• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-17 17:24:58 följande:
    Nej, folket sitter snarare och bashar och klistrar rasiststämplar på allt som rör sig.
    Jasså? Vilka då tex?
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-17 17:03:09 följande:

Nu har proppen lossnat! SD - 27,3%

Opinionsundersökningar betyder i regel ingenting, vet du.
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-17 17:15:27 följande:

Politiskt, sakpolitikt.

Det sker visst, i riksdagen bland annat.
  • Nerfherder
    Analysera mera skrev 2015-09-17 17:34:46 följande:
    Opinionsundersökningar betyder i regel ingenting, vet du.
    Dessutom är det ju fortfarande tre år kvar. Tröttnar aldrig på att informera habila SD:are om detta faktum
  • Analysera mera
    En annan Anna skrev 2015-09-17 17:20:26 följande:

Jag håller med dig. 

Det händer, men alldeles för sällan. 

Sjöqvist är bra på det, och några till, men absolut. 

För det mesta får Åkesson stå och bjäbba fram sina hittepåsiffror och floskler, och motparten hamnar i försvarsställning och verkar helt glömma att det är fullt tillåtet att påpeka felaktigheter och rena lögner. 

Bott under en sten en tid? Sådant sker ju hela tiden.
  • Analysera mera
    En annan Anna skrev 2015-09-17 17:20:26 följande:

Sjöqvist är bra på det.

Sjöstedt heter han visst.
  • Analysera mera
    Nerfherder skrev 2015-09-17 17:38:46 följande:

Dessutom är det ju fortfarande tre år kvar. Tröttnar aldrig på att informera habila SD:are om detta faktum

Samma här. I know the feeling.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-17 17:38:46 följande:
    Tre år kvar för att planera resan till Kina. Skrattande
    Give ´em Hell!
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-17 17:37:19 följande:

Det sker visst, i riksdagen bland annat.

Absolut men få av folket intresserar sig för riksdagsdebatter - varför debatterna även bör tas här, exempelvis, så att det faktiskt når ut till folket.

Sedan så går inte övriga på Sverigedemokraterna så jättehårt i riksdagen heller, rent sakpolitiskt. Samma saker upprepar sig medan svaren står självklara - exempelvis "- Men vad har Sverigedemokraterna för integrationspolitik?" hör till repliker som man har hört i det närmaste oändliga i riksdagen.

De tyngsta sakpolitiska frågorna kommer aldrig upp i riksdagen men det kan man till viss del förstå. Då alla partier, förutom Sverigedemokraterna, trycker på humanitet som motivering till Sveriges relativt höga immigration. Vilket såklart stämmer till viss del men det finns även en ekonomisk aspekt som väldigt få vill ta i - att immigrationen behövs för att Sveriges befolkning ska växa överhuvudtaget och utan den, så drabbar det den inhemska marknaden riktigt hårt.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-17 17:59:13 följande:
    Absolut men få av folket intresserar sig för riksdagsdebatter - varför debatterna även bör tas här, exempelvis, så att det faktiskt når ut till folket.

Sedan så går inte övriga på Sverigedemokraterna så jättehårt i riksdagen heller, rent sakpolitiskt. Samma saker upprepar sig medan svaren står självklara - exempelvis "- Men vad har Sverigedemokraterna för integrationspolitik?" hör till repliker som man har hört i det närmaste oändliga i riksdagen.

De tyngsta sakpolitiska frågorna kommer aldrig upp i riksdagen men det kan man till viss del förstå. Då alla partier, förutom Sverigedemokraterna, trycker på humanitet som motivering till Sveriges relativt höga immigration. Vilket såklart stämmer till viss del men det finns även en ekonomisk aspekt som väldigt få vill ta i - att immigrationen behövs för att Sveriges befolkning ska växa överhuvudtaget och utan den, så drabbar det den inhemska marknaden riktigt hårt.
    Jag noterar att du duckade mitt inlägg :D
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?