• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-26 21:11:28 följande:

V 37 idag, spyr fortfarande men är iaf sjukskriven på heltid nu. Måste kolla blodtryck en gång i veckan. Det är kämpigt nu!

Men nu kommer nog ungen ut tidigare eftersom jag fått biljetter till Eurovisions familjefinal den 14:e :)

Men fy din stackare! Tur du är sjukskriven iallafall. En vän till mig hade så jobbigt med, blev tom inlagd och fick dropp. Bägge sina grav.

Jag har biljetter till fredagen jury på eurovision.

Hoppas man kommer kunna gå. Är i v.34 nu.
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-04-26 21:52:29 följande:

Haha åh, vad drygt. Det gör inte jag, ÄN. Jag har förstått att det ju faktiskt KAN hända någonting närsomhelst nu, men känner mig ändå inte "färdigbakad" liksom. Trots krämpor och så, så är det inte så farligt det här ändå. Är inte klar!

Haha ja det är bra drygt, jag får skylla på läkaren som sa att det är möjligt att bebben vill titta ut tidigare då jag haft så mycket sammandragningar. Jag känner mig inte heller färdigbakad, vill vara gravid tiden ut helst :)
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-04-26 22:51:40 följande:
    Men fy din stackare! Tur du är sjukskriven iallafall. En vän till mig hade så jobbigt med, blev tom inlagd och fick dropp. Bägge sina grav.

Jag har biljetter till fredagen jury på eurovision.

Hoppas man kommer kunna gå. Är i v.34 nu.
    Det lär du ju kunna! För mig är det nio dagar före. Det borde gå :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-04-26 22:57:14 följande:

Hörni! Kan vi inte vissa upp våra fina magar för sista gången? De som vill förstås!

Ok kör till!

Va 36+1. På väg till gymmet. Har ett par felköpta gravidträningsbrallor under som jag är glad att ha nu, men som hånat mig under alla misslyckade ifv-behandlingar.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-04-27 11:47:48 följande:

Ok kör till!

Va 36+1. På väg till gymmet. Har ett par felköpta gravidträningsbrallor under som jag är glad att ha nu, men som hånat mig under alla misslyckade ifv-behandlingar.

Så fin mage!! :)

Här är min v. 35
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-27 11:47:48 följande:

Ok kör till!

Inte dåligt att köra gym och träna så långt in i grav. Du får inte SD av det?

Fina magar ni har! Så nära nu, efter allt kämpande!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-04-27 12:48:04 följande:

Inte dåligt att köra gym och träna så långt in i grav. Du får inte SD av det?

Fina magar ni har! Så nära nu, efter allt kämpande!

Tänkte också på det! Väldigt flitigt att gå på gym! Jag får sammandragningar bara jag går upp för trappen hemma typ. Och tryck neråt.

Har mått underligt illa i tre dagar nu. Mat är jobbigt, vill mest äta "mellis" hela tiden, yoghurt, glass, frukt, smörgåsrån osv. Lite molvärk i ryggen, men inget som gör direkt ont.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15