• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Mandie123

Vi har berättat för en vän var. Resten väntar vi med tills efter vecka 12 tidigast. På sociala medier tänker jag inte skriva ut något alls faktiskt. Lite kul när folk man inte träffat på länge ser en med en baby helt plötsligt.

• Elyssa81

Vi har berättat för mamma och pappa och min bror då vi är med dem på utlandsresa. Min bästa vän vet också. Sen berättar vi nog inget förrän i oktober. Kanske farmor får veta innan. Det får maken avgöra.

• Solstrålen1988

Hej. Hoppar på här. Har precis pluset med nr 2, tog sig på 3:e försöket. Har en tös på 2,5 som äntligen ska få ett syskon som hon tjatat efter

• squib

Hej allihopa,

jag har lusläst denna tråd flera gånger men nu kände jag att det var dags att hoppa in själv.

BF 5/4, andra barnet. Vår dotter är nyss fyllda tre så hon kommer vara 3,5 när bulan kommer.

För övrigt mår jag bra, glömmer nästan bort att jag är gravid från och till.

Jag är 28 år och studerar till sjuksköterska. Någon annan som studerar? Jag undrar hur man ska bära sig åt när man har bf mitt i en termin.

• Solstrålen1988
    squib skrev 2015-08-14 21:35:07 följande:

Hej allihopa,

jag har lusläst denna tråd flera gånger men nu kände jag att det var dags att hoppa in själv.

BF 5/4, andra barnet. Vår dotter är nyss fyllda tre så hon kommer vara 3,5 när bulan kommer.

För övrigt mår jag bra, glömmer nästan bort att jag är gravid från och till.

Jag är 28 år och studerar till sjuksköterska. Någon annan som studerar? Jag undrar hur man ska bära sig åt när man har bf mitt i en termin.

Grattis.

Jag va inte gravid mitt i studierna, men en klasskompis blev. Hon och sambon fick lägga om planerna att skriva c-uppsats tillsammans och så gjorde han praktiken först i t6 när hon skrev uppsats och kunde ta barnet och sen blev de skiftat. Båda klarade av termin 6 med en liten. Barnet föddes i slutet av t5 och vid tentor då fick hon sitta i egen sal så hon kunde ha med barnet och ev amma om det behövdes. Läste ssk i Karlskrona och de hjälpte verkligen henne
  • squib
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 21:52:10 följande:

Grattis.

Jag va inte gravid mitt i studierna, men en klasskompis blev. Hon och sambon fick lägga om planerna att skriva c-uppsats tillsammans och så gjorde han praktiken först i t6 när hon skrev uppsats och kunde ta barnet och sen blev de skiftat. Båda klarade av termin 6 med en liten. Barnet föddes i slutet av t5 och vid tentor då fick hon sitta i egen sal så hon kunde ha med barnet och ev amma om det behövdes. Läste ssk i Karlskrona och de hjälpte verkligen henne

Åh, det lät ju superbra för deras del. Jag hoppas att jag iallafall hinner tenta av min sista kurs innan bebisen kommer. Men det blir nog bra. :)
  • Saltvatten
    Idilia skrev 2015-08-14 09:34:45 följande:

Igår började jag nojja rejält. Låg vaken flera timmar och oroade mig för mf och utomkvedeshavandeskap. Har annars varit jättelugn sedan i söndags då vi fick veta att jag var gravid.

Men jag vet vad det beror på. Förra gången jag var gravid fick jag missfall runt 4+5-6 (kommer inte ihåg exakt) och nu ligger jag på 4+4. Jag tror att jag kommer bli mycket lugnare om jag bara tar mig igenom den här helgen. Det är nu jag nästan önskade att vara mer illamående eller något sånt. Bara för att kunna vara säker på att jag är gravid. Men jag vet ju att jag förra gången (med dottern) inte var särskilt illamående. Istället var jag lättrörd. Och igår höll jag på att börja gråta till Nalle Puh, så det är ju på gång i alla fall :)

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.
    Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.
  • Saltvatten

Ang. att berätta för omvärlden.
    Är ju i v 5 nu och vi vill vänta lite med att berätta, vill ha ett tidigt VUL först så vi kan känna oss säkra.
    Har dock berättat det för en väninna och maken har berättat för en kompis som själv precis släppte nyheten att hon är gravid och då kunde han ju inte hålla sig från att berätta för henne Skrattande

• Symetrical

Jag hoppar gärna också in här.

Bf 12:e april med andra barnet. Har en son på 2,5 som varje gång man frågar var bebisen är drar upp min tröja, pekar på naveln och säger "dä, dä ä bebisen!"

Bor i Tyresö lite söder om Sthlm med han den där som får mig att känna som ingen annan.

• Idilia
    Saltvatten skrev 2015-08-15 06:14:26 följande:

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.

Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.

Det där med MA verkar ju ännu värre. Jag lugnar mig ändå med att det inte kommit något blod. Sen har jag några symtom, svaga men ändå där. Tror mitt problem lite är att jag jämför den här graviditeten med hur förra var i vecka 9-12. Klart symtomen är mindre, är ju bara i vecka 5.
Svar på tråden BF april 2016