• Ambulansliv

Vem behöver ambulans?

Har fått en del skit genom åren för att jag har så tydliga åsikter om vem som behöver åka ambulans. Många spottar och svär och hävdar många gånger motsatsen, för hur ska man veta, stackars oss.....

Läs här: www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2015/Augusti/Stor-brist-pa-sjukskoterskor-hos-SOS-Alarm/

"Alla som Vårdfokus pratat med beskriver också en förändrad attityd hos allmänheten. Allt fler kräver ambulans för åkommor som inte kräver ambulansvård."

"? Jag tycker att medborgarna måste tänka till lite grand innan de kallar på ambulans. Det kan inte vara rimligt att jag ringer SOS vid tandvärk eller huvudvärk, vilket folk tyvärr gör, säger Janne Kautto som är ordförande i Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor, Ras."

"
    Det finns många andra faktorer som också spelar in. Anders Klarström berättar att det blivit vanligare att folk inte alltid håller sig till sanningen, de är alltså inte så sjuka som de uppger.

? Men på SOS Alarm kan vi bara gå efter vad personen säger han."

"
    ? Ofta kommer man i konflikt med dem som inte behöver en ambulans. De skriker och gapar. Många sjuksköterskor tycker att det är psykiskt jobbigt att sitta och få skäll hela dagarna."

• Svar på tråden Vem behöver ambulans?
  • Anonym (a)
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 14:46:42 följande:
    Hej Ambulansliv
    om du kollar i början av sidorna så ser du att jag har fört en seriös dialog med ambulansliv......jävla idioter asså! näää, jag jobbar inte på ambulansen, utan jobbar på ett "hem" och håller nu på att ta examen inom mental ohälsa och missbrukar vård! alltså, inga dubbelgångare här
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 14:22:57 följande:

Ah så det är därför du är här. Ok då ska vi inte ta dig på allvar.

Nä med din inställning o oförmåga att föra konstruktiva diskussioner så tar ingen den andre på allvar öht....ska bara försöka hålla ordning på alla dubbelanonyma fegisar jag inte ska ta ett dugg på allvar och riktigt kan freaka ut på *moaaaa* osså lite !!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (be)
    Anonym (a) skrev 2015-08-29 14:41:45 följande:
    så om du är en komiker i arbetet, så är det upp till dig att alltid dra ett skämt så fort något händer?? även vid dödsfall.
    är du läkare så är det ditt jobb att operera så fort din fru/man/barn wte får magproblem.
    är du psykolog så ska du alltid ge dig själv en lugnande dialog så fort du blir arg. är du bagare så ska du alltid baka till allas fester.
    ?
  • Ambulansliv
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 14:27:44 följande:

Fast hade du VERKLIGEN arbetat som ambulanssjuksköterska hade du även i denna pågående debatt på FL kunnat behållit lugnet då det just ingår i arbetet som ambulanssjuksköterska att kunna behålla lugnet i diskussioner i upplysande syfte.

Jag är så lugn o harmonisk o bara älskar dessa utflippade diskussioner. Ivarje fall en stund till. Sen blir jag nog arg.....osså !!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 14:46:42 följande:

Hej Ambulansliv

BORTGJORD!!!!! Bye bye på ett tag!!!!!!!!!!!
  • Anonym (a)
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 14:54:41 följande:
    ?
    ja, vad är du inte fattar med mitt ex? du verkar juh tro att bara för man jobbar på ambulansen, så ska man hålla sig lugn och sansad i ALLA situationer, även utanför arbetet. så då drog jag mitt svar till dig som ex.
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 14:56:42 följande:

BORTGJORD!!!!! Bye bye på ett tag!!!!!!!!!!!

Det tar alltså 10 min för dig att byta användare
  • Anonym (a)
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 15:03:34 följande:
    Det tar alltså 10 min för dig att byta användare
    nog är du juh dum på riktigt. varför skulle man byta till anonym helt plötsligt. det går inte ens att använda ett samma anonym namn som nån annan i tråden.....jag är (a) och den andra är ambulansliv. VITTU, vilket idiot svar du har......
  • Anonym (alla)
    Anonym (a) skrev 2015-08-29 15:11:42 följande:

nog är du juh dum på riktigt. varför skulle man byta till anonym helt plötsligt. det går inte ens att använda ett samma anonym namn som nån annan i tråden.....jag är (a) och den andra är ambulansliv. VITTU, vilket idiot svar du har......

Där försöker du skriva annorlunda än Ambulansliv... men på slutet kan du ändå inte hålla dig
  • Anonym (be)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 14:56:12 följande:
    Jag är så lugn o harmonisk o bara älskar dessa utflippade diskussioner. Ivarje fall en stund till. Sen blir jag nog arg.....osså !!!!!!!!!!!!
    Att inte kunna behålla lugnet både i uppstressade situationer med patienter samt i informerande syfte i publika forum är ingen positiv egenskap för ambulanssjuksköterskor!
Svar på tråden Vem behöver ambulans?