• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Snelson
    EmPe skrev 2015-09-25 10:10:28 följande:

Förstår din oro, jag hade känt likadant! Har ingen egen erfarenhet men senast igår sa min bm att symptom kan komma och gå. Har du någon tid bokad för ul? Du kan ju även ta ett gravtest för att se om det fortfarande är starkt eller om det blivit svagare. Lycka till<3

Tack för stödet! Jag hoppas allt är bra men känner att den bra känslan har förvunnit i magen :( jag ska ta ett test imorgon bitti tror jag. Jag vill gärna göra vul men min bm sa i måndags att det tidigaste är vid KUB och det är ju sex veckor dit. De gör inte vul på kk i mitt län pga oro...
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-09-25 09:00:31 följande:

Om allt vill sej väl nu och jag inte får fler blödningar/stark smärta så åker vi till Rhodos en vecka på onsdag. Har ni några tips till mej vad jag bör tänka på?

Frågade läkaren i falun på kliniken om det var ok att bada och det var det om jag inte låg i vattnet timmar i sträck Bör man undvika nåt i matväg? 

Lite pirrigt eftersom det bara är jag och min dotter som åker, vore hemskt om nåt hände så man behöver sjukvård där nere.....

Jag var faktiskt i Grekland för ett par veckor sedan! Men på en annan ö :) jag hade inför resan fått höra att man ska undvika opastöriserade mjölkprodukter, vilket för mig först innebar att jag undvek ALLA mjölkprodukter för jag vågade inte chansa. Efter ett tag frågade jag både greker och en svensk som bott där i många, många år, och samtliga sa att alla paketerade produkter, typ yoghurt i portionsförpackning är pastöriserade! Däremot vågade inte jag äta fetaost och tzatziki på restauranger då det är svårt att få fram huruvida det är pastöriserat eller ej. Likadant gräddglass ute på "stan". Vet inte om det är att överdriva, men vågade som sagt inte.
  • Loviedovie
    Ferrum skrev 2015-09-24 22:21:47 följande:

Jag har inskrivning 14/10, jag antar att jag får lämna blodprovet då och få tid för UL. Skönt att kunna se bebisen igen om några veckor, annars blir det lång väntan till RUL.

Jag har BF 9/5, när har du?

Har BF 18/5, men vågar inte tänka så långt fram. Fortsatt orolig äver mina ljusbruna flytningar. Visst, ingen har sagt att det är lätt att vara gravid, men hjälp.. Känner mig konstant orolig och rädd!!
  • EmPe
    Snelson skrev 2015-09-25 12:57:08 följande:
    Tack för stödet! Jag hoppas allt är bra men känner att den bra känslan har förvunnit i magen :( jag ska ta ett test imorgon bitti tror jag. Jag vill gärna göra vul men min bm sa i måndags att det tidigaste är vid KUB och det är ju sex veckor dit. De gör inte vul på kk i mitt län pga oro...
    Säger inte att du inbillar dig men jag tycker själv man går och intalar sig saker och jämför tecken från dag till dag. Det är ju normal att inte känna så mycket så du har kanske inget att oroa dig för men ta ett test i morgon. Håller tummarna, kram
  • fair

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hem mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då mina symptom nästan försvunnit totalt sista två dagarna. Jag har inte känt av det mycket alls, lite illamående ibland och mycket kissade. Men annars inget alls! Helt annars om jag jämför med mina andra två graviditeter.

• 1112NL

Jag förstår er oro men jag skulle önska att mina symtom åtminstone minskade lite. Mår illa nästan hela tiden. Äter varannan timme och mår ändå illa och är yr...
    Jättejobbigt då vi inte berättat för nån än...

• MakeitHappen

Jag kommer nog berätta för syster om ett par timmar, då vi ska till Liseberg med hennes barn. Jag vet man ska leva som vanligt men jag tänker ändå hoppa över vissa attraktioner och då är det bra att ha systers stöd, för barnen kommer vilja åka med mig :p 
    Är i vecka 7 (6+2)

Hade egentligen velat vänta någon vecka tills UL innan jag berätta men tror jag får göra ett undantag för henne idag.  :)

• carolinajohansson93
    1112NL skrev 2015-09-26 05:37:21 följande:

Jag förstår er oro men jag skulle önska att mina symtom åtminstone minskade lite. Mår illa nästan hela tiden. Äter varannan timme och mår ändå illa och är yr...

Samma för mig! Vill inte vistas bland mina nära o kära nu för att jag mår dåligt, o vi umgås med våra familjer rätt ofta så de är jobbigt som fan.
  • Ananass

Någon som har erfarenhet av prostafen? Det ska ju vara helt riskfritt, är inte så glad i att ta tabletter men vet inte om jag har något val. Spyr dygnet runt, får ingen sömn, och sedan igår har jag fått behålla absolut NOLL av både mat och dricka, börjar bli orolig! :P

• Snelson
    1112NL skrev 2015-09-26 05:37:21 följande:

Haha kag önskade innan att mina symtom skulle försvinna då jag knappt kunde äta någonting utan att mp illa. Fast jag blev hungrig varannan timme... Det jobbiga är ju att allt försvunnit på en gång. Det hade känts annorlunda om jag inte haft några symtom från första början.

Nu har jag tagit ett test och det är fortfarande lika starkt. Kanske tar ett nytt test om en vecka och jämför med annars väntar jag på vul i v12. Gick in i v8 idag :)
Svar på tråden Majbebisar 2016