almasmamma skrev 2015-09-25 09:00:31 följande:
Om allt vill sej väl nu och jag inte får fler blödningar/stark smärta så åker vi till Rhodos en vecka på onsdag. Har ni några tips till mej vad jag bör tänka på?
Frågade läkaren i falun på kliniken om det var ok att bada och det var det om jag inte låg i vattnet timmar i sträck Bör man undvika nåt i matväg?
Lite pirrigt eftersom det bara är jag och min dotter som åker, vore hemskt om nåt hände så man behöver sjukvård där nere.....
Jag var faktiskt i Grekland för ett par veckor sedan! Men på en annan ö :) jag hade inför resan fått höra att man ska undvika opastöriserade mjölkprodukter, vilket för mig först innebar att jag undvek ALLA mjölkprodukter för jag vågade inte chansa. Efter ett tag frågade jag både greker och en svensk som bott där i många, många år, och samtliga sa att alla paketerade produkter, typ yoghurt i portionsförpackning är pastöriserade! Däremot vågade inte jag äta fetaost och tzatziki på restauranger då det är svårt att få fram huruvida det är pastöriserat eller ej. Likadant gräddglass ute på "stan". Vet inte om det är att överdriva, men vågade som sagt inte.