frucgsvensson skrev 2016-04-28 22:30:22 följande:
Jag har faktiskt inte känt av nått jätterus av lycka över att jag ens är gravid, och det har varit en stor dröm och längtan i ca 8 år nu. Jag tror att det är för att det inte är så värst konkret ännu, även fast jag ju har magen och jag känner rörelser varje dag osv. Psykiskt så säger hjärnan att det är för bra för att vara sant. Jsg hoppas verkligen att jag får den där euforin alla pratar om då han väl är här, men det är ju inget att ta för givet såklart.
Synd bara att shopping och hårfix kommer ligga på en mycket låg budget. Jag har rätt mycket kläder sedan innan, fast inte så värst lockande nu. Man tager vad man haver tillsvidare :)
Så småningom kommer euforin, men det kan ta några dagar/veckor. För mig kom den smygande och jag vet första gången jag gullade med barnet på skötbordet. Innan hade jag bara bytt blöjor rent mekaniskt. Som tur var kände pappan lyckorus direkt. En klassiker är ju också att om man får valet att välja mellan maken och barnet så väljer de allra flesta i början maken, men efter ett tag så blir det självklart att välja barnet.
Låg budget ja... Jag köpte några fina lite större toppar som jag tror kan funka bra för amning med ett amningslinne under på Lindex. Men nu är det slutshoppat för min del :)