• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • UK Jennie

Glada och ledsna besked har i traden.

Harliga nyheter En del av oss, stort grattis och hoppas du kan slappna av lite nu!

Men fy vad trakigt SSK13. Vi hoppas pa att se dig har snart igen!

• Tile
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:

Hej.Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Förstår och lider med dig! Det kommer säkert att gå bra för er snart igen! Ta bara hand om varandra och sörj om ni behöver det.
  • En del av oss

Någon mer som ser på Prisjägarna på TV 3 nu som handlar om Vad kostar ett barn 0-18 år?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76022743][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-19 16:39:25 följande:[/quote-nick]

Då är vi exakt lika... Jag kanske går över dock! Varför igångsättning?

Åh vad kul!

Pga av allt som hänt så blir det så.

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-19 20:40:19 följande:

[quote=76022743][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-19 16:39:25 följande:[/quote-nick]

Då är vi exakt lika... Jag kanske går över dock! Varför igångsättning?

Åh vad kul!

Pga av allt som hänt så blir det så.

Ok förstår. Bra att dom är så lyhörda... Så oerhört viktigt! Jag hade tid för samtal om igångsättning 10:30 på bf dagen men redan strax efter 06 gjorde han entré själv :)
  • En del av oss

Är ni oroliga för terrorattentat i Svergie? Hörde nu att dom gripit den där dåren Jalid som planerat terrorattentat i Svergie.

Är så rädd att det ska smälla i julrusningen eller på T-banan men samtidigt vill jag inte vara rädd, men världen är ju så sjuk.

• Jensan911

Tog inte min lergigan så tidigt som jag brukar, började dagen med en spya... Glömde ta den tredje i eftermiddags, avslutade dagen med en spya....

• annieh897
    Jensan911 skrev 2015-11-19 21:36:19 följande:

Tog inte min lergigan så tidigt som jag brukar, började dagen med en spya... Glömde ta den tredje i eftermiddags, avslutade dagen med en spya....

Fy för illamående!

Jag ska testa Lergigan mite nu (har testat lergigan comp förut som jag inte tålde). En timme efter första tabletten spydde jag upp allt. Ingen lovande start...
  • annieh897
    En del av oss skrev 2015-11-19 21:07:25 följande:

Är ni oroliga för terrorattentat i Svergie? Hörde nu att dom gripit den där dåren Jalid som planerat terrorattentat i Svergie.

Är så rädd att det ska smälla i julrusningen eller på T-banan men samtidigt vill jag inte vara rädd, men världen är ju så sjuk.

Ja, visst är det obehagligt. Känns som en tidsfråga innan nåt händer. Det kommer liksom närmare hela tiden.
  • HeIena

3e dagen utan lergigan comp för mig, så himla skönt att illamåendet börjar ge med sig. är i v12 nu. 11 +1. 

Jag vågar dock inte riktigt slappna av ännu eftersom under min förra graviditet så fick vi missfall i v7 med började inte blöda förens v10.. 

Man är ju lite nojig. 

Svar på tråden Junibebisar 2016