Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Är det v 11+0 ,12+0 -eller 13+0 som alla väntar på? När dom kritiska veckorna är över. Inte fattat de där än :p är i v 11+5
[quote=76032109][quote-nick]corona skrev 2015-11-22 10:48:43 följande:[/quote-nick]
Har inte varit här på några dagar, har kräkts dygnet runt sedan i fredags, och dessutom en brutal huvudvärk på det (troligen pga vätskebrist).
Nu mår jag betydligt bättre, är bara trött och matt.
Gjorde UL i torsdags, och det visade en liten bebis med hjärtat som slog som det skulle Blev flyttat två dagar bakåt, så det är beräknat till början av juli istället. Dock kommer det troligen bli snitt, och då blir det i alla fall i juni.
[/
Härligt med lyckat UL men usch för att må dåligt.
[quote=76032867][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-22 14:16:46 följande:[/quote-nick]
Är det v 11+0 ,12+0 -eller 13+0 som alla väntar på? När dom kritiska veckorna är över. Inte fattat de där än :p är i v 11+5
[/
13+0 är ju andra trimestern då den största missfallsrisken avtar.
Den längtar jag efter. Nästa milstolpe är v.27 då kan barn överleva om det skulle födas för tidigt.
Orkade med en kort promenad idag. Inser att jag behöver införskaffa nya vinterkläder - täckbyxorna går knappt över rumpan och jackan blir för liten så fort magen börjar växa litegrann. Är jättefrusen av mig så måste ha en jacka jag kan stänga ordentligt.
Barn kan överleva redan i v 21, även om det är extremt ovanligt. Har en vän som födde i v 24 som har en frisk och tuff 5-åring nu. :)
12+0 säger bm. Då är man i v.13
Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....
Jag är 36 och kommer göra KUB. Vi är beredda på både FVP och att avbryta graviditeten vid avvikelser.
Förra graviditeten var jag 30, och då hoppade jag över KUB.
Ni som varit på inskrivning utan att ha gjort vul innan. Har ni fått höra hjärtljud på inskrivningen eller tror ni att man kan få göra det för att få veta att den lever inne i magen?