• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • emjh

Jag är yr och har en galen huvudvärk (japp, sitter vid datorn ändå Glad) men det är svårt att avgöra om det är graviditeten eller bihålorna som spökar. Har iaf fått kramp i livmodern av all hosta & alla nysningar, haha. 

Idag fyller min yngsta ett år, känns konstigt att vi ska få en till om mindre än 8 månader. Drömmer

• carolinajohansson93
    Ananass skrev 2015-09-26 08:56:09 följande:

Någon som har erfarenhet av prostafen? Det ska ju vara helt riskfritt, är inte så glad i att ta tabletter men vet inte om jag har något val. Spyr dygnet runt, får ingen sömn, och sedan igår har jag fått behålla absolut NOLL av både mat och dricka, börjar bli orolig! :P

Jag är inte heller något fan av o ta tabletter men jag provade postafen o de funkar för mig! Tar en direkt på morgonen. Ska till barnmorskan på måndag o ska prata lite med henne om de eftersom de inte känns bra. Men som du säger så ska de ju vara riskfritt
  • Boots

Mådde ordentligt illa en stund idag men det gick som tur är över ganska fort! Men har mått väldigt illa tidigare graviditeter så det kommer nog igen. Är galet sugen på vitlöksbröd också och har varit i flera dagar. Kan man ha cravings redan nu?

• lamiette

Hejsan, här är en till som väntar en majbebis! Att få ett plus nu var och är fortfarande väldigt overkligt. Jag är 40 år och vi har försökt få till ett syskon i tre års tid utan minsta plus. Så fick vi ett plus på nyårsdagen som blev ett missfall en vecka senare. Vi bestämde oss för att jag nog är för gammal och slutade försöka. Jag bytte jobb innan sommaren och har haft det väldigt stressigt från dag ett på nya jobbet samt att jag hamnade i en jättejobbig situation i somras-snacka om livskris. Hur som helst så fick jag för en vecka sedan en enorm trötthet, illamående, metallsmak i munnen och driv att äta hela tiden. Jag testade och fick ett starkt plus. Visade för min sambo som sa: -Är det ditt? Hur är det möjligt??!

Och jag fattar inte själv heller. Under hela cykeln innan utebliven mens hade vi sex EN enda gång och det var en vecka innan ägglossning! Vi som försökt med allt innan och nu när vi gör allt fel får vi ett plus??! Det måste finnas en mening med detta. Jag kan inte fatta det än!

• Loviedovie
    lamiette skrev 2015-09-26 16:23:49 följande:

Hejsan, här är en till som väntar en majbebis! Att få ett plus nu var och är fortfarande väldigt overkligt. Jag är 40 år och vi har försökt få till ett syskon i tre års tid utan minsta plus. Så fick vi ett plus på nyårsdagen som blev ett missfall en vecka senare. Vi bestämde oss för att jag nog är för gammal och slutade försöka. Jag bytte jobb innan sommaren och har haft det väldigt stressigt från dag ett på nya jobbet samt att jag hamnade i en jättejobbig situation i somras-snacka om livskris. Hur som helst så fick jag för en vecka sedan en enorm trötthet, illamående, metallsmak i munnen och driv att äta hela tiden. Jag testade och fick ett starkt plus. Visade för min sambo som sa: -Är det ditt? Hur är det möjligt??!

Och jag fattar inte själv heller. Under hela cykeln innan utebliven mens hade vi sex EN enda gång och det var en vecka innan ägglossning! Vi som försökt med allt innan och nu när vi gör allt fel får vi ett plus??! Det måste finnas en mening med detta. Jag kan inte fatta det än!

Vad härligt, stort grattis till plusset!! Ja det låter som det var meningen :) njut!
  • Brinkly
    lamiette skrev 2015-09-26 16:23:49 följande:

Wow, ibland ska man ha lite tur också. Grattis!
  • 1112NL

Jag bara längtar efter att berätta för folk så att jag kan få dåligt offentligt snart! Börjar nog berätta i denna eller nästa vecka skulle jag tro.

• MakeitHappen

Tycker jag ser så svullen ut att jag snart vill berätta för att slippa dra in magen i tid och otid :p
    vecka 7 (6+4) idag.. hur känner ni er ´?  :)

• Errrran86

Hej! Är i V8 (7+1). Undrar om det är vanligt att symptom är olika från dag till dag? Igår var brösten superömma, trötthet och molvärk, lite illamående. Idag detsamma fast inte lika intensivt. Tycker detta varierar så och jag gillar det inte. Vill känna massor jämt, är så rädd art graviditeten skulle avta...

Nör bör man göra ett Vul för att vara säker på att man ser fostret? Funderar på att göra ett v9 bara för att veta att det fortskrider.. Urk denna oro...

• Ananass

Igår nådde vi gränsen då det var dags att berätta för min pappa (som även är min chef) och det var också enda anledningen att vi berättade för honom, sedan förra veckan har jag varit extremt illamående och kräkt regelbundet så det var helt enkelt för svårt aty dölja. Han blev glad iallafall vilket är väldigt skönt :) idag var vi även på hälsosamtal hos barnmorskan och bokade tid för inskrivning i november. Hon skrev även ut lite starkare medicin mot illamående så nu håller jag alla tummar att jag kan jobba imorgon :) en liten sådär halvt ointressant måndags uppdatering hehe :)

Svar på tråden Majbebisar 2016