Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större.
Åh vad kul!! Vore himla kul att följas!
Jag känner också mycket oro inför det, men det har faktiskt blivit lättare för varje vecka!!! <3
Kan man inboxa här på familjeliv ?
Vet inte riktigt hur man gör men om du inboxar mig så kan jag skriva mitt namn så kan du lägga till mig på Facebook :)
Ja det är mitt första, pappan till bebisen har två söner innan :)
[quote=76034058][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 19:35:11 följande:[/quote-nick]
Fast då är du i v.14 bara så du vet.
[/
Ja vart vill du komma? Jag går efter inormationen i apparna och 1177 att v.12 är avslutad när man går in i andra trimestern. Punkt.
[quote=76035361][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-23 07:04:10 följande:[/quote-nick]
Varför så otrevlig? Ville bara hjälpa dig så du förstod hur de flesta bm räknar... ursäkta att jag försökte förklara, ska absolut inte göra det mer.
[/
Ursäkta men vad tolkar du som otrevligt? Jag frågade vart du ville komma med dina påståenden där du bara skrev då är du i v.14. Kände mig idiotförklarad. Jag vet att man är i v.14 när man är i v.13+0. Tyckte inte jag fick något förklarat utan bara en knäpp på näsan som inte var så trevligt. Kändes mest som du försökte provocera för du förstod nog vad jag menade med att störst missfallsrisk avtar när första trimestern är avslutad som det hela handlade om i första början.
Tycker det är lite fusk att säga att man hela tiden är 1 vecka längre gången än vad man är egentligen. Som nu för mig v.9 men egentligen bara 8+2. Tycker tiden går skitsegt, känns som jag plussade för en halv evighet sedan fast det bara gått 1 månad och 3 dagar.
[quote=76035361][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-23 07:04:10 följande:[/quote-nick]
Varför så otrevlig? Ville bara hjälpa dig så du förstod hur de flesta bm räknar... ursäkta att jag försökte förklara, ska absolut inte göra det mer.
[/
Ursäkta men vad tolkar du som otrevligt? Jag frågade vart du ville komma med dina påståenden där du bara skrev då är du i v.14. Kände mig idiotförklarad. Jag vet att man är i v.14 när man är i v.13+0. Tyckte inte jag fick något förklarat utan bara en knäpp på näsan som inte var så trevligt. Kändes mest som du försökte provocera för du förstod nog vad jag menade med att störst missfallsrisk avtar när första trimestern är avslutad som det hela handlade om i första början.
Tycker det är lite fusk att säga att man hela tiden är 1 vecka längre gången än vad man är egentligen. Som nu för mig v.9 men egentligen bara 8+2. Tycker tiden går skitsegt, känns som jag plussade för en halv evighet sedan fast det bara gått 1 månad och 3 dagar.
Usch och fy, lider med dig! Jag har varit inlagd med dropp en gång under graviditeten, var inga problem för mig de fyra dagarna jag var där, förstår att det måste vara jobbigare när man har barn sen innan! Hur länge har du varit illamående dina andra graviditeter?
Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större.
[quote=76035573][quote-nick]SabaGbg skrev 2015-11-23 08:38:01 följande:[/quote-nick]Japp! Har gått upp en kupstorlek och de är galet ömma till och från.[/
Ökat två storlekar haha. Usch :p
[quote=76035474][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-23 08:02:20 följande:[/quote-nick]
Ok du förstår fort.f inte... men jag lägger ner den diskussionen med dig, det leder ändå ingen vart.
[/
Vad förstår jag inte?