Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
jag har inte haft mens alls, trodde att den var på g, men nej. slutade blöda efter ca 2 veckor, sen var det väldigt lite färgade flytningar, räckte med trosskydd.
Jag ska inte ha kopparspiral, men hormonspiral.
Det finns ju dom som faktiskt inte får sin mens alls och blir gravida efter bara några veckor efter fl. Jag däremot har inte tänkt bli gravid någon mer gång och för att vara helt säker så ska mannen klippa och jag sätta in hormonspiral. Har haft så himla lätt för att bli gravid att jag inte vågar ta chansen för att det ska hända nu. Det räcker med 4 barn för oss.
Eva sover ganska bra, en del nätter bättre än andra. Märker att efter att ha ätit hummus så kan hon vara lite orolig i magen eller efter att jag har ätit mycket rå lök ( i sallader osv.) Idag är en sånn dag då hon vll vara nära med både napp och bröstet. Så idag ska jag bara njuta i sängen och inte göra något i huset...eller det kanske blir ikväll. :)
Kom att tänka på en sak. Blev ni erbjudna att gå igenom förlossningen och ställa frågor till barnmorskan efteråt?
Nej, det blev jag inte. Varför undrar du? Är det ngt som ska erbjudas?
En annan fråga om preventivmedel.. vet inte vad jag ska ta har ni några tips? Tänkte kopparspiral men man läser så mycket hemskt om den.
Jag hade en jobbig förlossning som avslutades med sugklocka och när bebisen väl kom ut hade hon navelsträngen runt halsen och kunde inte andas ordentligt så de sprang ut med henne och var borta ca 15 min innan jag fick träffa henne. Pratade med en barnmorska häromdagen som tyckte att det var konstigt att jag inte fick prata med nån efteråt. Det lät på henne som att det var vanligt att man får göra det, så jag blev fundersam.
Ja, det påminde en del om min förlossning. Konstigt att det hanteras så olika. Hade varit skönt att få prata med nån och ställa frågor, men allt var så omtumlande så jag tänkte inte på att fråga efter det.
Jag vill verkligen sla ett slag for kopparspiralen! Jag har haft den 2 ggr forut och precis satt in en ny. Inga hormoner i kroppen, sa den stor inte kroppens naturliga cykel - det ar viktigt for mig! Mensen kan bli rikligare och har blivit det tidigare for mig, men jag tycker att det ar vart det for att slippa hormoner. Om man upplever att det blir for jobbigt kan man ju alltid ta ut den igen, latt ordnat! Vart att prova absolut. Andra allvarliga biverkningar - kanske de du last om? - typ perforerad livmoder, infektion etc ar kycket ovanliga!
Lycka till
Jag hade en jobbig förlossning som avslutades med sugklocka och när bebisen väl kom ut hade hon navelsträngen runt halsen och kunde inte andas ordentligt så de sprang ut med henne och var borta ca 15 min innan jag fick träffa henne. Pratade med en barnmorska häromdagen som tyckte att det var konstigt att jag inte fick prata med nån efteråt. Det lät på henne som att det var vanligt att man får göra det, så jag blev fundersam.
Kom att tänka på en sak. Blev ni erbjudna att gå igenom förlossningen och ställa frågor till barnmorskan efteråt?
Ja bm sa att den va nog bäst för mig men att den hade bäst effekt om jag sätter in den efter 6 månader? Då får jag gå utan skydd tills insättningen