• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jensan911
    Lilldoriz skrev 2015-11-23 08:28:02 följande:

På nåt vis känns det skönt ändå att man inte är ensam om det är fruktansvärda illamåendet :) De flesta har svårt att förstå att det inte är "vanligt graviditetsillamående". Jag har mått illa och kräkts till ungefär v.20 med de andra så jag har inga större förväntningar denna gång haha. Hur mår du nu?

Håller med dig om båda sakerna! Tröttsamt när vissa rycker på axlarna och menar att graviditetsillamående är så vanligt. De flesta i min omgivning fick i alla fall upp ögonen om att det var lite värre än så när jag blev inlagd med dropp!

Min mamma kräktes också till vecka 20 så det har jag ställt in mig på haha! Jag mår inget vidare, kan gå ett par dagar utan att jag spyr, men illamåendet försvinner ju inte för det... Kräktes rejält vid 5 imorse, har tagit dagens andra lergigan och ska på inskrivning hos barnmorskan om en halvtimme! Tar med mig en kräkpåse var jag än går för säkerhetsskull
  • Ajvar
    Jensan911 skrev 2015-11-23 09:57:02 följande:
    Håller med dig om båda sakerna! Tröttsamt när vissa rycker på axlarna och menar att graviditetsillamående är så vanligt. De flesta i min omgivning fick i alla fall upp ögonen om att det var lite värre än så när jag blev inlagd med dropp!

Min mamma kräktes också till vecka 20 så det har jag ställt in mig på haha! Jag mår inget vidare, kan gå ett par dagar utan att jag spyr, men illamåendet försvinner ju inte för det... Kräktes rejält vid 5 imorse, har tagit dagens andra lergigan och ska på inskrivning hos barnmorskan om en halvtimme! Tar med mig en kräkpåse var jag än går för säkerhetsskull
    Usch vad ni måste må! :( det får mig att bli väldigt mer ödmjuk i min graviditet som jag först betvivlade tom ultraljudet i förra veckan (v9). Jag är väldigt tacksam att slippa allt ni går igenom. Skickar en stor styrkekram och hoppas att det bara säger klick så ni kan få njuta lite av att vara gravida <3
  • Pyretsmamma82
    Ajvar skrev 2015-11-23 10:17:32 följande:
    Usch vad ni måste må! :( det får mig att bli väldigt mer ödmjuk i min graviditet som jag först betvivlade tom ultraljudet i förra veckan (v9). Jag är väldigt tacksam att slippa allt ni går igenom. Skickar en stor styrkekram och hoppas att det bara säger klick så ni kan få njuta lite av att vara gravida <3
    Det sjuka är att jag njuter även om jag mår riktigt illa just nu. 
    Jag vägrar se det som jobbigt även om det är det. Allt tyder ju på att pyret växer och mår bra om jag mår illa och har andra symtom. Det gör att jag njuter. 
    Imorgon äntligen KUB så då får vi se pyret med! Kan inte bli bättre :)
  • Matildajb
    Elinwyens skrev 2015-11-23 06:59:57 följande:

Hej! Vad kul :D jag har också bf 27 juni :)

Vad kul!!! Bor du någonstans i trakten? (Lidköping

-götene-skara)
  • Matildajb

Hej allihop.

Jag tycker faktiskt att folk med taskig attityd kan lämna tråden..., jag tycker att vi ska ha en mysig tråd, vi väntar ju en bebis för jössenamn!!! Inte ska vi väl ha en massa gnabb om onödiga saker?

En graviditet är en hel vetenskap, och ingen är expert på området.

Kram på er!

• lisafisa22

Jag vill bara skicka världens största kram till alla er som mår sjukt illa hela tiden och bara kräks för jämnan. 
    Mitt har äntligen gått över så jag hoppas att det gör det för eran del också <3

• SabaGbg

Åh vad kul Caroline! Det är så otroligt häftigt att få se pyret på skärmen :)

• corona

Tror inte vi får NIPT gratis här oavsett vad siffrorna blir på KUB. Bor i Gbg.

Ska på inskrivning i veckan, så får höra med barnmorskan mer om detta med fosterdiagnostik.  

Illamåendet har blivit mycket bättre nu, och det känns väldigt skönt. Känner mig piggare också, det var som att något vände när jag gick in i vecka 9 :)

• UK Jennie
    caroline1986 skrev 2015-11-23 11:04:15 följande:

IDAG SKA JAG PÅ MITT FÖRSTA ULTRALJUD!!! Gaaahh

Ah, hoppas det gick bra! Vi hade vart idag ocksa, och fick se en livlig krabat. Sadan gladje ar obeskrivlig!
Svar på tråden Junibebisar 2016