag ser det mest som något att ta sig igenom med vett och sans i behåll typ... Tycker att det är otroligt skönt att veta att jag bara har veckor kvar av detta NÅGONSIN.

Gå 5 km? Wow!! Nu blev jag avundsjuk. Det skulle inte mina fogar klara... Har 40 dagar till bf men börjar också känna att det snart är dags att packa väska. Jag hoppas VERKLIGEN inte att vattnet går på jobbet. Vid min första förlossning startade det med en riktig sån där Hollywoodvattenavgång, tack och lov hemma i badrummet för det var ju SJUKT mycket vatten...

Jag har en kollega som är total förlossningsfobiker, så lite spexigt vore det. MEN då måste bb-väska vara förberedd så min man kan hämta de utan att behöva komplettera om jag måste åka direkt till förlossningen.

Jag är så tacksam för att jag inte har ont så att jag kan promenera. Man får så mycket energi av dagsljus och då sover jag bättre också. Det är förståeligt att du inte tycker att det är asmysigt att vara gravid med tanke på krämpor inte minst. Jag mår dåligt för att jag känner mig så klumpig, inte helt ok att redan nu planera för hur man ska kunna komma i sina gamla kläder men men... Dock gillar jag att känna bebisen röra sig i magen! Det är värt det mesta.
  • sanna1975

Hej! Jag måste fråga, har era små lagt sig till rätta ännu? Jag är i v 33 nu, och bm kunde idag inte säga åt vilket håll bebisen låg. Förra gången var huvudet nedåt, men nu var det svårt att känna. Lite på tvären verkar hon vara, och verkar inte sjunkit nedåt än. Det kanske är för att det är 4e barnet, att det finns mycket plats för henne därinne att snurra runt?

Nåja, det är ju några veckor kvar ändå. Hoppas verkligen att hon hamnar med huvudet nedåt tills det är dags!

Svar på tråden Marsbebis 2016