Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Sookie85 skrev 2016-06-16 11:22:26 följande:

I vecka 41+3 ska man ju få en tid på spec.mvc för kontroll av fostervatten, moderkakan och vikt på bebis. Jag ska dit på måndag (är i v 41+1) och då hoppas jag även få en tid för igångsättning... Vill ha min bebis nu :)

Fick en tid på spec.mvc om en vecka, 42+0. Antar att det är olika rutiner i olika landsting?
  • annieh897

Bf+11 idag. Fortfarande noll känningar. Hade inte varit så plågsamt att gå över tiden om jag hade kunnat göra lite mer på dagarna men är för trött och har ont. Igår var vi iaf iväg hos vänner en sväng. När vi kom hem därifrån hade jag så ont i fogarna att min sambo fick hämta min skrivbordsstol och köra mig till soffan på den. Ska på bedömning på torsdag. Min gissning är att det inte blir igångsättning förrän efter midsommarhelgen. Så minst en vecka till...

• annieh897
    Blomman1985 skrev 2016-06-19 14:06:50 följande:

Ja det är verkligen inte lätt att hålla sig sysselsatt när man inte ens orkar stå och diska. Jag får onda sammandragningar när jag försöker mig på att göra saker. Fördriver tiden med att sova, läsa, se serier och göra tavlor till bebis rum. Men jag har bara varit ledig från jobbet 2 veckor. Tror inte jag klarar det flera veckor till. Är glad att jag jobbade så länge trots att sista tiden var tuff.

Vad skönt att du kunde jobba så länge. Jag blev heltidssjukskriven sista veckan i april. Läkaren ville sjukskriva mig tidigare men jag kämpade på och det var nog bra för psyket även om kroppen sa ifrån.
  • annieh897
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:

Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?

Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag är kvar. Bf+12 idag!
  • annieh897
    Liten2016 skrev 2016-06-20 12:41:33 följande:

Är på bf+5 idag. Har inte känt något alls. Ingen molvärk, inga ryggsmärtor, absolut ingenting. Vill inte vänta mer. Min bm sa att det är viktigt att vila och inte stressa eller promenera hur mycket som helst. Adrenalin motverkar nämligen hormonet som sätter igång förlossningen. Så det blir väl att ligga på soffan och vila och hoppas att få ont snart. Är också avundsjuk på alla som fått träffa sina bebisar redan!

Helt sjukt egentligen att ligga och vänta på att få ont. Haha. Men det är ju det man gör nu!
  • annieh897

Senaste dagarna har jag börjat bita mig själv i kinderna konstant när jag tuggar. Jag ser att ansiktet är lite mer svullet än vanligt, likaså händer och fötter. Inte mycket men lite i alla fall. Har nån upplevt eller hört talas om att svullna i ansiktet kan orsaka detta? Det känns som att insidan av kinderna hamnat för nära tänderna längst in. Har svårt att tugga, jättestörande!

• annieh897

Bf+13 och för första gången känner jag nånting! Vaknade inatt av återkommande molvärk som under morgonen har blivit kraftigare. Strålar bak i ryggen, inte alls skönt. Kom med ca 10 minuters mellanrum senaste timmen men nu har det dröjt lite längre, ca 15 min. Är det nåt på gång tror ni??

• annieh897

Nu kom det ut en brun liten äcklig klump. Så äntligen händer det nåt! (men AJ vad ont det gör, och detta är bara början...!)

Svar på tråden Junibebisar 2016