• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-09 21:07:45 följande:
    Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Tänk om du bara har 3 v kvar! Tror bm att du föder lika tidigt igen?
    Samma pris på hm, har ett presentkort där så tänkte utnyttja det. Vi alla tror att lillasyster kommer tidigare ( haha tänk om hon inte gör det!!) man vet inte varför storasyster kom men jag tror att jag var för stressad o att hon helst enkelt inte fick plats i mig mer. Min mamma o jag är rätt små, fast lite kurviga;) mamma födde små barn fast gick över tiden. Min dotter vägde 3130 o var 49 cm så jag tror att kroppen kände att det inte fanns mer plats. Då var vi inte alls förberedda men det tänkte jag vara denna gång, fick lite panik nu när du räknade!!:) jalla jalla!!
  • Reflexen

Kul att läsa många inlägg!

Jag är riktigt trött nu, somnar alltid i soffan när jag försöker vara social m mannen o kolla på tv. Sen är jag ganska pigg när jag byter sovplats till sängen, därav mina inlägg mitt i natten! Annars mår jag faktiskt helt ok. Kan knappt gå upp för en trappa utan att flåsa som efter en joggingtur o foglossningen börjar bli lite mer påträngande, men det är iaf hanterbart. (Ja, jag försöker desperat vara positiv!)

Har inte packat BB-väskan, men det borde väl snart vara dags. Ska på ul för att kolla moderkakans läge denna veckan, så lär ju få veta då ifall det blir snitt eller inte iaf.

Min lilla har legat med huvudet ner två kontroller, men hen rör sig mycket nu så jag är osäker om hen ligger kvar så.

• NinanaMama
    Elenic skrev 2016-02-09 08:44:24 följande:

Har inte riktigt kommit dit än, men med tidigare graviditeter hade jag så. Har för mig att det är nerver i bäckenet som kommer i kläm när huvudet sjunker ner. Och det gör verkligen ASONT! Att inte sova är grymt jobbigt? Jag sover aldrig längre omgångar än MAX 90-minuter (oftast 60 eller 30) och får vara nöjd om jag får till typ 3-4 såna sovpass per natt. Gör mig som du säger rätt grinig, tappar lusten till allt som skulle kunna vara roligt, blir stingslig och korthuggen ? INTE roligt. Önskar så att jag kunde få sova en hel natt, det skulle göra underverk?

Jo underverk verkligen! Värst är när man sovit 40 minuter, och innan man inser det och kollar klockan så är man jättenöjd över att ha fått sova ut! Sen tar man en titt på klockan och blir lika trött och sur igen, haha!
    Inatt hände det något jättekonstigt! Bebis hade hicka och sparkade omkring i sin vanliga ordning MEN sen börjar jag höra ett klickljud ifrån magen, flera gånger! satt uppe till halv sju på morgonen i halvpanik och lyssnade på magen och kände efter att hon fortsatte med sin vanliga revbenskarusell. Efter tillräckligt mkt googlande och sparkande vågade jag försöka mig på att sova. Den här graviditeten blir bara skummare och skummare! Man har haft allt ifrån gravklåda,foglossning,halsbränna, näsblod, inflammerat tandkött, konstiga njurproblem, vattensamling, kroniskt flottigt hår, sträckt lårmuskel så jag inte kunde böja på ben på flera dagar, Illamående samt spytt blod ett antal gånger i samband med halsbrännan. När mkt av det där har lugnat sig och försvunnit så ska såklart konstiga alien kluckljud uppstå!:)
  • NinanaMama
    Tessie83 skrev 2016-02-09 20:49:19 följande:

Är idag i v 33+1, känner igen mycket av det ni beskriver. Har ofta svårt att sova, trött, foglossning, ont i fötterna, andfådd, otymplig och sliten bara jag ska sätta på mej skorna. Har de senaste dagarna fått mycket sammandragningar också. Hon ligger med huvudet nedåt, ilar och trycker där nere och sparkar och trycker upp mot revbenen. Samtidigt som allt är sååå jobbigt är jag ändå överlycklig över allt detta då det nu verkligen närmar sig. Trött på att vara gravid nu, har varit det sammanlagt i 16 månader nu ju och känner mej så redo att äntligen få bli mamma...

