• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

Ska stå är inte så förtjust i att ställa mig vid spisen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Y o L o

Äter samma frukost år ut och år in. 2 kokta ägg och ett knäckebröd men nu två knäckebröd eftersom jag är hungrigare nu :)

Yoghurt eller nått sånt kanske du kan äta/dricka, kanske en banan eller liknande till?

En del av oss skrev 2015-11-09 18:29:25 följande:

Tjejer har ni svårt och äta frukost? Jag har sedan jag blev gravid fått så svårt att äta frukost för ingenting lockar. Bröd mår inte min mage så bra av och gröt går inte ner. Sedan är jag så förtjust i att ställa mig vid spisen och steka omelett etc. Vad brukar ni äta till frukost?

• En del av oss

[quote=75981466][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-09 18:33:27 följande:[/quote-nick]

Äter samma frukost år ut och år in. 2 kokta ägg och ett knäckebröd men nu två knäckebröd eftersom jag är hungrigare nu :)

Yoghurt eller nått sånt kanske du kan äta/dricka, kanske en banan eller liknande till?

[/

Jo yoghurt eller smoothie för allt bara växer i min mun på morgonen och känner ingen hunger men vill få i mig något för litens skull.

• ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-09 18:29:25 följande:

Tjejer har ni svårt och äta frukost? Jag har sedan jag blev gravid fått så svårt att äta frukost för ingenting lockar. Bröd mår inte min mage så bra av och gröt går inte ner. Sedan är jag så förtjust i att ställa mig vid spisen och steka omelett etc. Vad brukar ni äta till frukost?

Jag håller på att hungra ihjäl när jag vaknar... Tidigare startade jag morgonen med en kopp kaffe i soffan men nu är det frukost som gäller direkt. Antingen äter jag någon macka, frukt, drickyoghurt, kopp te osv. Gärna goda mackor med skinka o avokado typ, eller så gör jag varma mackor redan på morgonen...
  • Rosen5824
    SabaGbg skrev 2015-11-09 12:16:23 följande:

Hej tjejer!

Får man vara med? Alla i junitråden verkar vara flera veckor före mig, som sitter med 7+2 idag. Det innebär bf 24/6, midsommarafton, lätt att komma ihåg :)

Jag har ett vul inbokat nu på tisdag och är så sjukt nervös, sist vi var på ett sådant i våras fick vi reda på att barnet hade dött :( Anade det iofs den gången pga bruna flytningar osv, men det var ändå hemskt. Vågar inte riktigt tro på den här graviditeten än...

Hej! Vad kul! Jag är i exakt samma dag! Skrattande Jag gillar också att det blir på midsommar. Det är mitt första, men kommer inte göra nått vul. Lycka till med ditt! Hur gammal är du? Och var bor du? Själv bor jag i Småland, tror inte nån annan är här ifrån.

Ni andra, är det någon som bor i Småland?
  • Enamorada

Jag är jättehungrig på morgon, förmiddag och lunch men däremot är jag sällan sugen på middag, så har blivit en del yoghurt och smörgås på kvällen istället.

• Rosen5824
    Donna85 skrev 2015-11-09 19:36:13 följande:

Japp jag är från Småland :)

Vad kul! Var? Jag bor i Nässjö.
  • Luttiis
    DLR skrev 2015-11-09 13:36:17 följande:

Lutttiis,

vart i stockholm bor du? Tror att kliniken jag går i har för en gång skull tider. Vilket sällan händer då de är en av sthlms bästa kvinnokliniker. Bra omdömen, många som reser långt bara för att de hört så bra om de.

Plus att de har allt som behövs på plats. Sammarbete med sthlms landsting, nära sammarbete med sjukhus. De har gynekologer, barnmorskor, psykologer och en egen MVC.

Jag bor i Täby! Åh okej! Jag har nästan bestämt mig för att inte göra ett vul, om det ändå blir i nästa vecka så kan jag nog vänta till ul som redan är inbokat 27 nov! :)

Tror jag kommer vara lugnare då om man mot förmodan inte ser något nu :O
  • Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-09 15:05:55 följande:

[quote=75979981][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 13:36:17 följande:[/quote-nick]

Lutttiis,

vart i stockholm bor du? Tror att kliniken jag går i har för en gång skull tider. Vilket sällan händer då de är en av sthlms bästa kvinnokliniker. Bra omdömen, många som reser långt bara för att de hört så bra om de.

Plus att de har allt som behövs på plats. Sammarbete med sthlms landsting, nära sammarbete med sjukhus. De har gynekologer, barnmorskor, psykologer och en egen MVC.

[/

Går du på Mama Mia city?

Jag går hos Privata barnmorskor och kontroller med UL hos ultraljudsbarnmorskor i Liljeholmen. Ultraljudsbarnmorskorna kan man också boka in tidigt VUL, 600 kr eller remiss från sin BM.

Ultraljudsbarnmorskorna sa att dom inte bokar in tidigare än 8+0 så jag bokade in ett vanligt ul när jag är i 8+4, nu är jag inte säker på att jag vill göra ett vul längre utan avvaktar nog till ul istället
Svar på tråden BF juni/juli