• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

Haha va roligt att ni har bf på midsommarafton :) jag har ju första juli OM jag gissar rätt, men kommer kräva KS och då brukar man ju göra det en vecka innan och då är ju det midsommarafton. Tror iofs inte att de gör ett planerat KS på själva midsommarafton :)

Rosen5824 skrev 2015-11-09 19:33:21 följande:

Hej! Vad kul! Jag är i exakt samma dag!  Jag gillar också att det blir på midsommar. Det är mitt första, men kommer inte göra nått vul. Lycka till med ditt! Hur gammal är du? Och var bor du? Själv bor jag i Småland, tror inte nån annan är här ifrån.

Ni andra, är det någon som bor i Småland?

• Mamacitaa
    krumbukt skrev 2015-11-09 15:50:09 följande:

Vaaart i Norrtälje? :D Är typ aldrig någon som bor i Norrtälje haha. Flyttade hit för 3 år sen ungefär, bodde i Hägersten innan. Har inte ångrat mig än! :)

Härligt att du inte ångrat dig :D

Edsbro flyttar vi till ;p vart bor du?
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

[quote=75982038][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-09 20:07:45 följande:[/quote-nick]

Ultraljudsbarnmorskorna sa att dom inte bokar in tidigare än 8+0 så jag bokade in ett vanligt ul när jag är i 8+4, nu är jag inte säker på att jag vill göra ett vul längre utan avvaktar nog till ul istället

[/

Vad är det för UL du ska göra den 27 nov? Vad för UL bokade du på ultraljudsbarnmorskorns i v.8? Du är väl i v.8+4 den 27 nov, ska du göra 2 vul samma vecka? Hänger inte med riktigt ha ha.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • tesselessan
    Y o L o skrev 2015-11-09 20:25:21 följande:

Haha va roligt att ni har bf på midsommarafton :) jag har ju första juli OM jag gissar rätt, men kommer kräva KS och då brukar man ju göra det en vecka innan och då är ju det midsommarafton. Tror iofs inte att de gör ett planerat KS på själva midsommarafton :)

Åh vad härligt att någon mer kommer att kräva KS. känns lite som tabu att erkänna det här på FL. 
    Jag kommer också att kräva att på KS. får se hur det går med det. hur mycket motstånd jag möter från vården. 
  • En del av oss

Varför kejsarsnitt? Dåliga erfarenheter av vaginal födsel?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Mamacitaa

Är de bara jag som är livrädd för kejsarsnitt?

Var nära på att få akut snitt med första barnet men lyckades slippa de till slut. Men är det fara för barnet o h*n måste ut fort ja då har jag inget val. :)

• DLR
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 20:50:50 följande:

Är de bara jag som är livrädd för kejsarsnitt?

Var nära på att få akut snitt med första barnet men lyckades slippa de till slut. Men är det fara för barnet o h*n måste ut fort ja då har jag inget val. :)

Det var samma för mig, Jag hade kämpat länge när en läkare kom in och sa att de tyvärr måste börja fundera på KS. Jag blev livrädd och ändrade taktik helt och lyckades själv tillslut endå.
    Vilket jag är tacksam för. Vilken upplevelse. Längtar till BF! <3
  • Y o L o

Ja jag är också nyfiken på vad bm kommer att säga. Lustigt att vissa blir provocerade av att någon annan önskar KS. Det finns ju alltid en anledning till varför men den kanske man inte vill berätta.

I mitt fall så har jag ju gått igenom ett akut KS så jag har på fötterna varför jag behöver KS igen. Det lustiga är att jag var livrädd för KS då, sa nej när läkaren började prata om det under förlossningen men det var ju ingen fara alls och inte farligt smärtsamt efteråt heller. Åt alvedon o Naproxen bara.

tesselessan skrev 2015-11-09 20:38:14 följande:

Åh vad härligt att någon mer kommer att kräva KS. känns lite som tabu att erkänna det här på FL. 

Jag kommer också att kräva att på KS. får se hur det går med det. hur mycket motstånd jag möter från vården. 

• Y o L o

Vad ändrade du för taktik? Varför var det nära KS för dig? Om du vill berätta alltså. :)

DLR skrev 2015-11-09 21:09:29 följande:

Det var samma för mig, Jag hade kämpat länge när en läkare kom in och sa att de tyvärr måste börja fundera på KS. Jag blev livrädd och ändrade taktik helt och lyckades själv tillslut endå.

Vilket jag är tacksam för. Vilken upplevelse. Längtar till BF! <3

• Rosen5824

Har inte hunnit tänka så mycket på KS men tror att jag inte kommer planera nått. Vill nog försöka på vaginalt sätt först, blir det akut så får det bli det. Vill inte tänka för mycket på förlossningen utan bara på att de 12 veckorna ska gå framåt!  

Svar på tråden BF juni/juli