• Pieb59

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

• Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?
  • themia
    Gert skrev 2015-08-22 15:51:49 följande:
    Dags att demonstrerar mot våldet mot busschaufförer. Två muslimska kvinnor slår en svensk busschaufförer. Man vill inte tro att det här är Sverige.

www.liveleak.com/view?i=4fa_1440200185
    De är ju förfärligt om två kvinnor slår en busschaufför.
    Men vad har deras religion med saken att göra?
    Säger koranen att det är rätt att slå busschaufförer?
  • basic punishment

Dags att demonstrerar mot våldet mot busschaufförer. Två muslimska kvinnor slår en svensk busschaufförer. Man vill inte tro att det här är Sverige.

www.liveleak.com/view

Dom fick väl reda på av sina egna att det är så man ansöker om busskort i Sverige.

Fast, varför skulle jag åka dit för misshandel om jag gjorde samma sak?!

• Papito
    basic punishment skrev 2015-08-22 19:55:37 följande:

Dom fick väl reda på av sina egna att det är så man ansöker om busskort i Sverige.

Fast, varför skulle jag åka dit för misshandel om jag gjorde samma sak?!

Haha, du är ju underbar!

Här går sd-maffian man ur huse för att övertala mänskligheten om att de inte är korkade...och när man nääääästan börjar tro att de har rätt.....då dyker du och Gert upp ????

Och ni är knappast ensamma om att vara kontraproduktiva... stackars satarna på pr-avdelningen....hoppas att de åtminstone får bra betalt för all övertid ????????????
  • Papito

Alla frågetecken är alltså skrattande smileys, säkert någon äcklig blatte som ändrade....det vet man ju hur de är!

• basic punishment
    Papito skrev 2015-08-22 22:05:34 följande:
    Haha, du är ju underbar!

Här går sd-maffian man ur huse för att övertala mänskligheten om att de inte är korkade...och när man nääääästan börjar tro att de har rätt.....då dyker du och Gert upp ????

Och ni är knappast ensamma om att vara kontraproduktiva... stackars satarna på pr-avdelningen....hoppas att de åtminstone får bra betalt för all övertid ????????????

Jovisst är det underbart, är du inte svensk så använd våld, kortet kommer strax därpå, är du svensk så kostar det, själv fick jag betala 1200 i sommar och fick betala nyligen detsamma för ytterligare en månad.

Du borde slå upp ordet kontraproduktivt, från din synvinkel då för sån trams du postade och förnekelse är just det som ger SD röster.

2015-08-14 20-20-22_vasttrafik_gratis_busskort_asylsokare

• KillBill

www.liveleak.com/view

Give ´em Hell!
    Självklart är det oacceptabelt med våld mot busschauffören men jag tycker inte att kvinnorna ser muslimska ut, är du säker på kvinnornas religion eller passar du bara på att kasta skit på muslimer pga att du inte förstår språket?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-23 08:46:52 följande:
    Självklart är det oacceptabelt med våld mot busschauffören men jag tycker inte att kvinnorna ser muslimska ut, är du säker på kvinnornas religion eller passar du bara på att kasta skit på muslimer pga att du inte förstår språket?
    De flesta är araber är muslimer och dessa kvinnor pratar arabiska.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-23 10:14:49 följande:
    De flesta är araber är muslimer och dessa kvinnor pratar arabiska.
    Give ´em Hell!
    Det finns kristna araber och det är tydligt att du i vanlig ordning har kastat ur dig något utan att veta om det stämmer.
  • Papito
    basic punishment skrev 2015-08-23 08:31:09 följande:

Jovisst är det underbart, är du inte svensk så använd våld, kortet kommer strax därpå, är du svensk så kostar det, själv fick jag betala 1200 i sommar och fick betala nyligen detsamma för ytterligare en månad.

Du borde slå upp ordet kontraproduktivt, från din synvinkel då för sån trams du postade och förnekelse är just det som ger SD röster.

Sd får röster för att alldeles för många väljer den enkla lösningen och inte ser ett par steg längre fram. Mot det finns inget försvar, därför växer sd.

Argument spelar ingen roll för människor som envist bestämt sig för något, hade sånt spelat roll hade många, många insett vilken katastrof det vore för Sverige om politiskt och sakmässigt okunniga människor som Björn Söder och Kent Ekeroth får leda landet....och det är det toppskiktet i sd.

Faktum är att jag inte hade röstat på sd ens om jag hade varit hardcorerasse.....just för att jag värnar om Sverige.
  • basic punishment
    Papito skrev 2015-08-23 11:17:05 följande:
    Sd får röster för att alldeles för många väljer den enkla lösningen och inte ser ett par steg längre fram. Mot det finns inget försvar, därför växer sd.

Argument spelar ingen roll för människor som envist bestämt sig för något, hade sånt spelat roll hade många, många insett vilken katastrof det vore för Sverige om politiskt och sakmässigt okunniga människor som Björn Söder och Kent Ekeroth får leda landet....och det är det toppskiktet i sd.

Faktum är att jag inte hade röstat på sd ens om jag hade varit hardcorerasse.....just för att jag värnar om Sverige.

Tvärt om skulle jag säga, anledningen till att sd dubblas för varje år är just för att folk ser vad som händer om några steg om man inte stoppar vansinnet.

Verklighet verkar däremot tyvärr inte spela vidare roll för dom med "argument" som går ut på personliga påhopp eller lögner.

Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?