• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Tottilotten
    MakeitHappen skrev 2015-11-11 15:54:52 följande:

Ja det är vårt första också :)

vi har haft två missfall tidigare så vi är såå glada att vi gått så långt nu.

Vecka 14 (13+2) :D

Nästa gång vi får se knodden är på Rul i december.

Okej håller tummarna att allt går som det ska :)

Har själv haft ett missfall tidigare.

Är i vecka 13 (12+5) nu.

Samma för oss Rul i december. :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-11 08:39:54 följande:
    Ja men precis och som jag berätta för dig sist så fick ju en mamma INTE byta kattlådan så bra om katten kan gå ut :D oh det klagar jag inte över :p

Hehe, just de, det hade jag redan glömt, haha!
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-11 12:38:20 följande:
    Då var det kanske bara någon bacill som bråkade med dig :) men jag vet inte för jag väntar ju också första, hehe.
    Jag har ju knappt haft några symtom överhuvudtaget :p men jag tror att jag mår lite bättre faktiskt. Har haft en liten tryckande illamående tidigare men nu nästan inget :p.
    I början var jag ordentligt nojig över att få missfall, men så slutade jag bara tro på att jag är gravid och lever ett liv som en väldigt matkräsen nykterist istället :p. Längtar till RUL, då kanske jag kan bli "gravid" på riktigt :D
    Haha är precis som du där, går runt och är nykter & kräsen ;) känns lite trist när symptomen försvinner :( fått tid till Ultraljud än? Jag fick 4 december.. Längtar sååå mkt :)
  • mom2be

Jag kände också bebisen inatt! Och igår kväll. Väldigt tydliga sparkar där inne! Blev förvånad eftersom med mina två tidigare har jag inte känt något före v. 19-20. Kanske det beror på moderkakans placering? Någon som vet? Eller kan det vara två där inne? Mer trångt tänker jag... Får hålla ut till RUL 18 dec. Skönt iaf att få ett livstecken

• anas998

Nu har jag varit på UL och där var en sprallig liten spillevink där inne <3

Jag vill ge er lite hopp, jag har mått väldigt bra dessa 13veckor och jag har haft 2 blödningar tidigt i graviditeten. Men där bor en fin liten bebis i min mage <3 helt fantastiskt att få se!
    Kram på er!

• nonameleft
    mom2be skrev 2015-11-12 09:09:46 följande:

Jag kände också bebisen inatt! Och igår kväll. Väldigt tydliga sparkar där inne! Blev förvånad eftersom med mina två tidigare har jag inte känt något före v. 19-20. Kanske det beror på moderkakans placering? Någon som vet? Eller kan det vara två där inne? Mer trångt tänker jag... Får hålla ut till RUL 18 dec. Skönt iaf att få ett livstecken

Vilken vecka är du i nu? 

Påbörjar vecka 17 imorgon och började nästan bli lite otålig. Det är andra barnet så tycker att jag borde ha känt något vid det här laget och imorse tror jag att det äntligen hände. Låg vaken mellan 4 och halv 6. Kunde inte somna om då jag låg och funderade på en massa saker. Jag låg med båda händerna på livmodern och tryckte och klämde lite då och då. Helt plötsligt var det som om att jag fick ett tryck tillbaka. Misstänkte att det var tjejen som blev less på mitt klämmande Tungan ute
  • Marisol

Hej!

Den här graviditeten har hittills känts väldigt olik mina tidigare som var mer välplanerade... ???? Först nu i vecka 14 och efter gårdagens kub där vi fick se bebisen börjar det kännas som att detta kommer bli möjligt. Är det någon mer som bor i Göteborgsområdet förresten? ????

• Acamilla
    Chreool skrev 2015-11-11 21:58:17 följande:
    Haha är precis som du där, går runt och är nykter & kräsen ;) känns lite trist när symptomen försvinner :( fått tid till Ultraljud än? Jag fick 4 december.. Längtar sååå mkt :)
    Ååååh, men det är ju snart jue :D hur långt gången är du?
    Ja, vi ska på RUL den 28.e så set är ganska långt dit... Men det brukar gå fort när julen nalkas ;)
  • Cherryay

Har inte fått veta tid till rul än, får tiden hemskickad på posten så bara att vänta, har för mig att brevet kom bara några veckor innan det var dags förra gången, hoppas verkligen att få tid innan nyår men så jobbigt att bara vänta...

• mcflurry
    Marisol skrev 2015-11-12 21:08:30 följande:

Hej!

Den här graviditeten har hittills känts väldigt olik mina tidigare som var mer välplanerade... ???? Först nu i vecka 14 och efter gårdagens kub där vi fick se bebisen börjar det kännas som att detta kommer bli möjligt. Är det någon mer som bor i Göteborgsområdet förresten? ????

Jag e från Gbg
Svar på tråden Majbebisar 2016