• Ambulansliv

Vem behöver ambulans?

Har fått en del skit genom åren för att jag har så tydliga åsikter om vem som behöver åka ambulans. Många spottar och svär och hävdar många gånger motsatsen, för hur ska man veta, stackars oss.....

Läs här: www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2015/Augusti/Stor-brist-pa-sjukskoterskor-hos-SOS-Alarm/

"Alla som Vårdfokus pratat med beskriver också en förändrad attityd hos allmänheten. Allt fler kräver ambulans för åkommor som inte kräver ambulansvård."

"? Jag tycker att medborgarna måste tänka till lite grand innan de kallar på ambulans. Det kan inte vara rimligt att jag ringer SOS vid tandvärk eller huvudvärk, vilket folk tyvärr gör, säger Janne Kautto som är ordförande i Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor, Ras."

"
    Det finns många andra faktorer som också spelar in. Anders Klarström berättar att det blivit vanligare att folk inte alltid håller sig till sanningen, de är alltså inte så sjuka som de uppger.

? Men på SOS Alarm kan vi bara gå efter vad personen säger han."

"
    ? Ofta kommer man i konflikt med dem som inte behöver en ambulans. De skriker och gapar. Många sjuksköterskor tycker att det är psykiskt jobbigt att sitta och få skäll hela dagarna."

• Svar på tråden Vem behöver ambulans?
  • Anonym (nej!)

Ingen behöver ambulans! Avskaffa skiten!

• Anonym (alla)
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 22:50:49 följande:

Just nu jobbar jag inte då jag är tjänstledighet för studier. Annars har jag min tjänst på Farsta Brandstation i ambulansen.

Fantastiskt, en äkta ambulansmånniska!
  • Ambulansliv
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 22:52:02 följande:

Eftersom jag aldrig jobbat med annat än Rakel så tycker jag den är mycket bra och det fungerar.

Lucas anser jag vara helt ok. Den underlättar HLR.

Och utifrån mitt svar anser du att jag jobbar m leksaksambulanser?

Vad har ni för rakelnummer?
  • Ambulansliv

Vem har ambulansen i Farsta?

• Anonym (:-D)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:56:26 följande:

Och utifrån mitt svar anser du att jag jobbar m leksaksambulanser?

Vad har ni för rakelnummer?

Vad vi har för Rakel nr har inte du med att göra. Det är inte något jag berättar för en okänd människa på fl även om du nu skulle gjort det OM du hade jobbat i ambulansen...
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 21:53:42 följande:

Iom att jag som leg ssk har tystnadsplikt så är det big nono att berätta var jag jobbar. Men är ni lite smarta så kan ni säkert komma på frågor som bara en ambulanssjuksköterska kan svara på. Även om jag skriver 3 89 9610 så vet ju inte ni var det är.

Du har ju förvisso fått fram (google?) ett rakelnr men det bevisar knappast att du jobbar i ambulansen.
  • Ambulansliv
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 22:58:13 följande:

Vad vi har för Rakel nr har inte du med att göra. Det är inte något jag berättar för en okänd människa på fl även om du nu skulle gjort det OM du hade jobbat i ambulansen...

Är ju lätt att ta reda på... Ta bara dom 4 första siffrorna
  • Anonym (alla)
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 23:01:01 följande:

Du har ju förvisso fått fram (google?) ett rakelnr men det bevisar knappast att du jobbar i ambulansen.

Stämmer. Googlar man "rakel idnr" så får man fram formatet och kan lätt knappa in egna siffror.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:57:40 följande:

Vem har ambulansen i Farsta?

Samariten Ambulans AB.
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 23:03:52 följande:

Stämmer. Googlar man "rakel idnr" så får man fram formatet och kan lätt knappa in egna siffror.

Formatet kan man när man jobbar inom ambulansen.
Svar på tråden Vem behöver ambulans?