Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76077327][quote-nick]undrar80 skrev 2015-12-03 21:56:40 följande:[/quote-nick]

Jag hade 136 i hb, och 16 i järn (samma som ferritin?).. Min bm ringde mig idag och sa att jag måste börja äta järntabletter (nefirix köpte jag), jag bävar lite. Jag ska ta den innan jag lägger mig tänkte jag.

[/

Ferritin är järndepå ja

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Varit vaken sedan 5 som vanligt så nu blir det sängen och vila typ hela dagen och helgen fram till söndag då jag har träning igen. Hoppas hoppas tröttheten är borta och illamåendet då så jag slipper avboka min PT tid. Så svårt att boka tider när man inte har en aning hur man kommer må just den dagen.

• En del av oss

[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]

Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/

[/

Ok så du fick hög sannolikhet på KUB?

• En del av oss

[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]

Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/

[/

Eller nu förstår jag inte. Höga siffror är ju bra. Får man en risk på över 200 så är det sjukvårdspraxis ingen fara men jag skulle inte sluta nojja ändå. Det är dessutom bara statistik som känns helt motsägelsefull för min del som stackars mamman som hade en risk på över 8000 för downs syndrom typ ingen risk och ändå födde just ett barnmed just downs syndrom.

• En del av oss

Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.

• En del av oss

[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

[/

Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.

• En del av oss

[quote=76083423][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 16:54:03 följande:[/quote-nick]

Nedre delen där mikrofonen sitter. Inser dock nu när jag kollar att det troligen inte funkar med iPhone 5. Mikrofon, högtalare och hörlursuttag sitter alla där nere. Jag hade iPhone 4 när jag testade och den har hörlursuttaget på toppen.

[/

Jag har iPhone 4 men tyckte den hade för liten skärm så köpte Samsung

• En del av oss

[quote=76083972][quote-nick]annieh897 skrev 2015-12-05 19:16:14 följande:[/quote-nick]

Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.

Gillar ni samma namn som er partner eller tycker ni helt olika?

[/

Min sambo gillar mina namnförslag. Pojknamn är klart, flicknamn kan inte bestämma mig.

• En del av oss

[quote=76084861][quote-nick]corona skrev 2015-12-05 22:54:41 följande:[/quote-nick]

Nej, jag har inte gjort KUB, kommer hoppa över det och gå direkt på FVP istället.

FVP får man göra oavsett (i alla fall om man är över 35, vilket jag är),  men MKP får man bara göra om man fått dåliga siffror på KUB. 

[/

Samma här.

• En del av oss

Så blir man väckt kl 0.45 av att sambon snarkar och jag har assvårt att somna om medan han sover vidare som inget. Har lust att slänga ut fanskapet. Vart grinig mot mig hela lördagen och sedan väcker mig dessutom. Kommer vara död vid 11 då jag ska iväg så väl avboka pga sömnbrist. Kan inte begripa att jag ska ha så svårt att sova om trots total lite sömn och trötthet men omöjligt då han låter som fan när han sover och inga öronproppar passar mina öron.

Svar på tråden Junibebisar 2016