Elenic skrev 2016-02-09 08:44:24 följande:
Har inte riktigt kommit dit än, men med tidigare graviditeter hade jag så. Har för mig att det är nerver i bäckenet som kommer i kläm när huvudet sjunker ner. Och det gör verkligen ASONT! Att inte sova är grymt jobbigt? Jag sover aldrig längre omgångar än MAX 90-minuter (oftast 60 eller 30) och får vara nöjd om jag får till typ 3-4 såna sovpass per natt. Gör mig som du säger rätt grinig, tappar lusten till allt som skulle kunna vara roligt, blir stingslig och korthuggen ? INTE roligt. Önskar så att jag kunde få sova en hel natt, det skulle göra underverk?
Jo underverk verkligen! Värst är när man sovit 40 minuter, och innan man inser det och kollar klockan så är man jättenöjd över att ha fått sova ut! Sen tar man en titt på klockan och blir lika trött och sur igen, haha!
Inatt hände det något jättekonstigt! Bebis hade hicka och sparkade omkring i sin vanliga ordning MEN sen börjar jag höra ett klickljud ifrån magen, flera gånger! satt uppe till halv sju på morgonen i halvpanik och lyssnade på magen och kände efter att hon fortsatte med sin vanliga revbenskarusell. Efter tillräckligt mkt googlande och sparkande vågade jag försöka mig på att sova. Den här graviditeten blir bara skummare och skummare! Man har haft allt ifrån gravklåda,foglossning,halsbränna, näsblod, inflammerat tandkött, konstiga njurproblem, vattensamling, kroniskt flottigt hår, sträckt lårmuskel så jag inte kunde böja på ben på flera dagar, Illamående samt spytt blod ett antal gånger i samband med halsbrännan. När mkt av det där har lugnat sig och försvunnit så ska såklart konstiga alien kluckljud uppstå!:)