• Pieb59

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

• Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?
  • Gert
    themia skrev 2015-08-11 18:44:26 följande:
    Sätt igång då, visa oss!
    Nej, det tänker jag inte. För om det blir en sån demonstration kommer en "antirasistisk" motdemonstration organiseras av kravallvänstern och media kommer ge all uppmärksamhet åt den för det är "den goda" sidan.
    Give ´em Hell!
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-11 18:48:25 följande:
    Den är snedvinklad oavsett vad jag tycker.

"Höhöhö! SD är emot pensionärerna för de röstade på Allainsens budgetförslag och inte SVMP:s! Höhöhöh!"

.
    SD:s förslag var det som gav absolut mest till pensionärerna så om de andra verkligen bryr sig om pensionärerna (och inte bara vill använda dem som slagträ), varför röstade de inte på SD:s förslag?
    .

Svaret på den frågan är givetvis att det handlar om helheten. Även om SD:s förslag gav mest till pensionärerna så tyckte de andra att det fanns det någonting annat i SD:s förslag som gjorde att de andra partierna inte ville rösta med SD.

Och omvänt. SD röstar på det de anser vara minst skadligt. Då kan det hända att män måste kompromissa på en enstaka fråga, som den om pensionärsskatten.

.
    Så, nu har jag lagt ned tiden på att övertydligt ge den seriösa analysen av frågan men den duger naturligtvis inte om man är ute efter att "höhöa" mot SD. 
    Faktum kvarstår. SD gjorde en stor sak av man var det mest pensionärsvänliga partiet, men svek när det gällde.

themia, pensionär
  • Papito
    Flash Gordon skrev 2015-08-11 18:48:25 följande:
    Den är snedvinklad oavsett vad jag tycker.

"Höhöhö! SD är emot pensionärerna för de röstade på Allainsens budgetförslag och inte SVMP:s! Höhöhöh!"

.
    SD:s förslag var det som gav absolut mest till pensionärerna så om de andra verkligen bryr sig om pensionärerna (och inte bara vill använda dem som slagträ), varför röstade de inte på SD:s förslag?
    .

Svaret på den frågan är givetvis att det handlar om helheten. Även om SD:s förslag gav mest till pensionärerna så tyckte de andra att det fanns det någonting annat i SD:s förslag som gjorde att de andra partierna inte ville rösta med SD.

Och omvänt. SD röstar på det de anser vara minst skadligt. Då kan det hända att män måste kompromissa på en enstaka fråga, som den om pensionärsskatten.

.
    Så, nu har jag lagt ned tiden på att övertydligt ge den seriösa analysen av frågan men den duger naturligtvis inte om man är ute efter att "höhöa" mot SD. 
    Intressant att du tar upp helheten.
    Jag är uppenbarligen inte lika insatt som du, kan du inte berätta för mig hur Sd tänker lösa helheten om de får makten?
    Förutom att begränsa invandringen menar jag. 

Vad är planen för skolan?
    Äldreomsorgen?
    Bostadsbristen?
    Arbetslösheten?
  • Tintinikongo
    Papito skrev 2015-08-11 19:34:06 följande:

Jag är uppenbarligen inte lika insatt som du, kan du inte berätta för mig hur Sd tänker lösa helheten om de får makten?

Äldreomsorgen?

Bostadsbristen?

Arbetslösheten?

SD speglar ett misslyckat liv som deras anhängare har! Skulle de mot all förmodan få makt kommer de naturligtvis köra Sverige i botten pga brister i utbildning å kunskap. Men oavsett hur länge de har makten kommer de koppla deras misslyckande på invandrarna.

Säg att alla invandrare slängs ut från Sverige skulle SD fortsätta skylla dålig ekonomi, dålig vård m.m på att det var invandrarna som störtade det goda svenska system och att det kommer ta oöverskådlig lång tid att ordna Sverige på fötter igen. Partier som SD skapar en global obalans! Det får våra barn ärva!
  • themia
    Gert skrev 2015-08-11 18:54:31 följande:
    Nej, det tänker jag inte. För om det blir en sån demonstration kommer en "antirasistisk" motdemonstration organiseras av kravallvänstern och media kommer ge all uppmärksamhet åt den för det är "den goda" sidan.
    Tänk att det ante mig Skrattande

Stor i orden, liten på jorden
  • Gert
    themia skrev 2015-08-11 21:07:32 följande:
    Tänk att det ante mig SkrattandeStor i orden, liten på jorden
    För mig räcker det att rösta - så demonstrerar jag mot den förda politiken. 
    Give ´em Hell!
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-11 18:55:16 följande:
    Faktum kvarstår. SD gjorde en stor sak av man var det mest pensionärsvänliga partiet, men svek när det gällde.

themia, pensionär

Ni miljöpartister skulle givetvis ha röstat med SD om ni brydde er om pensionärerna.
  • Flash Gordon
    Papito skrev 2015-08-11 19:34:06 följande:

Äldreomsorgen?
    Bostadsbristen?
    Arbetslösheten?
    Du kan läsa om det här:

https://sd.se/var-politik/
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-11 23:23:54 följande:

Ni miljöpartister skulle givetvis ha röstat med SD om ni brydde er om pensionärerna.
    Nej, vi står för för vårt eget partiprogram
  • human

Nedmonterad välfärd snackar vi inte om, det är sd PROPAGANDA.

Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?