Papito skrev 2015-08-11 19:34:06 följande:
Intressant att du tar upp helheten.
Jag är uppenbarligen inte lika insatt som du, kan du inte berätta för mig hur Sd tänker lösa helheten om de får makten?
Förutom att begränsa invandringen menar jag.
Vad är planen för skolan?
Äldreomsorgen?
Bostadsbristen?
Arbetslösheten?
Skolpolitik
Undersökningar visar att svensk skola blir allt sämre. Borgerliga och socialdemokratiska regeringar har betraktat den som en experimentverkstad och låtit en ansvarslös invandringspolitik äta upp resurserna. Vi tänker skifta fokus mot ordning och kunskap. Vi tänker se till att skolan blir likvärdig oavsett var i landet man bor.
Ökad satsning på kunskaper i svenska språket
Handlingsplan för ordning, reda och studiero i klassrummen
Höja lärarnas befogenheter och yrkesstatus
Återförstatligande och skärpta krav på friskolor
Äldrepolitik
Den äldre generationen som varit med och byggt upp vårt land ska ha möjlighet till en trygg och värdig ålderdom. Dagens situation är oanständig och det krävs att vi genomför rejäla satsningar både för att stärka pensionärernas ekonomi och trygghet. Inom äldreomsorgen krävs personalförstärkningar och kvalitetshöjningar. Den orättvisa pensionärsskatten avskaffar vi omedelbart om vi får inflytande under nästa mandatperiod.
Sänk pensionärernas skatt till samma nivå som löntagare. Fullt finansierat i vår budget.
Höj garantipensionerna med minst 10 %. Det motsvarar ungefär 800 kronor i månaden.
En stor satsning för god och näringsrik mat med hög kvalitet i äldreomsorgen.
Många fler anställda inom vård och äldrevård inom ramen för Fler händer i vården.
Här kan du läsa mer:
sd.se/var-politik/