• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • sanna1975

Apropå sömnlöshet, för mig är det varannan natt. Igår var jag vaken från kl 03, men natten innan sov jag som en stock..., Det konstiga är att det är helt omöjligt att sova utan någon särskild anledning. Man är bara helt klarvaken! Kanske kroppen som förbereder sig för vakna nätter med liten bebis?

• Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-02-09 13:21:36 följande:

Hej! Jag måste fråga, har era små lagt sig till rätta ännu? Jag är i v 33 nu, och bm kunde idag inte säga åt vilket håll bebisen låg. Förra gången var huvudet nedåt, men nu var det svårt att känna. Lite på tvären verkar hon vara, och verkar inte sjunkit nedåt än. Det kanske är för att det är 4e barnet, att det finns mycket plats för henne därinne att snurra runt?

Nåja, det är ju några veckor kvar ändå. Hoppas verkligen att hon hamnar med huvudet nedåt tills det är dags!

Precis som du säger är där mer plats o på omföderskor lägger de sig tillrätta senare.
    I mitt fall dock har hon nog legat neråt i en månad nu
  • NellieMeja
    sanna1975 skrev 2016-02-09 13:26:35 följande:

Apropå sömnlöshet, för mig är det varannan natt. Igår var jag vaken från kl 03, men natten innan sov jag som en stock..., Det konstiga är att det är helt omöjligt att sova utan någon särskild anledning. Man är bara helt klarvaken! Kanske kroppen som förbereder sig för vakna nätter med liten bebis?

När jag var hos Bm förra veckan låg bebisen med huvudet upp. Känner att den bökar runt massor å överallt i magen känns det som. Å jag gick in i v35 i fredags. Så lite orolig är man säger till bebisen då och då att den får allt lägga sig neråt ned huvudet nu hihi. Och det är mitt tredje barn.
  • LisaKMB

Vad tufft många av er verkar ha det! Heja er!! Jag har inget alls att klaga på, förutom möjligtvis lite trötthet och känslan av att vara otymplig. Har inga andra krämpor och tränar fortfarande 3-4 ggr i veckan (dock inte med samma intensitet som vanligt så klart). Är i vecka 36+2 idag och jobbar min sista dag nästa onsdag. Ska bli skönt att stänga av alla jobbtankar och börja fokusera på förlossningen.

• LisaKMB
    sanna1975 skrev 2016-02-09 13:21:36 följande:

Hej! Jag måste fråga, har era små lagt sig till rätta ännu? Jag är i v 33 nu, och bm kunde idag inte säga åt vilket håll bebisen låg. Förra gången var huvudet nedåt, men nu var det svårt att känna. Lite på tvären verkar hon vara, och verkar inte sjunkit nedåt än. Det kanske är för att det är 4e barnet, att det finns mycket plats för henne därinne att snurra runt?

Nåja, det är ju några veckor kvar ändå. Hoppas verkligen att hon hamnar med huvudet nedåt tills det är dags!

Min bebis har legat med huvudet neråt sedan kontrollen i vecka 32. Dock högt upp och inte fixerad (är i vecka 37 nu). Är mitt andra barn. Hoppas att din lilla vänder sig snart!
  • Tessie83

Är idag i v 33+1, känner igen mycket av det ni beskriver. Har ofta svårt att sova, trött, foglossning, ont i fötterna, andfådd, otymplig och sliten bara jag ska sätta på mej skorna. Har de senaste dagarna fått mycket sammandragningar också. Hon ligger med huvudet nedåt, ilar och trycker där nere och sparkar och trycker upp mot revbenen. Samtidigt som allt är sååå jobbigt är jag ändå överlycklig över allt detta då det nu verkligen närmar sig. Trött på att vara gravid nu, har varit det sammanlagt i 16 månader nu ju och känner mej så redo att äntligen få bli mamma...

• Madski

Precis som ni skrivit tidigare så är det bra att vi alla har någonstans att skriva av oss, högt som lågt så att våra respektive inte behöver höra allt, vill inte heller att han ska veta precis allt, lite håller jag gärna för mig själv alt. Lite anonymt här På familjeliv..

