• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-04-18 16:49:32 följande:
    Man kan ju tycka att närliggande förlossningar borde ta över efter de som stängt ner - rakt av bara utan krusiduller. Vad jag förstår det som så är det förlossningens uppgift att leta upp plats på annan förlossning om jag skulle ringa nu och det skulle vara fullt. Eller har jag missuppfattat det? :(
    Det är sjukhusets uppgift att göra det...på pappret men så funkar inte det i verkligheten...tyvärr. Eller de gör det enkelt för sig, skickar alla till Gävle eller so en kompis till mig blev skickat till Gotland!!!! Och som sagt, det är fjärde barnet jag väntar och förra förlossning var bara 1,5 timme låg.
  • Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-04-18 17:02:49 följande:

kan bb/förlossningar bli fullbokade innan? Oj lite stressigt. Visste jag inte det kan bli så.

Hoppas själv få slippa skickas vidare från vårat.

10 mil till nästa närmaste

Hoposan>> Mina har inte reagerat på jordgubbar, utan fick tips att undvika för risken med utslag osv. Men kanske värt chansa då?

Det undrar jag med hur det kan vara fullbokat redan nu. I Stockholm är tyvärr inte avståndet som styr om man hinner eller inte, utan hur trafiken ser ut. Min man jobbar 15-20 min hemifrån om man åker på dagtid, men det har hänt att det har tagit närmare 2 timmar för honom att komma hem....Så från norra till södra sidan kan ta rätt långt tid...

Äta lite då och då borde funka kanske =) 
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-18 17:39:12 följande:

Det är sjukhusets uppgift att göra det...på pappret men så funkar inte det i verkligheten...tyvärr. Eller de gör det enkelt för sig, skickar alla till Gävle eller so en kompis till mig blev skickat till Gotland!!!! Och som sagt, det är fjärde barnet jag väntar och förra förlossning var bara 1,5 timme låg.

Haha, ursäkta för skrattet... Men VA!? Personer boendes i stockholm? Står de för helikoptertransport då? Hmpf... Blir bara mer och mer irriterad på det här landets sjukliga politik :(
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-18 13:27:43 följande:
    Föredrar det alla gånger! Ska inte ljuga att det inte gör ont, men det är sååå häftig upplevelse tycker jag och är överlycklig att få uppleva det igen. =)

Skulle ringa och byta idag men nu tvekar jag.....Alla bb är nu fullbokade, jag får kanske plats i Södertälje....och ditt lär jag inte ens hinna...
    Men gud vad häftigt när du skriver så! Jag hoppas jag kommer känna likadant!

Men vad stökigt med bb-historian! Ser att du skrivit mer längre ner... Ska läsa vidare.
  • Gweny

Gick in i V.33 i söndags och idag är det "bara" 53 dagar kvar!

Idag träffade jag min BM igen. Alla mina värden var bra och hjärtljudet låg på 150 även denna gång. Jag bad henne känna hur h*n ligger, då jag känt mycket skav nertill och tänkt att huvudet nog är nertill nu. Det var det också, men fortfarande ruckbart.

Träffade oväntat på en arb.kamrat i väntrummet, vi har pratat en del och vet att hon vill ha en till. Hennes sambo är mer osäker, då han har sen innan med.

Men då berättar hon att dem fick upptäckt att hon var i v.22!! (nu v.24) så det blev snabbspolning. ;)

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-04-19 15:49:39 följande:

Gick in i V.33 i söndags och idag är det "bara" 53 dagar kvar!

Idag träffade jag min BM igen. Alla mina värden var bra och hjärtljudet låg på 150 även denna gång. Jag bad henne känna hur h*n ligger, då jag känt mycket skav nertill och tänkt att huvudet nog är nertill nu. Det var det också, men fortfarande ruckbart.

Träffade oväntat på en arb.kamrat i väntrummet, vi har pratat en del och vet att hon vill ha en till. Hennes sambo är mer osäker, då han har sen innan med.

Men då berättar hon att dem fick upptäckt att hon var i v.22!! (nu v.24) så det blev snabbspolning. ;)

Oj! Vilken överraskning! Förstår dock inte hur man INTE kan märka att man är gravid, speciellt i den veckan!? Då kände ju iallafall jag rörelser och magen var stor. Kul för dem, men vilken chock! :)
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-19 16:00:18 följande:

Oj! Vilken överraskning! Förstår dock inte hur man INTE kan märka att man är gravid, speciellt i den veckan!? Då kände ju iallafall jag rörelser och magen var stor. Kul för dem, men vilken chock! :)

Eller hur! Ändå 2a barnet och hon är smal för övrigt.

Helt otroligt. Hennes gubbe var ganska chockad.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-04-19 18:56:38 följande:

Eller hur! Ändå 2a barnet och hon är smal för övrigt.

Helt otroligt. Hennes gubbe var ganska chockad.

Haha, det förstår jag! ;)
  • frucgsvensson

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

• frucgsvensson
    frucgsvensson skrev 2016-04-21 15:34:48 följande:

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

Självklart så kom bilden åt fel håll. Hur ändrar man sånt!?

Om man vrider huvudet åt vänster så hamnar den åt rätt håll (pannan åt vänster).
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15