• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-09 20:33:51 följande:

[quote=75982038][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-09 20:07:45 följande:[/quote-nick]

Ultraljudsbarnmorskorna sa att dom inte bokar in tidigare än 8+0 så jag bokade in ett vanligt ul när jag är i 8+4, nu är jag inte säker på att jag vill göra ett vul längre utan avvaktar nog till ul istället

[/

Vad är det för UL du ska göra den 27 nov? Vad för UL bokade du på ultraljudsbarnmorskorns i v.8? Du är väl i v.8+4 den 27 nov, ska du göra 2 vul samma vecka? Hänger inte med riktigt ha ha.

Nej jag ska göra ett vanligt ultraljud hos ultraljudsbarnmorskorna den 27 november :) det är de enda ultraljud jag har inbokat och eftersom dom på ultraljudsbarnmorskorna sa att åtta hela veckor ska man ha gått för ett ultraljud så fick jag boka in ett när jag är i 8+4 :)
  • Y o L o

Tänkte på en sak, visst ville väl du göra kubtestet? Då görs ju ett ul, det är ju "bara" 3 veckor senare :) hehe jag gjorde ju som sagt själv likadant förra gången, bokade eget ul 8+0 och sen kub-några veckor efter det :) denna gång håller jag mig (säger jag nu iaf :) )

Luttiis skrev 2015-11-09 21:28:48 följande:

Nej jag ska göra ett vanligt ultraljud hos ultraljudsbarnmorskorna den 27 november :) det är de enda ultraljud jag har inbokat och eftersom dom på ultraljudsbarnmorskorna sa att åtta hela veckor ska man ha gått för ett ultraljud så fick jag boka in ett när jag är i 8+4 :)

• tesselessan
    Y o L o skrev 2015-11-09 21:13:41 följande:

Ja jag är också nyfiken på vad bm kommer att säga. Lustigt att vissa blir provocerade av att någon annan önskar KS. Det finns ju alltid en anledning till varför men den kanske man inte vill berätta.

I mitt fall så har jag ju gått igenom ett akut KS så jag har på fötterna varför jag behöver KS igen. Det lustiga är att jag var livrädd för KS då, sa nej när läkaren började prata om det under förlossningen men det var ju ingen fara alls och inte farligt smärtsamt efteråt heller. Åt alvedon o Naproxen bara.

Visst är er lustigt att folk blir så provocerade av att man önskar KR - att man måste förklara varför. Min kropp så det borde vara mitt val.

Själv så har jag alltid vetat att jag ska ha KS. Är mer rädd för VF och alla de komplikationerna som oftast uppstår men som ingen pratar om, som det nästan hymlas med, medan alla äran medvetna om riskerna med KS.
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-09 21:41:16 följande:

Tänkte på en sak, visst ville väl du göra kubtestet? Då görs ju ett ul, det är ju "bara" 3 veckor senare :) hehe jag gjorde ju som sagt själv likadant förra gången, bokade eget ul 8+0 och sen kub-några veckor efter det :) denna gång håller jag mig (säger jag nu iaf :) )

Vi har pratat om kub och vi är faktiskt inte helt säkra på om vi ska göra det längre, därför har jag bokat in ul istället. Ska prata med bm men vi ligger ju inte i riskzonen, min sambo har fått två friska pojkar tidigare så det lutar nog åt att vi inte gör det så det känns skönt att ha ett ul inbokat innan inskrivning hos mvc :)
  • Y o L o

Aha ja då förstår jag dig ÄNNU MER haha. Lååång väntan annars ;)

Luttiis skrev 2015-11-09 21:57:08 följande:

Vi har pratat om kub och vi är faktiskt inte helt säkra på om vi ska göra det längre, därför har jag bokat in ul istället. Ska prata med bm men vi ligger ju inte i riskzonen, min sambo har fått två friska pojkar tidigare så det lutar nog åt att vi inte gör det så det känns skönt att ha ett ul inbokat innan inskrivning hos mvc :)

• Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-09 21:59:09 följande:

Aha ja då förstår jag dig ÄNNU MER haha. Lååång väntan annars ;)

Haha ja då hade jag fått krupp! Hade aldrig kunnat vänta till v 18! Hihi :D
  • Kawinna

Jag födde med ks. Innan var jag verkligen emot, jag ville ha en sådan naturlig förlossning som möjligt. De försökte få igång mig i fyra dygn men absolut inget hände! De beslutade då om snitt pga stor bebis. Allt gick väldigt bra :) visst det gjorde ont och jag blev sängliggandes typ två dygn, var upp på toa bara. Men jag är väldigt nöjd med min förlossning trots att det inte alls blev som jag tänkt mig :)

Jag hoppas denna gången att jag kan få föda vaginalt men tror chansen för det är liten...

• SabaGbg
    Rosen5824 skrev 2015-11-09 19:33:21 följande:

Hej! Vad kul! Jag är i exakt samma dag!  Jag gillar också att det blir på midsommar. Det är mitt första, men kommer inte göra nått vul. Lycka till med ditt! Hur gammal är du? Och var bor du? Själv bor jag i Småland, tror inte nån annan är här ifrån.

Ni andra, är det någon som bor i Småland?

Åh vad kul med en till midsommarbebis! Det är mitt första också men har ju fått MA tidigare, därför kollar vi. Är 31 och bor i Göteborg :)
  • krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 20:25:33 följande:
    Härligt att du inte ångrat dig :D

Edsbro flyttar vi till ;p vart bor du?
    Kul! Där har jag faktiskt aldrig varit. Hoppas ni kommer trivas =) Själv bor jag lite söder om, nära Bergshamra!
  • Tiana
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 20:50:50 följande:

Är de bara jag som är livrädd för kejsarsnitt?

Var nära på att få akut snitt med första barnet men lyckades slippa de till slut. Men är det fara för barnet o h*n måste ut fort ja då har jag inget val. :)

Jag med. Ny väntar jag första barnet men gjorde en öppen bukoperstion av andra anledningar och förhoppningsvis aldrig mer!
Svar på tråden BF juni/juli