BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Sitter med riktigt onda förvärkar. Gör ont i ryggen och strålar ner i benen och lillen trycker neråt,magen har sjunkit massor nu oxå. får väl igen för all storstädning ;) och bitar av slemproppen har gått.
Jag mår skit, är sjukt irriterad och frustrerad. Blir förbannad för minsta lilla. Ska bli skönt imorgon när inget utav barnen är hemma, att slippa tjata och hålla på, bara kunna ta det lugnt. Har ju mannen hemma oxå då han inte vågar åka och jobba.
Men jag börjar tröttna rätt rejält på det här nu. Att ha nya känningar varje dag men det händer inget mer... Har redan gått igenom det här en gång sist jag var gravid och hade hoppats jsg skulle slippa göra det en gång till men icke... Då gick jag två veckor såhär... Pallar inte att gå hela den här veckan såhär oxå men vad ska man göra... Jag vet ju att lillen kommer ut nångång snart men jag orkar inte gå såhär längre, har ändå ett rätt "krävande" liv eller vad man ska kalla det och just nu känner jag bara för att gräva ner mig någonstans och tacka för mig...
Hej igen!
Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.
Tror jag läcker vatten :)
Tror jag läcker vatten :)
Hej igen!
Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.
Så det hade startat redan? Bra att din bm tog tag i det och inte ignorerade det.
Stort grattis till din lille!! Försök njuta av honom och familjelivet och det härliga vädret han kom med :D
Bf idag och precis hemkommen från barnmorskan. Mitt blodtryck spökar fortfarande och har blivit högre sedan i fredags. Men tack vare det inte är någon äggvita i urinet och både jag och bebis mår bra för övrigt så låter vi det va. Blev kontrollerad där nere och tappen är helt utplånad, är öppen 3-4 cm så hon passade på att göra en hinnsvepning så nu hoppas vi det sätter igång dom närmaste 48 timmar. Fick även stränga order att jag absolut inte får bearbeta värkarna hemma utan måste in till förlossningen direkt när jag känner av att värkarna börjar. Bebis huvud är precis vid öppningen :D
Vad roligt att höra att det verkar vara på g för många (och likaså att det inte händer något för vissa)
Här hemma njuter vi i fulla drag av vår lilla tös, sover gott på nätterna och byter typ tio bajsblöjor om dagen
En vecka sen hon kom till världen idag!
(Skulle jag skrivit i första inlägget också)