• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Malla1

Kom upp till förlossningen och där gick vattnet helt, är helt smockfullt på förlossningen just nu så ska promenera i en timme och sen komma tillbaka för att se om värkarna eller något kommit igång.

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-04-12 13:02:12 följande:

Kom upp till förlossningen och där gick vattnet helt, är helt smockfullt på förlossningen just nu så ska promenera i en timme och sen komma tillbaka för att se om värkarna eller något kommit igång.

I vilken stad bor du? Finns bara en förlossning?
    Lycka till!!!!!!!!
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-12 13:02:12 följande:

Åh men vad jobbigt, hörde att det var fullt uppe på bb med så dom kan inte flytta upp folk från förlossningen :(.

Min värsta mardröm är om det är lika när jag ska in
  • kvinna16780
    Emma90 skrev 2016-04-12 10:52:02 följande:

Bf idag och precis hemkommen från barnmorskan. Mitt blodtryck spökar fortfarande och har blivit högre sedan i fredags. Men tack vare det inte är någon äggvita i urinet och både jag och bebis mår bra för övrigt så låter vi det va. Blev kontrollerad där nere och tappen är helt utplånad, är öppen 3-4 cm så hon passade på att göra en hinnsvepning så nu hoppas vi det sätter igång dom närmaste 48 timmar. Fick även stränga order att jag absolut inte får bearbeta värkarna hemma utan måste in till förlossningen direkt när jag känner av att värkarna börjar. Bebis huvud är precis vid öppningen :D

Gjorde hinnsvepning en ont?

:)
  • Emmmmm

I morse kom vår lilla pojke genom kejsarsnitt. Allt har gått jättebra och alla mår bra. Han är väldigt lik sin syster och underbar

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-12 13:35:57 följande:

I morse kom vår lilla pojke genom kejsarsnitt. Allt har gått jättebra och alla mår bra. Han är väldigt lik sin syster och underbar

Åh stort grattis!! Jag börjar bli riktigt nervös för mitt snitt :O är rädd att få panik när jag inte kan röra mig och nån sa att det låter jätteäckligt när de börja skära.
    Hoppas ni njuter nu :)
  • Emma90
    kvinna16780 skrev 2016-04-12 13:22:00 följande:
    Gjorde hinnsvepning en ont?

:)
    Nej, jag kände inte av det faktiskt. Men det kan va för jag är mogen och inte har någon tapp kvar :)
    Dock har jag inte känt av någon skillnad än. Hoppas bara att det funka.
  • kvinna16780
    Emma90 skrev 2016-04-12 15:13:01 följande:

Nej, jag kände inte av det faktiskt. Men det kan va för jag är mogen och inte har någon tapp kvar :)

Dock har jag inte känt av någon skillnad än. Hoppas bara att det funka.

Okej :)

Hoppas att det sätts igång nu då!
  • Malla1

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

• Emmmmm

Åh grattis!

Malla1 skrev 2016-04-13 06:54:57 följande:

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

Svar på tråden BF april 2016