BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Dottern slutade äta på nätterna och sov 22-07 från att hon var 2 månader och åt upp sig op dagen istället. Lillkillen sover 22-08 men brukar vakna runt 4:30 och få mat och somnar sen om direkt. Och han är ganska fluffig :)
Hej alla hur går det för er och era små bebisar:))
Här går allt bara bra! Vår lilla kille blir 5 veckor imorgon.
Måste bara höra lite med er andra hur era bebisar sover på nätterna...
Vi lägger Noah ca 20.30 och han vaknar ca 06.00...jag är inne och kollar till honom på nätterna när jag ändå är uppe för att fixa välling till vår 1 åring. Jag känner inte att jag vill väcka honom mitt i natten när han sover såå gott...
Han är en stor kille och inte underviktig eller något.
Äter mycket under dagarna och speciellt på kvällen innan han går och lägger sig. Han både ammar och får ersättning.
Sover era oxå så länge på natten eller hur ser det ut för er??
Så skönt att höra att fler sover bra:))
Har er BVC sköterska sagt ngt om att ni ska väcka honom en gång på natten för att äta??
Vår sa det när jag berättade att han sov så länge...men jag tycker det känns så fel att väcka honom. Jag testade det en gång men han var så trött så han bara fortsatte att sova vid bröstet istället för att äta...känns lite taskigt att göra det då! Jag tror ju att han vaknar när han är hungrig.
Nej de vaknar själva om de är hungriga. Bvc sa att man inte behöver väcka. Om det inte är så att barnet ligger dåligt på kurvan och är i behov av att äta även då för att gå upp bra i vikt. Eller om de skulle vara lite skakiga och visa på lågt blodsocker på morgonen. Bebisar lever ju mest för att äta när de är så små, så är de hungriga så lär de säga till ;)
Har er BVC sköterska sagt ngt om att ni ska väcka honom en gång på natten för att äta??
Vår sa det när jag berättade att han sov så länge...men jag tycker det känns så fel att väcka honom. Jag testade det en gång men han var så trött så han bara fortsatte att sova vid bröstet istället för att äta...känns lite taskigt att göra det då! Jag tror ju att han vaknar när han är hungrig.
Våran kille sover från 22-2.30 sen till 6.30 äter båda gångerna men han är bara 4veckor imorgon, men hoppas verkligen han börjar sova fler timmar på natten hade varit skönt för mig att äntligen få sova en stund.
Nu under gårdagen så har han vaknat varannan timme för att äta och har svårt att somna igen om han inte får ligga på mig hela dagen och natten har varit sån så ihelgen får nog min sambo ta honom så man får sova.
Min lilla är 6 veckor och hon somnar ca 19, jag ger henne mat runt 22 och sen sover hon till 05,30-06.00 kan möjligtvis gnälla till under natten och då får hon mat och somnar om direkt. Men hon sover nästan ingenting på dagarna, hon sover max 2 timmar om dagen, alltså inte 2 timmar i sträck utan fördelat på små powernaps lite då och då. Fortfarande helt oacceptabelt att ligga ner, när hon är vaken ska hon dessutom vara framåt, man kan ju annars missa något. Sover på dagarna enbart i bärselen om hon inte får ligga på mig och sova men det har jag inte riktigt tid med.
Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små. Jag misstänker att Emmie har fått (samma som ens storasystern hade) högersidig torticollis. Att muskeln på höger sida i nacken är åtstramad och huvudet lutar därför åt höger. Ska ta upp det på BVC så dom isåfall får skicks en remiss till sjukgymnast.
Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små. Jag misstänker att Emmie har fått (samma som ens storasystern hade) högersidig torticollis. Att muskeln på höger sida i nacken är åtstramad och huvudet lutar därför åt höger. Ska ta upp det på BVC så dom isåfall får skicks en remiss till sjukgymnast.
Hoppas det gick bra på Bvc!
Finns det någon speciell orsak till att de får det?
Här är både jag och tösen förkylda och allmänt hängiga