• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Josefine85
    zainab85 skrev 2016-04-13 14:51:06 följande:

Varning för gnäll inlägg :(

Vecka 37+6 idag orkar verkligen inte mer, sover dåligt har tråkigt mest hela dagarna och går runt och små äter hela tiden, känner mig lika smidig som en flodhäst. Vill bara att det ska sätta igång vet inte hur jag ska orka mer :(:(

AsaEriksson skrev 2016-04-13 16:31:24 följande:

Alltså nu börjar det här bli skrattretande..... 41+3 idag och inte minsta känning. Jag gick inte ens såhär länge med första barnet. Dagarna spenderas i sängen. Känner mig som en tickande bomb......

Känner verkligen med er och vet hur ni har det till största del... MEN 41+3! Det är ju inte ok. DIG är det helt klart MEST synd om! Vilken pina!
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym
    LovisaC1982 skrev 2016-04-12 08:05:37 följande:

Hej igen!

Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.

Stort grattis till pojken!

Synd att du inte mår riktigt bra
  • Nonym
    Emmmmm skrev 2016-04-12 13:35:57 följande:

I morse kom vår lilla pojke genom kejsarsnitt. Allt har gått jättebra och alla mår bra. Han är väldigt lik sin syster och underbar

Grattis till gossen!!
    Malla1 skrev 2016-04-13 06:54:57 följande:

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

Grattis till lilla tösen!!
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-13 12:58:24 följande:

Idag 09.29 föddes vår Tuva! v 38+2. 3920 g och 51 cm lång. Känns helt underbart!

Grattis till tösen!!

Låter bra att du fick snitt nu, hon hade nog blivit ganska stor hon också, särskilt om du gått över tiden den här gången med..
  • AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-13 19:48:02 följande:

Känner verkligen med er och vet hur ni har det till största del... MEN 41+3! Det är ju inte ok. DIG är det helt klart MEST synd om! Vilken pina!

Haha ja håller med!! Det är fan MEST synd om mig!! Ännu en dag utan bebis. 41+4 and counting...... Tjoho!!! :(

Ringde till FL och försökte övertala dem om igångsättning imorrn (istället för söndag) men de tyckte att jag kunde bita ihop två dagar till....... Dessutom har jag ju gått o blivit sjuk. Förkyld som fan! Man är inte direkt pigg just nu!!
  • Josefine85
    AsaEriksson skrev 2016-04-14 20:32:56 följande:

Haha ja håller med!! Det är fan MEST synd om mig!! Ännu en dag utan bebis. 41+4 and counting...... Tjoho!!! :(

Ringde till FL och försökte övertala dem om igångsättning imorrn (istället för söndag) men de tyckte att jag kunde bita ihop två dagar till....... Dessutom har jag ju gått o blivit sjuk. Förkyld som fan! Man är inte direkt pigg just nu!!

Jag skulle hoppa framför tåget om jag gick så länge. Ska till bm och grina i morgon. Jag är totalt livrädd för att föda stor bebis. Å nu går ju tillväxten undan.. Var på TUL idag och hon väger nu typ 3,4 kg och ligger på nästan 4+! Får panik om hon inte kommer ut snart!
    Loke -07, Alvin -09
  • AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-14 20:50:06 följande:

Jag skulle hoppa framför tåget om jag gick så länge. Ska till bm och grina i morgon. Jag är totalt livrädd för att föda stor bebis. Å nu går ju tillväxten undan.. Var på TUL idag och hon väger nu typ 3,4 kg och ligger på nästan 4+! Får panik om hon inte kommer ut snart!

Men det är ju en normalstor bebis :) min förra (flicka) vägde 3860 när hon föddes o 53 cm lång. Det var inga problem alls. Denna är en pojke och ligger dessutom över på sin kurva så jag kan räkna med 4+ och säkert längre än den förra. Skulle säga 4200 och 54 lång kanske.... Börjar oroa mig lite för storleken men har hört att under 4,5 inte ska va någon fara sålänge man inte har ett extremt trångt bäcken.
  • Frida9876

Vad har ni skaffat för täcke till era små? Jag är lite sent ute och shoppar bebisgrejer 8 dagar innan BF. :o Köpte ett täcke på Ikea, men ser nu att det rekommenderas från 1 år. Vad kör ni första tiden?

• AsaEriksson
    Frida9876 skrev 2016-04-14 23:11:31 följande:

Vad har ni skaffat för täcke till era små? Jag är lite sent ute och shoppar bebisgrejer 8 dagar innan BF. :o Köpte ett täcke på Ikea, men ser nu att det rekommenderas från 1 år. Vad kör ni första tiden?

Vi kör pyjamas och sovpåse eller en skön filt. Blir de för varma ökar risken för psd.
  • Milleman
    Frida9876 skrev 2016-04-14 23:11:31 följande:

Har sytt två filtar, en trikå+fleece och en dubbeltrikå.
    Täcke kan lägga sig tjockt över ansiktet.
Svar på tråden BF april 2016