• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Linda_
    Elenius skrev 2015-11-20 15:33:48 följande:

Var på vul förra veckan då var jag 7+1 så två dagar efter de vi trodde, nu är jag i 8+3 och tycker att symtomen har minskat, med ett MA i bagaget gör det mig ledsen! Är det någon som kan pigga upp mig lite? :) kram!

Mitt illamående avtog i några dagar och brösten kändes mindre ömma, såklart tror man det värsta, speciellt om man har gått igenom ett MA tidigare. Sen kom det tillbaka. Nu har jag legat på soffan i två dagar med extremt illamående och jätteömma bröst. Symtomen kommer och går som det verkar :) Kram!
  • HeIena
    2013januari skrev 2015-11-20 07:29:26 följande:
    Åh vad skönt att du kan va utan dom. Jag är på min andra vecka med dom, tycker att zombiekänslan är lite bättre. Blev du oxkså helt klubbad?

Hehe zombiekänslan :P 

Jag va helt klubbad utan dom, så jag blev faktiskt mycket piggare utav dom. 

Blev faktiskt mer trött och hängig av postafen när jag provade dom innan lergigan. 

• Inheaven
    En del av oss skrev 2015-11-20 12:32:12 följande:

Grattis Caroline till v.13.

Ja du trott på flicka men blev spådd här inne på att det skulle bli en pojke. Blir säkert en flicka om jag tror på pojke och vice versa ha ha. Könet har ingen betydelse men lite lite mer önskar jag en liten flicka inbillar mig att jag är mer än flickmamma. Min sambo tror också flicka och vi kommer inte kunna hålla oss så vi kommer ta reda på könet innan.

;)
  • 2013januari
    HeIena skrev 2015-11-20 16:51:28 följande:

Hehe zombiekänslan :P 

Jag va helt klubbad utan dom, så jag blev faktiskt mycket piggare utav dom. 

Blev faktiskt mer trött och hängig av postafen när jag provade dom innan lergigan. 

Så olika det kan va. Har försökt piggna till i nästan 2 veckor nu men blir bara värre. Kanske inte tål lergigan? Ingen annan som blir klubbad?
  • 2013januari
    Elenius skrev 2015-11-20 15:33:48 följande:

Var på vul förra veckan då var jag 7+1 så två dagar efter de vi trodde, nu är jag i 8+3 och tycker att symtomen har minskat, med ett MA i bagaget gör det mig ledsen! Är det någon som kan pigga upp mig lite? :) kram!

Vad får dig att känna oro just nu? Symptom kommer och går. Tänk på det lilla hjärtat du såg slå istället så ska du se att symptomen snart är tillbaka. Kram till dig!
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-20 17:29:48 följande:

Så olika det kan va. Har försökt piggna till i nästan 2 veckor nu men blir bara värre. Kanske inte tål lergigan? Ingen annan som blir klubbad?

Jag blir helt utslagen av Lergigan. Båda vanliga och comp.
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-20 17:33:10 följande:
    Jag blir helt utslagen av Lergigan. Båda vanliga och comp.
    Skönt å höra. Eller nej såklart inte skönt för dig men att man inte är ensam. Hur länge har du tagit? Vissa säger att man vänjer sig men det märker minsann inte jag...
  • Jensan911
    Jennyyyyy skrev 2015-11-20 15:04:38 följande:

Igår var första gången jag vågade ha sex. Vill inte blöda för då nojar man bara. Nån mer som undvikt det?

Jag har inte några problem att ha det, bortsett från när jag mår alltför illa, eller känner att illamåendet är på väg för då blir det värre av skumpandet så att säga, haha!
  • Dance dance dance
    2013januari skrev 2015-11-20 17:29:48 följande:
    Använder du lergigan comp eller "vanliga" lergigan? För de vanliga är det väl meningen att man ska bli trött av och ska främst användas på natten medan compen innehåller koffein och ska tas på dagen.

Jag fick hjärtklappning de första dagarna med lergigan comp, men jag är inte så van vid koffein så det var kanske det som var problemet. :)
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-20 17:33:52 följande:

Skönt å höra. Eller nej såklart inte skönt för dig men att man inte är ensam. Hur länge har du tagit? Vissa säger att man vänjer sig men det märker minsann inte jag...

Jag har bara tagit enstaka tabletter (blev jättedålig av comp) och nu testade jag vanliga lergigan igår och idag. Helt utslagen med hjärtklappning, av allra lägsta dosen som ges till småbarn! Så det är uppenbarligen inget för mig.
Svar på tråden Junibebisar 2016