• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • caroline1986
    UK Jennie skrev 2015-11-23 12:47:07 följande:

Ah, hoppas det gick bra! Vi hade vart idag ocksa, och fick se en livlig krabat. Sadan gladje ar obeskrivlig!

Åhh vad mysigt!! Jag har tid kl 15 börjar bli nervös o spänd är sjukt hur man blir som gravid med alla frågor o känslor och oro
  • caroline1986
    SabaGbg skrev 2015-11-23 11:30:13 följande:

Åh vad kul Caroline! Det är så otroligt häftigt att få se pyret på skärmen :)

Jag kan tänka mig det men samtidigt overkligt ha! Kl 15 ska jag dit hoppas den vill visa sig o att allt är bra!! Är i v 13 o vill inte börja om så sega veckor de 10 första
  • UK Jennie
    caroline1986 skrev 2015-11-23 12:56:17 följande:
    Åhh vad mysigt!! Jag har tid kl 15 börjar bli nervös o spänd är sjukt hur man blir som gravid med alla frågor o känslor och oro
    Ja, jag var sa nervos att jag hade ont i magen, och sedan borjade jag grata jattemycket nar jag sag att allt var bra!

Det kommer sakert att ga fint
  • En del av oss

Här kom illamåendet tillbaka idag efter att ha hållt sig borta i flera dagar. Än så länge har jag sluppit kräkas tack och lov för jag har sån fobi.

Vet inte hur jag ska fixa dagen då min sambo fyller år idag, men på något sätt ska det gå.

Hoppas jag får må bra resten av veckan för den är fullbokad hela veckan. VUL väntar igen imorgon och så ska jag ta alla blodprover från inskrivningen också. Trodde det skulle göras i samband med den men dom tar inte såna prover där och dels så skulle proverna tas vid tidigast v.8 i graviditeten.

Lycka tillalla ni som gör ultraljud och har inskrivning idag.

Jag håller med en annan här att tiden går otroligt långsamt, känns som det var bra länge sedan man plussade men det var ju bara 1 månad sedan.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Lutetzia

Lycka till alla som ska på ultraljud i dag! I morgon är det äntligen min tur också.

• bryrmiginte

Min bm tyckte de va konstigt att jag redan i v12+6 är orolig för förlossningen :o ja kan väl knppast vara ensam on det??? :p

• Maräng87
    bryrmiginte skrev 2015-11-23 15:06:13 följande:

Min bm tyckte de va konstigt att jag redan i v12+6 är orolig för förlossningen :o ja kan väl knppast vara ensam on det??? :p

Jag är också orolig då jag upplevde min första förlossning väldigt jobbig. Min bm var väldigt förstående då jag tog upp det redan på hälsosamtalet (var då bara i v 7) och igen på inskrivningen. Ska få tid till aurorasamtal och dessutom extra tid för samtal med bm. Hon var väldigt tydlig med att det är viktigt att jag får hjälp i tid osv.

Konstig reaktion av din bm tycker jag! Hur verkade hon i övrig? Är det ditt första barn?
  • EmManny

Kom hem från KUB för en stund sedan. Bebis mätte 6 cm och nackvecket mätte 1,1 mm vilket tydligen är jättebra så det känns skönt. Svar på blodprov får jag om någon dag. Vet inte hur KUB går till i Sverige men i Tyskland är det en ultraljudsundersökning på magen då man mäter ett litet veck i nacken som inte ska vara tjockt. De tar blodprov också och analyserar hormoner i det.

En odramatisk undersökning som ska vara 90% rättvisande. Nipt är 95%, enligt min läkare idag. Hoppas jag minns rätt...

Jag tycker också väldigt synd om er som mår så vansinnigt illa!!! Fy farao! Minns min förra graviditet då jag mådde så illa tom v 20. Mycket lindrigare denna gången och det verkar ha gått över nu i v 13.

• Sara222
    Dance dance dance skrev 2015-11-22 17:31:55 följande:

Vad bra, i vilket landsting är det?

Dance dance dance skrev 2015-11-22 17:31:55 följande:

Vad bra, i vilket landsting är det?

Stockholm. Går på söder i Sthlm. :)
  • tessan120
    bryrmiginte skrev 2015-11-23 15:06:13 följande:

Du är verkligen inte ensam. Jag sa till min barnmorska redan under hälsosamtalet att jag var rädd för smärtan och hon var otroligt förstående. Jag var då i vecka 6.
    Detta är mitt första barn och jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig när det kommer till förlossningen men jag tror att jag kommer växa in i det.
    Men BM förklarade att det är viktigt att man får hjälp med detta i tid och om jag vill så finns det alltid hjälp att få. Det lugnade mig väldigt. 
Svar på tråden Junibebisar 2016