• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Analysera mera
    Selfish Geene skrev 2015-09-18 20:56:57 följande:

Ok, så 8% var inte resultatet i riksdagsvalet utan bara i opinionsundersökningen av din egen utvalda målgrupp?

Ingenstans i tråden påstår jag att 8 % är SD:s valresultat i riksdagsvalet.
  • Analysera mera
    SecretMe skrev 2015-09-18 21:10:03 följande:

Äsch, du vet inte vad du pratar om.

Hur länge funderade du på detta svar?

Sverigedemokraterna och deras sympatisörer var mycket nöjda med sina nästan 13%.

Om det handlar om kärlek eller ej kan jag dock inte svara på.

Vill du ha ETT enda råd av mig så är det att analysera mera

Faktum kvarstår: SD:arna på nätet är besatta av att förmedla sin kärlek till sitt parti.
  • Analysera mera
    Insider skrev 2015-09-18 21:30:05 följande:

Att ni orkar. Runt 12 % fick SD enligt valmyndigheten, se mer här: www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

Fi, V och MP fick 3, 5 respektive 6 % 

Det är de siffror som är officiella, ni ser de exakta värdena på länken där. TS säger att 12 är lite men är man lite slängd i matte så är 6 som bekant hälften av det och 3 som Fi har gjorde att de inte ens kom in i Riksdagen.

Att SD fick 12 och har ökat sedan dess är enkelt - övriga partier har inte en migrationspolitik som är tillfredsställande. Om övriga partier inte ändrar sin inställning så gissar jag att SD i nästa val kan närma sig 25-30 % i Riksdagsvalet. Jag kan ha fel, det kanske blir ännu mer. Jag hoppas verkligen att övriga partier tar sig en funderare och ser över sin politik.

Jag säger det igen: Demokrati innebär inte att partierna skall "ta" politik ifrån varandra. Tror man det så har man missförstått grundläggande samhällskunskaper.
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-19 00:58:15 följande:

Åh, mer häxjakt! Vad trevligt.De som tvivlar på den här skribentens politiska vistelse hänvisas till den här tråden; tinyurl.com/ps9wfr9

En tråd som alltså kritiserar Sverigedemokraternas politik på tre väldigt starka punkter. Observera att Nerfherder medverkar i tråden.

Eller varför inte till den här tråden; tinyurl.com/qjkjy7d

En tråd som vill se att folket bemöter Sverigedemokraterna med hårdare kritik än den rent verkningslösa pajkastningen som har skett i snart 10 år. Observera att Nerfherder medverkar i tråden.

Nerfherder vet mycket väl (läs också: bör iallafall veta om) att den här skribenten inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. Röstade på Centerpartiet och kommer högst troligt att göra det nästa val också, vilket också står i andra länken och i ett citat till just Nerfherder.

Problemet är att du utgår ifrån att alla debatter skall vara på Sverigedemokraternas villkor.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-19 10:34:58 följande:

Sist jag läste metro hade de typ 27%?  

Än sen? Det är en obetydlig opinionsundersökning bland många andra.
  • Analysera mera
    Insider skrev 2015-09-19 11:08:24 följande:

Precis som det står - att man får rösta på vad man vill.

Du skrev det inte var svårt att tro att han röstade på SD. Vad spelar det för roll? Han är fri att rösta på precis vad han vill.

Precis som att det är fritt fram att ogilla det folk röstar på.
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-09-20 16:11:55 följande:
    Än sen? Det är en obetydlig opinionsundersökning bland många andra.
    Obetydlig? Inte alls. Opinionsundersökningar är viktigt för alla partier så att de kan se hur deras politik mottages.
    Give ´em Hell!
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-09-19 14:43:07 följande:

Anti-SD rörelsen har onekligen blivit en spegelbild av sin egen propaganda. Ostracism och trakasserier. Socialdemokraterna tycker att SD är så hemska men att samarbeta med folkmordsentusiasterna inom VPK gick bra i flera decennier. 

On topic: SD växer i opinionen det är ingen tvivel om den saken. Jag tror att om man börjar komma upp över 25% så kommer en viss ängslan att utbreda sig i partiledningen.

Klockrent att du understryker din egna tes genom att kalla Vänsterpartiet för folkmordsentusiaster.
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-20 16:17:53 följande:

Obetydlig? Inte alls. Opinionsundersökningar är viktigt för alla partier så att de kan se hur deras politik mottages.

Någon gång, ja. Men inte stup i kvarten. Det riskerar att påverka demokratin negativt.
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-09-20 16:23:28 följande:
    Någon gång, ja. Men inte stup i kvarten. Det riskerar att påverka demokratin negativt.
    Det är bara demokratihatare som anser att opinionsmätningar påverkar demokratin negativt. Men man ska väl inte vara så förvånad att folk tror det i landet där Decemberkartellen bestämmer.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?