Junibebisar 2016
Äpeljuicen: sedan var min fråga ställd till Ellaria och inte dig som du kan se
Äpeljuicen: sedan var min fråga ställd till Ellaria och inte dig som du kan se
UK Jenny detta är påhopp om något så nu ber jag dig att lägg ner!
Jag har ingen aning vad du har för tankar hur jag ska besvara ditt inlägg. Om man inte tål svar så kanske ett forum är fel plats att vara på. Varför ska jag anpassa mig och tassa på tå för alla, det är för fasen ett forum vi är på och man debatterar och sedan dra upp andra trådar här är otroligt långsökt men du hade väl inte så mycket annan negativ kritik på mig så du fick gräva riktigt djupt ner i hjärnbarken där du minns ett jädra repeat från en annan medlem om TSH och eftersom det var sådan repeat gång på gång trots långa utläggningar till samma person som ändå inte togs in så blev jag himlans provicerad för allvarligt var det nog ta mig tusan det hon var ute för inget gick in och hon verkade även besitta väldigt lite kunskap plockat från div trådar som inte är sanningseliga ich då flika in ordet end fick det att låta ännu mer icke trovärdigt. Gyn är ju mer vanligt förkortning liksom BM, BIM, ÄL...ska jag fortsätta? Men iaf långsökt och omoget att dra in det som diskuteras i andra trådar men du hade väl behov av det. I vilket fall är detta ett påhopp så jag väljer att inte ignorera dig så kanjag hoppas du gör detsamma eftersom du tydligen alltid bemöter mig med en bitch attityd jag starkt ogillar.
Sedan vore det trevligt att få svar från den person frågan är ställd än av alla andra för ni kan omöjligt ha hennes svar.
[quote=75967591][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-06 12:02:19 följande:[/quote-nick]
Jag vet att jag reagerade på det uttalandet men jag lät det vara då jag inte såg någon anledning att ta åt mig. Jag själv skulle inte uttrycka mig så i en tråd där, vad jag antar, mer än hälften inte kommer göra tester då de inte är i riskzonen (och där vi dessutom är fullproppade av hormoner). Sen om man har råkat trampa någon på tårna är det bättre att be om ursäkt istället för att gå i försvarsställning gång på gång och det betyder inte att man måste ändra åsikt och hålla med om vad alla andra tycker.
[/
Vad ska jag be om ursäkt för? Vända kappan efter vinden? Jag står för det jag sagt. Är jag gravid oavsett ålder så skulle jag göra fosterdiagnostik än att gå runt helt oviss i 9 månader-9.5 månad och inte veta om mitt barn är sjuk. Fasen vilken chock det är ju tillräckligt omtumlande att få barn som det är.
Fast det är klart kvittar svaret ett föräldrapar så kanske fosterdiagnostik kan väljas bort, men i mitt fall bla som skulle välja ett avbrytande om det skulle visa på en grav avvikelse/dödlig/allvarlig skada missbildning eller Sowns syndrom så är det ju något annat.
Uk jenny frågan var inte ens ställd till dig och gllde väl trots allt denna tråd. Långsökt och dra in en annan tråd . Ge dig, du vet själv att det är fel.
[quote=75967892][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-11-06 13:22:18 följande:[/quote-nick]
Sorry - eftersom du lagt ut fragan pa ett forum sa trodde jag den var oppen for alla. Du vet att man kan skicka privata meddelanden till personer om man bara vill ha deras svar va? Ga in pa det lilla kuvertet overst pa sidan.
[/
Kan du sluta tala om för mig vad jag ska göra och inte tack. Är du nån polis eller? Nej precis, sluta bete dig som en då!
Eftersom frågan diskuteras här från Ellaria så tar vi det här.