Skönt för alla som slutat jobba och jobbigt med alla krämpor, blä rent ut sagt.. Här är allt olika från dag till dag, men halsbrännan är fortfarande konstant, men, men bara att gilla läget..

Hade medarbetarsamtal med chefen idag och känner mig minst sagt nöjd med allt vi pratade om etc. Hoppas att det även visar sig i lönekuvertet sen ;) lönesamtal om någon vecka eller två och jag känner mig pepp och hoppas på att lyckas höja föräldrapenningen lite.. Time Will tell.. Slog till på att fira med en gravidmassage efter jobbet och satan ungarna vad massören klämde, men oj vad det behövdes. Vag helt groggy och mör när jag gick därifrån så förhoppningsvis blir det riktigt bra sömn i natt *peppar,peppar*

Funderar på det här med BB väskan, när är det läge att packa den? Med dottern var jag/vi ute i väldigt god tid och sen gick jag tio dagar över tiden.. Känns som att lillebror kanske kommer lite innan bf om jag inte packar väskan/förbereder så mycket, haha..
    Hur som, några måsten som ni tycker man ska ha med? Jag minns att jag älskade att duscha med mina egna produkter efteråt så de ska minsann med.. Likaså nya sköna trosor och en mjukisdress modell snyggare. Blir ju en del kort så ser gärna någorlunda ut då.. Jag och sambon pratade om kort på BB igår och jag bad snällt om att han skulle försöka undvika att få med mina bröstvårtor på iaf några kort, från BB tiden med dottern är det ta mig tusan en bröstvårtan med på vart och vartannat kort..

• Frida Li

Mannen skruvar för fullt! Vi har ett ganska stort sovrum o förra året flyttade vi ut ett skrivbord från gästrummet in till oss istället ( gästrummet ska bli bebisens rum sen men mannen kommer sova där inne nu när bebisen kommer, han är väldigt lättväckt) men skrivbordet har varit alldeles för stort o stått för ett fönster lite så idag började vi "boa" genom att köpa mindre skrivbord. Imorgon ska vi skruva upp spjälsängen o vi köpte även lite bra korgar att ha blöjor i, en som hade tre korgar o som man hänger på väggen som vi ska ha i ett av sovrummen. Denna gång har vi inte riktigt plats för vårt skötbord så det får bli en skötdyna som man får "ta fram". Det känns inte så viktigt att ha det denna gången heller. V 34 (33+0) imorgon o jag tycker det känns dags att börja boa o köpa de sista grejerna då dottern kom i v 36+1. Imorgon ska jag åka till Hm o kolla på deras amningsbhar, såg att de hade några fina nu! Hade hemma en från glammom men skickade tillbaka den, inte alls skön!!

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-09 21:03:23 följande:

Mannen skruvar för fullt! Vi har ett ganska stort sovrum o förra året flyttade vi ut ett skrivbord från gästrummet in till oss istället ( gästrummet ska bli bebisens rum sen men mannen kommer sova där inne nu när bebisen kommer, han är väldigt lättväckt) men skrivbordet har varit alldeles för stort o stått för ett fönster lite så idag började vi "boa" genom att köpa mindre skrivbord. Imorgon ska vi skruva upp spjälsängen o vi köpte även lite bra korgar att ha blöjor i, en som hade tre korgar o som man hänger på väggen som vi ska ha i ett av sovrummen. Denna gång har vi inte riktigt plats för vårt skötbord så det får bli en skötdyna som man får "ta fram". Det känns inte så viktigt att ha det denna gången heller. V 34 (33+0) imorgon o jag tycker det känns dags att börja boa o köpa de sista grejerna då dottern kom i v 36+1. Imorgon ska jag åka till Hm o kolla på deras amningsbhar, såg att de hade några fina nu! Hade hemma en från glammom men skickade tillbaka den, inte alls skön!!

Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Tänk om du bara har 3 v kvar! Tror bm att du föder lika tidigt igen?
Svar på tråden Marsbebis 2016