• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=76011669][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-16 21:56:17 följande:[/quote-nick]

Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)

[/

Varje graviditet är olika.

Själv mår jag inget vidare, äcklad av allt i matväg i stort sett och tycker allt luktar blää. Sover inte bra på nätterna och humöret är inte heller som det brukar. Just nu är det inget roligt att vara gravid. Längtar tills man är förbi v.12.

Gjorde inskrivning i torsdags och nu på torsdag är det äntligen dax för VUL hos min gynekolog, som jag längtat.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • jossebubblan

Hej!

Jag är i v8+1 idag och jag har haft mycket besvär av yrsel och svimningskänsla, idag så svimmade jag helt och lyckades riva tapeten och bryta en nagel för att jag försökte hålla mig uppe.

Finns det någonting man kan göra åt detta för att förebygga?

Det händer mest när jag har suttit ned en längre stund och sedan ska resa mig.

MVH

Josefine

• Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-16 21:56:17 följande:

Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)

Alla graviditer är olika men att spekulera är ju kul ;)

Jag HR 3 flickor sedan innan och mådde illa med dom i början men var sugen på surt och sött.

Denna gng är illamåendet mkt värre och jag är sugen på salt. En vän till mig tror stenhårt på en pojke i magen och ska man gå efter min mans pappas barn el vad man ska säga så bordet det vara en son denna gng :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Y o L o

Men oj det låter jobbigt. Du får resa dig långsamt. Kanske dricka mycket vatten o äta järnrik mat? Jag skulle kolla med min bm för råd tror jag.

jossebubblan skrev 2015-11-17 09:04:43 följande:

Hej!

Jag är i v8+1 idag och jag har haft mycket besvär av yrsel och svimningskänsla, idag så svimmade jag helt och lyckades riva tapeten och bryta en nagel för att jag försökte hålla mig uppe.

MVH

Josefine

• Mamacitaa
    jossebubblan skrev 2015-11-17 09:04:43 följande:

Hej!

MVH

Josefine

Låter som att du har långt blodtryck. Du ka ske borde prata med din bm om det? Jag har tyvärr inga tips :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Enamorada
    Y o L o skrev 2015-11-16 21:56:17 följande:

Jag vet folk som mått olika när de väntar olika kön men även de som mått olika och fått samma kön. Jag mådde ganska lika med mina två första, pojkar båda två. Mår mer illa nu och funderar på om det är en tjej...
  • Y o L o

Hehe ja jag har för mig att det sägs att vi mår mer illa när vi väntar döttrar pga ökat östrogen eller vad det var. Roligt att spåna lite kring det. måste fundera vidare på killnamn tror jag :)

Enamorada skrev 2015-11-17 12:36:08 följande:

Jag vet folk som mått olika när de väntar olika kön men även de som mått olika och fått samma kön. Jag mådde ganska lika med mina två första, pojkar båda två. Mår mer illa nu och funderar på om det är en tjej...

• En del av oss

Jossebublan låter riktigt otäckt. Har du lågt hb alltså järn och blodtryck? Du borde prata med din BM och dricka ordentligt med vatten.

• En del av oss

Blodtrycket sjunker i början av graviditeten. Jag tog mitt blodtryck i torsdags och hade lägre än vad jag brukar ha 100/60 och ett hB på 116 och jag hade 132 i augusti.

• Michaelaj

Hej! 
    Jag är i vecka sex och skulle gärna vilja följas åt med flera andra gravida.
    Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

Svar på tråden BF juni/juli