[quote=75968089][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-06 14:17:40 följande:[/quote-nick]
Alltså seriöst!!!! Jag är 42 och har sedan jag jag var 35 gjort mkp de senaste 3 graviditeterna, men när jag ville göra det som 35 åring ifrågasattes jag av läkaren med argument om missfallsrisken vs risken för att få ett barn med DS, detta samt att alla landsting inte erbjuder yngre blivande mödrar kub eller annat är ju faktiskt för risken är så mycket mindre när man är yngre! Att då hävda att man är ansvarslös för att man väljer att inte bekosta det själv när man inte är i nån riskgrupp är för mig att fördöma! Å visst kan man diskutera, men då bör det ske på en mer civiliserad nivå! Men du En del av oss, du tycks ju ha svårt för att acceptera att alla inte tänker som du och dessutom mer eller mindre idiotförklarar du de som inte köper ditt resonemang.
Om du nu väljer abort om barnet skulle visa sig ha DS så får du ju också acceptera att alla inte skulle göra som du?!
Hur skulle du göra om ditt barn får en allvarlig hjärnskada, vid tex förlossningen som du inte kan förutse? En skada som innebär att ditt barn måste ha assistans dygnet runt? Självklart finns det komplikationer som är svåra med ett barn med DS men glöm inte att det faktiskt finns saker som är långt värre och svårare att hantera och framförallt döm ingen annan för de val de gör, du har säkert erfarenheter som gör att du tänker som du gör vilket är helt och hållet upp till dig men för allas vår skull du vet inte vilka referensramar andra har här i gruppen så tycker du att de är helt förtappade så gör det inget om du väljer att vara tyst!!!
[/
Jag tycker att har man chansen som blivande mamma att genomgå fosterdiagnostik så tycker jag speciellt i den högrisk kategorin man tillhör att det är märkligt att tacka nej till det. Visst om man har inställningen att det kvittar och spelar ingen roll för en men i mitt fall har det betydelse då jag vet vad ett negativt beslut skulle innebära. Samma sak med annat, jag gör allt för att undvika sådant som kan få ödesdigra konsekvenser tex skulle aldrig våga mig på värkstimulerande dropp , EDA etc som kan orsaka värksvaghet och få ett utdraget värkarbete som ökar risken att barnet får förlösas med sugklocka eller akutsnitt. Ja, jag är kontrollfreak och i möjligaste mån undviker sånt som jag vet är negativt. Kan jag nu ta reda på under fosterlivet om det barn jag bär har någon allvarlig kromsomavikelse varför ska jag då avstå? Jag har tom blivit rek FVP pga av att jag tillhör en riskgrupp kategori men det är jag som tar beslutet ingen annan. Jag har valt att göra en fullständig kromosomanalys som innefattar mer än 3 kromosomavvikelser.
[quote=75968859][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-06 17:34:21 följande:[/quote-nick]
Men oj, vad händer här!? Nåja!
Själv är man inlagd på sjukhus med dropp, har spytt på tok för mycket och ätit och druckit på tok för lite! Idag gjorde doktorn ett ultraljud för att se så bebbe mådde bra, jajjemen! Där var en liten som fäktade och sprallade, men blev snabbt blyg och kurade ihop sig till en boll! Vecka 11 imorgon!
[/
Åh stackare att må så illa att man blir inlagd på sjukhus. Skönt att bebis mår bra
Forsynd: är 40+ och väntar mitt första barn. Hur ska du upptäcka om barnet du väntar har något då som gör att de kan dö efter förlossningen som du skrev?
Det var kanske fel ordval att skriva ansvarslöst men jag undrar verkligen man avstår när möjligheten finns? Läst om 22-34 åringar som fått genomgå FVP eller MKP pga hög sannolikhet som 1:2 . Jag personligen skulle inte våga avstå och spela rysk roulette. Hellre ett FVP och få en fullständig kromosomanalys genomförd och veta helt säkert hur det är än att gå orolig hela gravidtitetn och oroa sig för olika kromosomavvikelser kanske helt i onödan.