Ja visst längtar man! Våran lilla tjej har också varit efterlängtad väldigt länge! Trots det har det varit lite av en katastrof graviditet med olika komplikationer! Men runt v.30-34 tyckte jag nästan va värst för mig, och ännu mer irriterad vart jag på folk som sa "det blir bara värre/det blir inte lättare på ett tag". Som tur är har inte deras kommentarer stämt hittills och jag går snart in i vecka 38, förhoppningsvis blir det lite lättare för dig också snart. Kanske har någonting med att bebisen sjunker ner mer på slutet, inte säker dock :)
  • sanna1975

[quote=76321252][quote-nick]Carabellis kusp skrev 2016-02-09 21:07:45 följande:[/quote-nick]Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Undrar om det var samma som jag köpte då härom veckan på Lindex. (2pack amnings bh) Jag tyckte de var väldigt små i storleken? Tog M, som brukar passa men man har väl blivit lite större då... :)

• Tessie83

Är också på jakt efter någon bra amningsbh. Gillar lite vadderade. Hittade en fin på Lindex, men den hade ganska bred resår under brösten vilket gjorde att magen var ivägen och kunde knappt andas. Använder fortfarande mina gamla bh-ar, men börjar känna att de börjar bli något små runt om då bröstkorgen vidgas mot slutet av graviditeten. Får köpa sånna där förlängningshaspar.

• Carabellis kusp
    sanna1975 skrev 2016-02-10 07:54:00 följande:

[quote=76321252][quote-nick]Carabellis kusp skrev 2016-02-09 21:07:45 följande:[/quote-nick]Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Undrar om det var samma som jag köpte då härom veckan på Lindex. (2pack amnings bh) Jag tyckte de var väldigt små i storleken? Tog M, som brukar passa men man har väl blivit lite större då... :)

Håller med dig; köpte också M, men får ha på yttersta hyskan nu. Dock kommer den nog sitta bra när magen plattas till. Just nu har unga fröken i magen den goda smaken att pressa rumpan upp mot revbenen, så bh-n har ingen plats.
  • NellieMeja

Första veckan hemma från jobbet å det är så skönt. Tar det väldigt lugnt å har mindre ont. Var med min stora tjej i skolan i måndags så mysigt. Och som idag när natten varit skit så är det väldigt skönt å veta att man inte ska jobba. Men första dagen idag jag har lämnat den minsta på förskolan å sen åkt hem själv känns lite skumt. Så nu ska jag ta ett bad.

• Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-02-10 10:57:31 följande:

Första veckan hemma från jobbet å det är så skönt. Tar det väldigt lugnt å har mindre ont. Var med min stora tjej i skolan i måndags så mysigt. Och som idag när natten varit skit så är det väldigt skönt å veta att man inte ska jobba. Men första dagen idag jag har lämnat den minsta på förskolan å sen åkt hem själv känns lite skumt. Så nu ska jag ta ett bad.

Jag njuter av min andra vecka! Njut på!:)
  • Frida Li

Hemkommen från köpcentrumet. 1 timme där sen orkade inte ryggen mer! Jag som annars kan springa där hela dagen!:) köpte 2 amningsbehåar på hm, skulle haft någon amningströja men så dåligt utbud på mammakläder har de där! Allt e slut! Blev ett vanligt linne som är lite längre istället. De ska packas ner. Köpte även en fin Fleeceoverall på Åhléns, 40% rabatt. Hämtade även ut Liberos babybox på maxi. Har ni hämtat ut era? Jag har fått från babyland, kronans apotek, libero o väntar på Hjärtans apotek.

Svar på tråden Marsbebis 2016