Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.
2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.
Och så sägs det att sverigedemokrater tar opinionsmätningar på för stort allvar.
Att ni orkar. Runt 12 % fick SD enligt valmyndigheten, se mer här: www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
Fi, V och MP fick 3, 5 respektive 6 %
Det är de siffror som är officiella, ni ser de exakta värdena på länken där. TS säger att 12 är lite men är man lite slängd i matte så är 6 som bekant hälften av det och 3 som Fi har gjorde att de inte ens kom in i Riksdagen.
Att SD fick 12 och har ökat sedan dess är enkelt - övriga partier har inte en migrationspolitik som är tillfredsställande. Om övriga partier inte ändrar sin inställning så gissar jag att SD i nästa val kan närma sig 25-30 % i Riksdagsvalet. Jag kan ha fel, det kanske blir ännu mer. Jag hoppas verkligen att övriga partier tar sig en funderare och ser över sin politik.
På samma sätt är Fi ett missnöjesparti för feminister, om övriga traditionella partier såg över sin politik kring feminism skulle inte heller Fi behövas.
8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.
Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf
Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/
Här kan du finna mer status.st/
Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.
Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.
Jag är f.ö. själv invandrare och röstar på SD, det finns inget annat logiskt alternativ i dagens Sverige.
Skulle jag vilja bo i ett land utan ett socialt skyddsnät, islamism och en skyhög kriminalitet så skulle jag ha stannat kvar i mitt hemland, för detta är precis vad Sverige håller på att förvandlas till.
8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.
Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf
Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/
Här kan du finna mer status.st/
Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.
Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.