• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Digestive
    Selfish Geene skrev 2015-09-18 21:05:50 följande:
    Jag har sett 4-åringar försöka välja lördagsgodis så jag är väldigt glad att jag inte var den som behövde kartlägga 4-åringarnas politiska ståndpunkter
    Och så sägs det att sverigedemokrater tar opinionsmätningar på för stort allvar.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-18 21:23:14 följande:

Och så sägs det att sverigedemokrater tar opinionsmätningar på för stort allvar.

Du läser inte så mycket av det dina partikamrater skriver vid typ vareviga undersökning, eller hur ?
  • Insider

Att ni orkar. Runt 12 % fick SD enligt valmyndigheten, se mer här: www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

Fi, V och MP fick 3, 5 respektive 6 % 

Det är de siffror som är officiella, ni ser de exakta värdena på länken där. TS säger att 12 är lite men är man lite slängd i matte så är 6 som bekant hälften av det och 3 som Fi har gjorde att de inte ens kom in i Riksdagen.

Att SD fick 12 och har ökat sedan dess är enkelt - övriga partier har inte en migrationspolitik som är tillfredsställande. Om övriga partier inte ändrar sin inställning så gissar jag att SD i nästa val kan närma sig 25-30 % i Riksdagsvalet. Jag kan ha fel, det kanske blir ännu mer. Jag hoppas verkligen att övriga partier tar sig en funderare och ser över sin politik.

• Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:33:22 följande:
    Fast om övriga riksdagspartier såg över sin politik, vad ska ni då med Sugdemokraterna till?
    Nej, de behövs inte. Då kanke det återgår till hur det var innan. Men tror du att det kommer att hända? Att t ex M anammar SDs partiprogram...
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:33:22 följande:
    Fast om övriga riksdagspartier såg över sin politik, vad ska ni då med Sugdemokraterna till?
    På samma sätt är Fi ett missnöjesparti för feminister, om övriga traditionella partier såg över sin politik kring feminism skulle inte heller Fi behövas.
  • Nerfherder
    Insider skrev 2015-09-18 21:40:14 följande:

På samma sätt är Fi ett missnöjesparti för feminister, om övriga traditionella partier såg över sin politik kring feminism skulle inte heller Fi behövas.

Aha, och av alla partier du kunde valt, varför tog du just Fi? Har du ätit några engelska kakor kanske?
  • adindic

8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.

Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
    Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf
    Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Här kan du finna mer status.st/

Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.
    Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.

• Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:42:22 följande:
    Aha, och av alla partier du kunde valt, varför tog du just Fi? Har du ätit några engelska kakor kanske?
    För att de fick minst antal röster som parti. Förlåt, det fanns inget parti som hade mindre antal röster.
  • adindic

Jag är f.ö. själv invandrare och röstar på SD, det finns inget annat logiskt alternativ i dagens Sverige.
    Skulle jag vilja bo i ett land utan ett socialt skyddsnät, islamism och en skyhög kriminalitet så skulle jag ha stannat kvar i mitt hemland, för detta är precis vad Sverige håller på att förvandlas till.

• Nerfherder
    adindic skrev 2015-09-18 21:45:02 följande:

8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.

Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/

Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf

Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Här kan du finna mer status.st/

Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.

Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.

Du menar SDs husgud? Tino eller vad han heter. Här, en en engelsk kaka.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?