frucgsvensson skrev 2016-04-27 22:54:43 följande:
Hörni. Vi har suttit och planerat och kikat på föräldrapenning/dagar nu ikväll. Har fortfarande inte skickat in något. Alltså det är ju SJUKT vilken skillnad på inkomst det blir! Jag tjänar som en medel svensk gör skulle jag vilka säga, men får ju ut jättelite om jag tar 5 dagar/veckan. Det gjorde inte alls stor skillnad att ta ut fler dagar och kag vill ju samtidigt kunna vara hemma så länge som möjligt.
Hur har ni gjort med er föräldraledighet? Hos oss är det tänkt att jag ska vara hemma längst, min man ska alltså ge bort de dagar han kan till mig.
Jag drar mig också för detta! Hade tänkt att vara hemma med lite mer pengar den här gången eftersom vi båda har så sjukt mycket dagar kvar för sonen och nu får man ju inte spara lika länge. Men sju dagar i veckan räcker ju inte nånstans och sex dagar inte heller så länge. Jag vet inte om jag räknas som hög- eller medelinkomsttagare, men slår iaf inte i taket, vilket min man gör. Så det är viktigare att han får ta ut mer för ekonomins skull.
Mitt jobb slutar nu så jag kan inte få ta del av ev förmåner på den fronten. Funtar på att ta fem dagar för den lilla och under sommaren dryga ut med två dagar för den stora för att ha lite bättre ekonomi just när vi vill göra mycket. Så får jag väl snåla i höst.
Jag ska vara hemma till januari är det tänkt och maken till augusti nästa år.