• Anonym (Det är ju min sambo jag vill leva med, inte hans unge!)

Tycker du om ditt/dina bonusbarn?

Hur hanterar du bonusbarn (1 eller flera)?

Om du inte tycker om det/dem, hur hanterar du/ni det ?

Varför är det så oacceptabelt för vissa att man som styvförälder inte har känslor för någon annans unge?

Det är en helt naturlig känsla att inte ta sig an en artfrändes avkomma o den borde respekteras precis lika mkt som valet att göra abort.

Jag vill leva med min man men hans barn sedan tidigare miserabla förhållande får han ta hand om själv.

Jag har fullt upp med mig själv, min egen son, arbete, hundar o relationen med min man. Varför ska jag ta ansvar för hans unge? Ja, jag gör skillnad på mitt eget barn o "bonusen", men inte på ett diskriminerande sätt. Jag tar tex med mig min egen son om jag ska göra nåt, typ cykla o om inte min man vill följa med får inte hans unge det heller. Bygger mkt lego o pysslar med min son osv o då min man är totalt ointresserad så ja, då blir hans son lite lidande för det.

Har följt några trådar ang det här ämnet o majoriteten av svaren i åtminstone 3 trådar råder ts att lämna relationen för att hen är "egoistisk o känslokall"...?

Hur tänker ni kring detta o hur hanterar ni situationer som uppstår?

Hur kan det vara fel att älska en man eller kvinna men inte dennes barn?

• Svar på tråden Tycker du om ditt/dina bonusbarn?
  • Anonym (dita)
    annananonym skrev 2015-09-05 14:36:17 följande:

Då kanske särbo kan vara ett alternativ så länge henom (? Suck) bor hemma med sin pappa?!

Både ja och nej. Vad suckar du för?
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:11:54 följande:

För att "henom" låter så dumt!

Men bra om ni separerar, helt rätt beslut!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:11:54 följande:

Varför ser barnet dig som ett hinder? Vad är det du gör?
  • Anonym (dita)
    annananonym skrev 2015-09-05 16:20:27 följande:

För att "henom" låter så dumt!

Men bra om ni separerar, helt rätt beslut!

Du låter dum. Helt korkad faktiskt. Du vet alltså inte hur man böjer "hen". Du borde gå en utbildning. Läs vilken kurs som helst, du kanske mår bättre då. Lycka till.
  • Anonym (dita)
    annananonym skrev 2015-09-05 16:22:44 följande:

Varför ser barnet dig som ett hinder? Vad är det du gör?

Det fattar du väl att vad jag än gör, bara att jag finns, vilken unge vill inte ha sin förälder för sig själv?! Varje barns dilemma. (Suck.) (För att du ställer en så korkad fråga.)
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:30:00 följande:

Du låter dum. Helt korkad faktiskt. Du vet alltså inte hur man böjer "hen". Du borde gå en utbildning. Läs vilken kurs som helst, du kanske mår bättre då. Lycka till.

Suck, jag tycker såklart ordet "hen" är lika fult det!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:37:14 följande:

Det fattar du väl att vad jag än gör, bara att jag finns, vilken unge vill inte ha sin förälder för sig själv?! Varje barns dilemma. (Suck.) (För att du ställer en så korkad fråga.)

Nej, alla barn tycker inte så och vill inte ha föräldern för sig själv. Mina bonusar tycker jag är en tillgång och ett stort plus i deras liv!

Dom skulle bli mycket ledsna om jag flyttade, men så tycker vi om/älskar varandra hela familjen.

Därav undrade jag vad du har gjort mot din mans barn, men det var tydligen för känsligt att svara på!

Btw mår jag jättebra och är högutbildad.

Flytta därifrån så kommer förhoppningsvis både du, mannen och barnet må bra igen
  • Anonym (dita)
    annananonym skrev 2015-09-05 17:09:32 följande:

Nej, alla barn tycker inte så och vill inte ha föräldern för sig själv. Mina bonusar tycker jag är en tillgång och ett stort plus i deras liv!

Dom skulle bli mycket ledsna om jag flyttade, men så tycker vi om/älskar varandra hela familjen.

Därav undrade jag vad du har gjort mot din mans barn, men det var tydligen för känsligt att svara på!

Btw mår jag jättebra och är högutbildad.

Flytta därifrån så kommer förhoppningsvis både du, mannen och barnet må bra igen

Jag tror inte ord på vad du säger. Jag tror inte för en sekund att du mår bra. Suckar åt användningen av hen. Talar om för mig att man och barn mår bäst av att jag flyttar. Och att alla älskar dig. Jomenvisst.
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 17:21:43 följande:

Jag tror inte ord på vad du säger. Jag tror inte för en sekund att du mår bra. Suckar åt användningen av hen. Talar om för mig att man och barn mår bäst av att jag flyttar. Och att alla älskar dig. Jomenvisst.

Ha ha, har aldrig skrivit att alla älskar mig. Bara att vi i familjen älskar varandra, är det konstigt i din värld?

Läsförståelse vore trevligt!

Ja du skrev ju själv att det kanske vore bra att vara särbo istället? Du skrev: "både JA och nej"

Så varför inte prova? Ni kanske alla mår bättre av det?
  • Anonym (dita)
    annananonym skrev 2015-09-05 17:28:16 följande:

Ha ha, har aldrig skrivit att alla älskar mig. Bara att vi i familjen älskar varandra, är det konstigt i din värld?

Läsförståelse vore trevligt!

Ja du skrev ju själv att det kanske vore bra att vara särbo istället? Du skrev: "både JA och nej"

Så varför inte prova? Ni kanske alla mår bättre av det?

Mm, och lite allmän förståelse Du tror alla i din familj älskar dig. Gose dig. Inget i dina inlägg gör dig älskvärd.
Svar på tråden Tycker du om ditt/dina bonusbarn?