• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-20 22:41:20 följande:
    Jag har testat Postafen också. Blev svintrött i början men det minskade efter några dagar, men det gjorde absolut ingenting för illamåendet så jag slutade. Så jag får fortsätta klara mig utan medicin =/
    Nej postafen hjälpte inte alls på mig heller. Vilken vecka är du i?
  • Jennyyyyy

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

• Moneal
    2013januari skrev 2015-11-20 21:50:25 följande:

Fattar inte heller hur man gör? Kan du lägga till?

har aldrig provat men kan göra det om dj vill :)

skicka ett pm till min här i så fall :)
  • 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

Jag är 32 va 29 sist. Numera får man NIPT gratis vid risk över det som tidigare gjorde att man fick gå vidare med fostervattensprov så fvp eller mkp är inte tvunget i första läget vid ett dåligt kub. Är sen NIPT också dåligt då kanske man ändå måste överväga fvp eller mkp..
  • EmManny

Jag är 34 och var 32 sist. Jag får betala 200 euro för kub och 600 euro för nipt om det skulle bli dåliga resultat på kub.
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-21 08:16:12 följande:

Nej postafen hjälpte inte alls på mig heller. Vilken vecka är du i?

Jag är i v 12, 11+1. Vården säger att det säkert ger sig mellan v 12-14, men känner mig inte så optimistisk eftersom det bara har eskalerat senaste två veckorna. Hoppas verkligen att de har rätt.

Vilken vecka är du i?
  • En del av oss

[quote=76028613][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:[/quote-nick]

[/

Ang risken för missfall vid FVP så är den så oerhörd liten. Har inte läst/hört om någon som fått det pga FVP och FVP görs endast om KUB visar på något avvikande och eller hög sannoliket på Trisomi 13,18 och eller 21. Risken för missfall vid FVP är 1 på 800-1000 numer.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76028648][quote-nick]Silvermia8 skrev 2015-11-21 08:40:18 följande:[/quote-nick]

En del av oss:

Kan du inte bara sluta gnälla?

Jag har inte varit aktiv i denna tråd eller i stockholmsbebisar juni16 då jag faktiskt inte vill skriva något med rädsla att du ska svara något negativt på mitt inlägg.

Har med glädje följt er alla och blivit lika irriterad varje gång jag ser hur du svarar på folks oroligheter.

Som januari2013 skriver - det här är en annan tråd och den är inte för att ventilera vad som hände i testtråden. Det finns det privata forumet till med känsliga rum etc som du kan skriva att du känner dig missförstådd. Lämna denna tråd utanför detta. Tack.

[/

Tydligen okej att diskutera andra trådar i den tråden du nämner. Och igår senast så tröstade jag en tjej här inne som var orolig men sånt verkar gå er obemärkt förbi och du...du gnäller ju själv nu så du är ju inte bättre själv. Är så trött på att få pekpinnar och tillkortakommanden och skit för minsta lilla och du vill inte diskutera andra trådar men varför gör du det i ditt inlägg för? Jag tycker det är magstarkt att komma in här och det första du gör hoppa på mig och beskylla mig att du inte vågar skriva...snälla du är vuxen..jag är ingen farlig människa vara så trött på såna här utskällningar och anklaganden och kommentarer om trådar som jag inte varit otrevlig i.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Nillaa

Jag hinner fylla 34 innan nedkomst och vi gjorde KUB i tisdags. Eftersom vi bor i Göteborg har vi stått för kostnaden själva och det var egentligen aldrig någon diskussion om pengar. Vi ville ha en försäkran om att att var bra och löper på normalt. Har inte haft någon anledning till tidiga ul och var därför spänd på att se hur junior mådde - rätt mätkurva, två ben, två armar och bra testresultat. 

Hade inte stressat upp mig för resultaten i förväg då det snarare får negativ inverkan på både mig och liten. Vad vi hade gjort om resultaten varit annorlunda kan jag därmed inte svara på, men antagligen gått vidare med fler tester... 

Du måste själv fundera på huruvida du kan hantera både stress och resultat.

Glad lördag! 
  • Jensan911
    EmManny skrev 2015-11-20 22:10:43 följande:

Kände inget illamående ikväll vilket var oerhört skönt och nu orkar jag inte oroa mig över symptomfria dagar mer då jag är i vecka 11+5. Hihi snart är jag i den efterlängtade vecka 13! Fick ju dessutom se bebis "alive and kicking" i början av veckan på ul vilket var så härligt och betryggande. Längtar till på måndag då är det kub och min man har fixat så att han kan vara med och ska få se bebis också.

Vi har en dotter på 21 mån och nu önskar sig min man en son vilket jag förstår. Som första barn önskade jag mig i hemlighet lite mer en flicka men den här gången spelar det verkligen ingen roll alls för mig! Blir precis lika lycklig för båda. Vi kommer att ta reda på kön för vi kan inte hålla oss... Lite praktiskt med flicka för vi har fått så mycket typiska ljusrosa tjejkläder i present. Själv köper vi mest unisex, även om det är svårt i Tyskland. Här är det väldigt uppdelat i ljusrosa och ljusblått bland bebiskläderna. Man får gå till de lite dyrare butikerna som tar in skandinaviska barnkläder typ Villevalla och Geggamoja om man vill ha lite andra, roliga färger och mönster. Typisk sparkdräkt på tysk barnaffär är ljusrosa med Mimmi Pigg eller ljusblå med Musse pigg alternativt en bil. :-/

Hur känner ni inför kön? Ska ni ta reda på vad det blir?

Har du bf 4/6 då? I så fall en dag före mig

3 eller 4, tror mens sa 3 juni men tidigt ultraljud 4 juni!
Svar på tråden Junibebisar 2016