• Ambulansliv

Vem behöver ambulans?

Har fått en del skit genom åren för att jag har så tydliga åsikter om vem som behöver åka ambulans. Många spottar och svär och hävdar många gånger motsatsen, för hur ska man veta, stackars oss.....

Läs här: www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2015/Augusti/Stor-brist-pa-sjukskoterskor-hos-SOS-Alarm/

"Alla som Vårdfokus pratat med beskriver också en förändrad attityd hos allmänheten. Allt fler kräver ambulans för åkommor som inte kräver ambulansvård."

"? Jag tycker att medborgarna måste tänka till lite grand innan de kallar på ambulans. Det kan inte vara rimligt att jag ringer SOS vid tandvärk eller huvudvärk, vilket folk tyvärr gör, säger Janne Kautto som är ordförande i Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor, Ras."

"
    Det finns många andra faktorer som också spelar in. Anders Klarström berättar att det blivit vanligare att folk inte alltid håller sig till sanningen, de är alltså inte så sjuka som de uppger.

? Men på SOS Alarm kan vi bara gå efter vad personen säger han."

"
    ? Ofta kommer man i konflikt med dem som inte behöver en ambulans. De skriker och gapar. Många sjuksköterskor tycker att det är psykiskt jobbigt att sitta och få skäll hela dagarna."

• Svar på tråden Vem behöver ambulans?
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:21:37 följande:

Så du är ledig idag? Ingen jour eller så?

Jour är förlegat....
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:21:37 följande:

Så du är ledig idag? Ingen jour eller så?

Dessutom på väg på larm men körde fel så det tar väl en 35 min innan vi är framme..snurrar rejält...tid att skriva vettdu...*inser att jag är på väg neråt samma nivå som många andta här inne*
  • Ambulansliv
    Anonym (a) skrev 2015-08-29 11:20:05 följande:

just därför orkar jag inte vara med i denna "debatt" någo mera. så många oseriösa inlägg, så man blir juh bara uppretad.

tycker som TS (och håller för övrigt med h#ns argument i första inlägget) att låt dom seriösa sköta denna disk. och låt oss få prata ut om hur det verkligen är att jobba i vården.

jag lämnar detta ämne nu, och hoppas i framtiden att vi får någon lösning på  problemet!

lycka till......

Ja det är trist att det ska bli så här. Vi får trösta oss med att det är folk som inte fattar och inte har argument nog!
  • Anonym (be)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 13:24:55 följande:
    Dessutom på väg på larm men körde fel så det tar väl en 35 min innan vi är framme..snurrar rejält...tid att skriva vettdu...*inser att jag är på väg neråt samma nivå som många andta här inne*
    Skriver du här samtidigt som du kör?!

• Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 13:24:55 följande:

Kör du som du debatterar kan jag tro att det tar ett tag
  • Ambulansliv
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 13:27:15 följande:

Skriver du här samtidigt som du kör?!

Synd du inte läser innan du skriver...VI!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:27:53 följande:

Kör du som du debatterar kan jag tro att det tar ett tag

Så dumt så det finns inte....
  • Anonym (be)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 13:44:06 följande:
    Synd du inte läser innan du skriver...VI!!!!
    Jo,jag läser innan jag skriver!

Jag vill bara försäkra mig om att VI INTE innebär att DU skriver här samtidigt som du KÖR.
  • Anonym (svårt)

Jag hoppas verkligen att Ambulansliv inte arbetar som ambulanssjuksköterska på riktigt.

Så otrevlig och massor av !!!!!!! Det räcker med ett ! Om jag skulle bli svårt sjuk och behöva ambulans vill jag verkligen inte ha dig spottande av ilska över mig.

Sköt nu ditt jobb istället för att sitta här och skriva. Otroligt vilka människor det finns.

• Ambulansliv
    Anonym (svårt) skrev 2015-08-29 13:59:05 följande:

Jag hoppas verkligen att Ambulansliv inte arbetar som ambulanssjuksköterska på riktigt.

Så otrevlig och massor av !!!!!!! Det räcker med ett ! Om jag skulle bli svårt sjuk och behöva ambulans vill jag verkligen inte ha dig spottande av ilska över mig.

Sköt nu ditt jobb istället för att sitta här och skriva. Otroligt vilka människor det finns.

För vilken gång iordningen får jag höra det???????

Och lika många gånger förundras jag över hur folk likställer familjeliv m IRL!!!!!!!!!! Hur man inte kan förstå att bakom varje nick finns en människa som kanske tar chansen att tala ut och slippa behöva vara så himla korrekt som man är IRL!!!!!!! Trist!!!!!!!!! Och dessutom bedömmer efter antal utropstecken!!!!!!!!!!
Svar på tråden Vem behöver ambulans?