BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Men det är ju en normalstor bebis :) min förra (flicka) vägde 3860 när hon föddes o 53 cm lång. Det var inga problem alls. Denna är en pojke och ligger dessutom över på sin kurva så jag kan räkna med 4+ och säkert längre än den förra. Skulle säga 4200 och 54 lång kanske.... Börjar oroa mig lite för storleken men har hört att under 4,5 inte ska va någon fara sålänge man inte har ett extremt trångt bäcken.
Min första vägde 3160.. Jag sprack från Ystad till Haparanda... Andra 3625 och jag sprack mkt då med! Jag vill verkligen inte föda ett stort barn! Min kropp klarar inte av det... Det är dessutom mer än 7 år sen jag födde sist!
Inatt föddes vår lilla flicka, 3410 och 52 lång. Så perfekt och värd all smärta !
Usch :( då förstår jag din rädsla... Vilken vecka är du i nu?
Inatt föddes vår lilla flicka, 3410 och 52 lång. Så perfekt och värd all smärta !
Snacka om att bli "lurad" att förlossningen startat i ons...gick ju med oregelbundna värkar ons och igår, igår fick jag även frossa och ont i hela kroppen...insåg att jag dragit på mig influensan vi haft i familjen förra veckan...men det startade även kraftiga förvärkar som fick oss att hoppas att det var på G...BF är på söndag, får se om vår lilla kille vill komma i tid! Nu var jag ju så inställd på att få åka iväg igår :(
Grattis till alla bebisar :) här är jag nysnittad och förkyld med hosta och försöka snyta sig. Ingen bra kombo.. :(
I onsdags kom lilltjejen i v 38+4. Kl 21 stod jag och gjorde popcorn och kände inte någonting alls. 21.20 började vattnet sippra och värkarna startade med buller och bång! Krystvärkar från 22.25 och 23.07 är hon född