• Pieb59

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

• Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-23 10:42:13 följande:
    Det finns kristna araber och det är tydligt att du i vanlig ordning har kastat ur dig något utan att veta om det stämmer.
    Mmm.. men de flesta araber i Sverige är muslimer. Sak samma. 
    Give ´em Hell!
  • Rataxes

Det kan mycket väl vara kristna syrianer som ger sig på en muslimsk busschaufför. Lika illa vilket som. Alldeles för många har en taskig attityd mot bussförare.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • themia
    Gert skrev 2015-08-22 15:51:49 följande:
    Dags att demonstrerar mot våldet mot busschaufförer. Två muslimska kvinnor slår en svensk busschaufförer. Man vill inte tro att det här är Sverige.

www.liveleak.com/view?i=4fa_1440200185
    Har du verkligen tittat på klippet?

För det första så ser man tydligt att ingen av kvinnorna bär huvudduk, vilket tyder på att de inte är muslimer.
    Deras utseenden är mer sydamerikanskt än arabiskt i mina ögon.

För det andra är det bara den ena kvinnan som angriper chauffören medan den andra försöker hindra henne.

För det tredje är Live Leak ett organ som bl.a. påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400 procent!
    Knappast en källa att ta på allvar.

Är det den typen av källor du hämtar din kunskap från? Inte särskilt förvånande tyvärr.

• Gert
    themia skrev 2015-08-23 17:23:32 följande:

För det första så ser man tydligt att ingen av kvinnorna bär huvudduk, vilket tyder på att de inte är muslimer.

För det andra är det bara den ena kvinnan som angriper chauffören medan den andra försöker hindra henne.

För det tredje är Live Leak ett organ som bl.a. påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400 procent!
    Knappast en källa att ta på allvar.

Är det den typen av källor du hämtar din kunskap från? Inte särskilt förvånande tyvärr.

Ja, det har jag.

Alla muslimer bär inte slöja. De ser ut som araber och talar dessutom arabiska, ett stark bevis på att de är araber och inte sydamerikaner.

Okej, en kvinna misshandlar bussföraren.

LiveLeak är ungefär som Youtube och inte ett politiskt organ.
    Give ´em Hell!
  • EnAnonumius
    themia skrev 2015-08-23 17:23:32 följande:

Det är ju riktigt fördomsfullt, faktiskt, att sitta och anta ("tyder på") att kvinnorna inte är muslimer för att de inte bär huvudduk. 

Du är välkommen till mitt ghetto som jag bor i...

Många muslimska kvinnor här om inte bär slöja och inte gjorde så heller i sitt hemland.
    Vi har även "liberala" muslimer.
    Blandat med muslimer som ser till att unga flickor i så låga åldrar som 5-6 år skall bära slöja.
    Så har vi muslimer med som låter flickorna välja när de får sin första mens om de skall ta en striktare roll och bära huvudduk.
    Och så har vi även muslimsk sedlighetspolis med (de som skall rätta muslimska kvinnor efter en viss lära inom islam) . Men muslimsk sedlighetspolis vinner inte så mark.

• themia
    EnAnonumius skrev 2015-08-23 19:02:00 följande:
    Det är ju riktigt fördomsfullt, faktiskt, att sitta och anta ("tyder på") att kvinnorna inte är muslimer för att de inte bär huvudduk. 

Många muslimska kvinnor här om inte bär slöja och inte gjorde så heller i sitt hemland.
    Blandat med muslimer som ser till att unga flickor i så låga åldrar som 5-6 år skall bära slöja.
    Så har vi muslimer med som låter flickorna välja när de får sin första mens om de skall ta en striktare roll och bära huvudduk.
    Och så har vi även muslimsk sedlighetspolis med (de som skall rätta muslimska kvinnor efter en viss lära inom islam) . Men muslimsk sedlighetspolis vinner inte så mark.

Du läste inte allt jag skrev va? 
    Mitt intryck är att deras utseende mer liknar det latinamerikanska.

Visst vet jag att inte alla muslimer bär slöja. Om en arabisk kvinna inte bär slöja kan hon visst vara muslim, men troligare kristen eller någon annan religion.

Min huvudinvändning, som du naturligtvis också missade, är att deras religiösa tillhörighet är irrelevant i sammanhanget. 
  • themia
    Gert skrev 2015-08-23 17:34:57 följande:
    Ja, det har jag.

Alla muslimer bär inte slöja. De ser ut som araber och talar dessutom arabiska, ett stark bevis på att de är araber och inte sydamerikaner.

Okej, en kvinna misshandlar bussföraren.

LiveLeak är ungefär som Youtube och inte ett politiskt organ.
    Kan du arabiska?

Ett organ som friskt påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400% är inget som kan jämföras med Youtube.
    Det handlar om en site med klar politisk agenda att smutskasta Sverige. 

Det är alltså där du och dina sektkompisar söker information.

• KillBill

Hade det inte varit mer passande att kritisera det ursprungliga inlägget där Gert hävdar att kvinnorna är muslimer (vilket han inte kan veta). Det är ju det inlägget som har skapat den efterföljande debatten.
  • KillBill

Anser du inte att det är fördomsfullt av Gert att fastslå att kvinnorna är muslimer enbart på det faktum att han tror att kvinnorna pratar arabiska?
  • Konstatera
    themia skrev 2015-08-23 19:42:02 följande:
    Kan du arabiska?

Ett organ som friskt påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400% är inget som kan jämföras med Youtube.
    Det handlar om en site med klar politisk agenda att smutskasta Sverige. 

Det är alltså där du och dina sektkompisar söker information.
    De talar uppenbarligen inte arabiska i sydamerika. Jag håller dock med dig om att de troligtvis är kristna araber. 

Detta är dock ett klassiskt exempel på hur ni motpoler diskuterar med varandra. Det är dock inte enkom du som gör bort dig. Även Gert är ute och cyklar och gör SD en otjänst när han påstår att de är muslimer, eftersom att han speficikt talar om att det är muslimerna han vill bli av med och inte den höga invandringen som sådan. Ett tips är att istället fokusera debatten på att de är invandrare, vilket de uppenbarligen är eftersom att situationen uppstår pga språkbarriärer. 

Ta debatten därifrån istället. Bara ett tips! 
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?