• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Rataxes
    Insider skrev 2015-09-18 21:45:56 följande:
    För att de fick minst antal röster som parti. Förlåt, det fanns inget parti som hade mindre antal röster.
    Det var många partier som fick mindre röster än F? .  Piratpartiet, det saligen avsomnade Svenskarnas Parti, Klassiskt Liberala Partiet för att ge några exempel.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:33:22 följande:
    Fast om övriga riksdagspartier såg över sin politik, vad ska ni då med Sugdemokraterna till?
    Vilka är sugdemokraterna?
  • Insider
    adindic skrev 2015-09-18 21:45:02 följande:

8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.

Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
    Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf
    Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Här kan du finna mer status.st/

Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.
    Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.

Precis, 12,9 i valet och de har ökat rejält sedan dess - av anledningar som jag skrev om tidigare. Migrationspolitiken måste ändras! Alla måste hjälpas åt att hjälpa flyktingarna - inte bara 6 länder av 28 som det är nu. Vidare måste reglerna för ersättningar vara likadana i alla länder, mao det ska inte vara mer lönsamt att söka asyl i Norge än i Polen t ex.
  • Insider
    Rataxes skrev 2015-09-18 21:48:42 följande:
    Det var många partier som fick mindre röster än F? .  Piratpartiet, det saligen avsomnade Svenskarnas Parti, Klassiskt Liberala Partiet för att ge några exempel.
    Om du kollar min länk till valmyndigheten så redovisas de inte i den där bilden, där hamnar alla som övriga. Är du Fi-anhängare så ber jag om ursäkt men det var bara ett exempel.
  • Rataxes
    Insider skrev 2015-09-18 21:53:36 följande:
    Om du kollar min länk till valmyndigheten så redovisas de inte i den där bilden, där hamnar alla som övriga. Är du Fi-anhängare så ber jag om ursäkt men det var bara ett exempel.
    Okej, du menar så. Då är jag med.

Nej, Fi fan
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Insider
    Rataxes skrev 2015-09-18 21:56:46 följande:
    Okej, du menar så. Då är jag med.

Nej, Fi fan
    Nånstans finns med all säkerhet alla rösterna redovisade, säkert några som röstat på "Kalle Anka-partiet". Men det hjälper lixom föga - för att göra nytta måste rösterna hamna över 4 % som ni vet.
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 22:10:22 följande:
    Läs vad de andra skriver till mig, det är bara om dubär mot SD de blir såhär.
    Jo, jag har sett vad som skrivs. Trist nivå helt klart. Jag är inte emot någonting alls, alla partier har rätt att finnas, det är vad demokrati handlar om. Sedan är det förstås synd(?) att vi har 4 %-spärren - eller så är det en bra grej att inte få in Kalle Anka-partiet. Det hade varit kul att få in Schyman, hon är en skicklig politiker. Blir man påhoppad då man skriver sådant? Det innebär inte att jag står bakom deras politik måste jag kanske tillägga då.
  • Björnklack

Kom ihåg att argumentera sakligt och undvik personangrepp. Tråden kommer rensas.

Ha en trevlig kväll.

//Moderator

• Insider
    apburen skrev 2015-09-18 22:12:14 följande:
    Hur så, jag svarade inte på en kommentar från dig?

Inte heller kom kommentaren från något relaterat till dig såvida du inte är... analysera. Hepp!
    Föreslår att ni alla lägger ner käbblet så pratar vi om något intressant politiskt istället. Gärna då utan påhopp osv.
  • Nerfherder
    Björnklack skrev 2015-09-18 22:14:11 följande:

Kom ihåg att argumentera sakligt och undvik personangrepp. Tråden kommer rensas.

Ha en trevlig kväll.

//Moderator

Tack!
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?