BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Vi väntar med att berätta tills vi passerat vecka 12.
Vi gjorde likadant förra gången och jag minns det som mysiga veckor när jag och sambon bar runt på vår lilla hemlighet. Gjorde oss starkare som par, känns likadant denna gången.
Skillnaden nu är att man får tänka på vad man säger, dottern har mycket stora öron.
Dottern min kommer hem imorgon från kolla. Måste passa oss ordentligt snart. Men det har varit skönt denne vecka att bara vara vi o prata helt öppet hela tiden hemma.
kommer vara svårt att börja tänka sig för. Men ska bli så skönt att få hem henne nu.
Hej!
Här kommer ytterligare en som plussat med beräknad nedkomst 2016-04-15. Det är vårt första och jag känner mig super nervös och glad så klart! Det blev till på första försöket så blev ganska chockad att det gick så snabbt.
Vi har berättat för min sambos mamma eftersom vi äter mycket där hemma (så hon hade ändå fattat). Tänker hålla det hemligt så länge det går med tanke på risker med mf..
Jag har också svårt att förstå att jag är gravid då jag har väldigt diffusa symptom. Lite molvärk emellanåt. Och ibland har jag känt mig lite illamående, men det är så svagt att det känns inbillat. Hade typ noll symptom med sonen förutom två blödningar och molvärk några få gånger i början. Vill egentligen skrika ut till hela världen att han ska bli storebror, men vi ska vänta. Förra gången berättade vi för våra föräldrar efter 10 fullgångna veckor och resterande familj och vänner i v.13.
Mina symptom är molvärk (ibland mer och ibland mindre). Känner också att jag behöver kissa oftare, vet dock inte om det beror på att jag är nervös eller om det är graviditeten. Magen känns också uppsvälld, när jag sitter på jobbet så har jag knappen öppen på byxorna!
Godmorgon på er alla GRAVIDA!
Har ni lika svårt att fatta att ni är gravida som jag har ibland. Just nu vill jag bara skrika ut till alla att vi ska ha barn. Men ska försöka hålla mig några veckor till.
Har någon av er berättat för nära och kära ännu?
Vad använder ni för gravappar? :) Och jag vet att man får ett BF av BM sen men varför visar alla apparna olika BF datum trots att alla räknar från senaste mensens första dag? Kan tänka mig att det beror på att ens cykel normalt kanske inte är 25 dagar som normen.. eller vad? Vilket datum från vilken app "siktar" ni in er på? Jag har allt från 22-28/4
Vad använder ni för gravappar? :) Och jag vet att man får ett BF av BM sen men varför visar alla apparna olika BF datum trots att alla räknar från senaste mensens första dag? Kan tänka mig att det beror på att ens cykel normalt kanske inte är 25 dagar som normen.. eller vad? Vilket datum från vilken app "siktar" ni in er på? Jag har allt från 22-28/4
Godmorgon på er alla GRAVIDA!
Har ni lika svårt att fatta att ni är gravida som jag har ibland. Just nu vill jag bara skrika ut till alla att vi ska ha barn. Men ska försöka hålla mig några veckor till.
Har någon av er berättat för nära och kära ännu?
Jag har berättat för min mamma, pappa och syster. Dels för att de ändå skulle få reda på om vi fick missfall. Sedan är det så skönt att ha någon mer som vet tycker jag. Som förra gången jag var gravid och var i vecka 9 när vi skulle på julbord med hela tjocka släkten. Då var det fler som kunde hjälpa till att dölja att jag inte drack alkohol. Det är skönt tycker jag. Samtidigt är det ju nu i början man mår sämst, då tycker jag det är trevligt med personer som frågar hur jag mår :)