• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-21 15:34:48 följande:

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

Så skönt det såg bra ut! Men jag hoppas du menar 2100...och inte 210.

Hade lite svårt att tolka bilden, men kul att få se igen.

Inte många veckor kvar för våra små.
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-04-21 15:34:48 följande:

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

Kul att få se igen! :) vilken vecka är du i nu?
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-04-21 18:08:20 följande:

Så skönt det såg bra ut! Men jag hoppas du menar 2100...och inte 210.

Hade lite svårt att tolka bilden, men kul att få se igen.

Inte många veckor kvar för våra små.

Hehe ja, menar givetvis 2100 g ;)
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-04-21 19:16:59 följande:

Kul att få se igen! :) vilken vecka är du i nu?

Ja, jättekul. Fast man såg inte såå himla mycket. Allt var så stort! :)

Är i v. 34 :)
  • frucgsvensson

Har haft ett tryck neråt mot hönan då jag är ute och går eller t.om. bara går inne på en affär. Det ilar och drar och känns som att jag är jättekissnödig. Förmodligen för att han ligger med huvudet neråt, men han är inte fixerad än. Sen får jag stundvis ont i ljumskarna vid förflyttning i sängen. Ligamenten kanske? Mycket krämpor nu känner jag. Tungt och jobbigt.

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-04-23 00:08:46 följande:

Har haft ett tryck neråt mot hönan då jag är ute och går eller t.om. bara går inne på en affär. Det ilar och drar och känns som att jag är jättekissnödig. Förmodligen för att han ligger med huvudet neråt, men han är inte fixerad än. Sen får jag stundvis ont i ljumskarna vid förflyttning i sängen. Ligamenten kanske? Mycket krämpor nu känner jag. Tungt och jobbigt.

Ja det är mycket krämpor nu! Jag måste kissa varje gång jag förändrar tillstånd. Nästan iaf. När jag reser mig upp trycks hen ner mot urinblåsan och även om jag precis kissade måste jag gå igen. Kissar också 4-5 ggr per natt.
  • Sälma Riit

Då har jag varit hos bm, med en vecka lvar på jobbet. Högt blodtryck och fick jobbförbud och kommer att sjukskrivas. Måste till bm varje vecka nu för att kolla havandeskapsförgiftning. Är i v 36 så det är ju ingen större fara men hade ju gärna sluppit det såklart. Samma sak med första barnet men då först i v 39.

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-04-23 08:23:30 följande:

Då har jag varit hos bm, med en vecka lvar på jobbet. Högt blodtryck och fick jobbförbud och kommer att sjukskrivas. Måste till bm varje vecka nu för att kolla havandeskapsförgiftning. Är i v 36 så det är ju ingen större fara men hade ju gärna sluppit det såklart. Samma sak med första barnet men då först i v 39.

Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning, håller mina tummar här!

Själv är jag bara sjukskriven på halvtid fram till vecka 37 för sammandragningar, sen gör det inget om ungen kommer, då tycker de att jag kan jobba heltid igen! Eller ja... Läkaren tyckte inte att det var realistiskt att jobba heltid i v. 37 och framåt, men kunde inte sjukskriva pga sammandragningar. Så det får bli en lite tidigarelagd semester :)
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-23 00:08:46 följande:

Min ligger också med huvudet neråt, dock ruckar så ibland vrider och grejar h*n, så det skaver och gör ont.
  • Gweny

Sälma>> hoppas du slipper få hav.förgiftning! Satte dem igång dig med 1a när du hade det?

Junilängtan>> hoppas verkligen du slipper gå tillbaka och jobba i v.37, känns ju inte realistiskt!

Går själv in i v.34 i morgon. Blir lätt trött på dagarna, så får väl försöka med mer järn. Lite svullen och h*n skaver nertill.... Så inte för jobbigt ändå, skönt nog.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15